۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست تیم فوتبال استقلال در گفت‌: من فرد بی‌مسئولیتی نیستم و همین جا می‌گویم اگر تا الان نتیجه‌ای حاصل نشد، مشکل از خود من، کادرفنی،‌ بازیکنان، مسئولان باشگاه و همه و همه است.

به گزارش خبرورزشی، تیم فوتبال استقلال در بازی با پرسپولیس با گل دقایق پایانی بازیکن جوانی به نام مهدی عبدی نتیجه را به رقیب سنتی‌اش واگذار کرد. بعد از این اتفاق، آبی‌پوشان با انتقادات بسیار زیادی مواجه شده و از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان، همگی با حملات پیشکسوتان و حتی هواداران این تیم مواجه شدند. 

به همین دلیل با جواد زرینچه سرپرست تیم استقلال تماس گرفت تا نظر وی را در مورد شرایط آبی‌پوشان بعد از دربی و ادامه راه این تیم جویا شود.

 استقلال حال و روز خوبی ندارد و هوادارانش نگران اوضاع و احوال این تیم هستند، صحبت شما با آنها چیست؟

من ابتدا می‌خواهم به این موضوع اشاره کنم، آنهایی که استقلال را از قدیم‌الایام دوست داشته و مسائلش را دنبال می‌کنند، می‌دانند که وقتی یک تیم بازیکنانش جدا می‌شوند، شاکله‌اش را از دست می‌دهد و همین تغییر شاکله که آن هم در  کادرفنی  به طور کامل و بازیکنان رخ داده، باعث می‌شود تا یک تیم دیرتر به هماهنگی برسد. هوادارانی که سالهاست با ما هستند و دلشان با این تیم است، هیچ وقت به دنبال آدم‌های خاص نیستند و برد و باخت استقلال برایشان مهم است و من هم به آنها حق می‌دهم که از نتایج استقلال و به خصوص شکست با بازی پرسپولیس ناراحت باشند، اما من چیزی به آنها نمی‌گویم جز اینکه صبر کنند این تیم شکل بگیرد. 

 اما به هر حال استقلالی‌ها مدتها هستند که موفقیت‌ تیمشان در لیگ را ندیده‌اند. 

من فرد بی‌مسئولیتی نیستم و همین جا می‌گویم اگر تا الان نتیجه‌ای حاصل نشد، مشکل از خود من،  کادرفنی ،‌ بازیکنان، مسئولان باشگاه و همه و همه است که باید آن را حل کنیم. همه فکر و ذکر بازیکنان تیم استقلال این است که هواداران 60 و 70 ساله استقلال و جوانان امروز این تیم را خوشحال کنیم. باور کنید این اتفاق شدنی است و فقط احتیاج به زمان و صبوری داریم. شما تصور نکنید تلاشی برای این تیم صورت نمی‌گیرد، اما همانطور که گفتم جدایی بازیکنان زیاد باعث شده تا هماهنگی این تیم به تأخیر بیفتد. دیدید که استقلال حتی در دربی هم خوب بازی کرد و از حریف هم برتر بود، ولی متأسفانه به آن چیزی که می‌خواستیم دست پیدا نکردیم. 

اما قبول کنید که طرفداران استقلال خیلی ناراحت هستند...

مگر من این را قبول نکردم؟ می‌دانم جایگاه استقلال زیبنده هوادارانش نیست ولی به خدا ما از همه غمگین‌تر هستیم. من جواد زرینچه جوانی‌ام را در این تیم گذاشتم و باور کنید برای این تیم بدون منت خیلی حرص و جوش خوردم. شاید یک عده جوان الان در فضای مجازی فحاشی کنند و به این شکل خودشان را تخلیه کنند، اما آنها بدانند بازیکنان و کادر فنی هر روز به دنبال راهکار هستند تا شرایط تیم را تغییر بدهند. من واقعا سپاسگذار هوادارانی هستم که تحت هر شرایطی این تیم را حمایت می‌کنند. آنها همیشه پشت کادر فنی تیمشان بوده‌اند و می‌دانم که نتایج راضی‌کننده نیست، ولی با کمی تلاش و پیگیری و به دست آوردن مقداری شانس، شرایط تغییر خواهد کرد. هواداران استقلال نگران نباشند  فقط من از آنها یک خواهش مهم دارم.

 بفرمائید.

من از طرفداران واقعی تیم استقلال می‌خواهم به دنبال هیاهو و بر هم زدن شرایط تیم نباشند و راه کسانی را که هر روز به دنبال ایجاد حاشیه برای استقلال هستند را ادامه ندهند. آنها به این مسائل توجه نکنند و بدانند این تیم فعلی تیم خوبی است که طی هفته‌های آینده مطمئنا شرایطش تغییر خواهد کرد. 

 شما سالها کاپیتان استقلال و اتفاقاً هم‌پست ووریا  غفوری هم بوده‌اید، این روزها انتقادات بسیار زیادی از این بازیکن صورت گرفته و می‌گویند وی در حد کاپیتانی استقلال نیست، دیدگاه شما نسبت به این موضوع چه واکنشی است؟

غفوری هم پسر خوبی است و هم بازیکن خوبی. او تیم را خوب جمع می‌کند، شاید نباید این حرف را بزنم ولی وقتی او در اردوی تیم ملی بود، اختلافی بین بازیکنان پیش آمد که شاید اگر آن روز غفوری در تمرین ما حضور داشت این اتفاق رخ نمی‌داد. غفوری کارش را انجام می دهد و نباید او را سیبل کرد، اینکه بگویند یک فعال اجتماعی است یا فعال سیاسی، حرف بی‌معنی‌ای است،‌ بازیکنانی که در تیم‌های استقلال،‌ پرسپولیس و... بازی می‌کنند همگی در مسائل اجتماعی کشورشان دخیل هستند و با این مردم زندگی می‌کنند. مطمئنا آنها جدای از مردم نیستند. غفوری هم اگر اظهارنظری کرده، برای همین بوده و نیت دیگری نداشته است. او با بازیکنان تیم رفاقتی خوبی دارد و انصافا ما هم تیم بی‌انضباطی نیستیم. باید از غفوری به عنوان کاپیتان تیم استقلال برای جمع کردن این تیم بعد از نتایج هفته‌های اخیر باید کمک کرد و من مطمئن هستم که او می‌تواند شرایط روحی بازیکنان را هم تغییر بدهد. 

انتقادات پیشکسوتان هم از مجموعه فعلی‌ تان  به اوج رسیده است. 

من می‌دانم این عزیزان که همه دوستان من هستند دلشان برای استقلال می‌سوزد. در این موضوع هیچ شکی ندارم چون خودم سالها بیرون از مجموعه این شرایط را درک کردم و می‌دانم وقتی تیمی ببازد، پیشکسوتانش هم تحت فشار قرار می‌گیرند. هیچ وقت یادم نمی‌رود ما با استقلال به لیگ سه رفتیم و خیلی از این پیشکسوتان عاشق این تیم بودند و ماندند و این تیم را به روزهای اصلی‌اش برگرداندند. بازیکنان استقلال هم به این پیشکسوتان افتخار می‌کنند.  همه این عزیزان هم رفقای من هستند و من می‌پذیرم که آنها تیم‌شان را خیلی دوست دارند. بدون تعارف بگویم، نه چسبیده به این فوتبال و استقلال هستم و نه در طول عمرم از این رفتارها به کسی نشان داده‌ام، ولی خواهش می‌کنم پیشکسوتان تیم استقلال را حمایت کنند. می‌دانم حمایت آنها خیلی به تیم کمک می‌کند و واقعا هم قبول دارم که مشکل زیاد داریم اما از طریق رسانه شما به همه پیشکسوتان می‌گویم روی ماهتان را می‌بوسم و شما روی چشم من هستید،‌ ولی فقط خودتان را یک لحظه درون تیم بگذارید، آن وقت متوجه می شوید که اگر از بیرون پالس و انرژی مثبت به استقلال داده شود، چقدر در نتایج آینده این تیم تأثیرگذار است. 

البته ما در شهرآورد  90 یک بازی پر از جنگ و دعوا دیدیم،کمیته انضباطی هم خیلی از بازیکنان را احضار کرده است. 

من معتقدم این مسائل زیبنده نیست و نه برای ما خوب است و نه برای حریف. بعضی مواقع هم اتفاقات ناخواسته‌ای می‌افتد. در برخی صحنه‌ها داور به خوبی دخالت کرد و من هم معتقدم باید به داور احترام گذاشت. بزرگی و منش بازیکنان در این‌طور صحنه‌ها نشان داده می‌شود ولی خواهش من از کمیته انضباطی این است هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد این موضوع را لحاظ کند که خیلی از بازیکنان دربی جوان هستند و اولین بارشان بود که در این مسابقه به میدان می‌رفتند. خدای ناکرده کمیته انضباطی تصمیمی نگیرد که هر دو باشگاه ضرر کنند و در ادامه راه دچار مشکل شوند. 

آیا بازیکنان دربی را فراموش کرده‌اند یا همچنان به ریکاوری روحی دارید.

این باخت تلخ و سنگین است، ولی زندگی ادامه دارد. آن هم با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش. شاید نشود گذشته را فراموش کرد، اما می‌شود از آن درس و تجربه گرفت. استقلال دربی را باخت و می‌شد برنده باشد، اما بعد از این بازی، حرکت‌هایی در بازیکنان استقلال دیدم که باعث همبستگی بیشتر خواهد بود. ما باید با آمادگی کامل به مصاف ذوب‌آهن برویم و یک بازی خوب و قابل قبول توأم با پیروزی ارائه کنیم. 

علی کریمی هم به خاطر پنالتی زدن مورد انتقادات بسیار زیادی قرار گرفته و ظاهرا روز گذشته تمرین هم نکرده است. 

کریمی یکی از مهره های خوب استقلال است که فکر می‌کنم کمتر کسی از او حاشیه دیده باشد. او دوست نداشت پنالتی‌اش خراب شود، ولی اگر در این جور مواقع هوادار و پیشکسوت دستی به سر و روی بازیکن بکشد، او به شکلی از لحاظ روحی برمی‌گردد که رفتار مردم را جبران کند. در شرایط فعلی ما که نمی‌توانیم از تیم‌های دیگر بازیکن بگیریم، پس باید بازیکنان خودمان را از نظر روحی تقویت کنیم. ممکن است در یک خانواده هم دو فرزند دعوا کنند یا دچار مشکل شوند، ولی پدر و مادر به آنها کمک می‌کنند که این اختلافات از بین برود. ما به علی کریمی که بازیکن ملی‌پوشمان هم هست نیاز داریم و آنهایی که فوتبال را متوجه می‌شوند، می‌دانند که تغییر و تحولات ایجاد شده در استقلال باعث شده شرایط عوض شود و تیم نتیجه نگیرد، اما من باز هم می‌خواهم که مردم از علی کریمی حمایت کنند. 

صحبت خاصی باقی مانده؟

جا دارد از همه هواداران تیم استقلال تشکر کنم که همه  جوره  از استقلال حمایت کردند. من زمانی کاپیتان این تیم بودم، مربی استقلال و عضو هیأت  مدیره  این باشگاه شدم. الان هم سرپرست این تیم هستم. بعضی مواقع حوادثی به وجود می‌آید که قابل پیش‌بینی نیست. همه باید کمک کنیم و مهمترین موضوع این است که حمایت هوادار را داشته باشیم. همانطور که گفتم من انواع پست‌ها را در این تیم داشته‌ام، اما هر وقت رفتم استقلال مانده و بزرگی‌اش. در این مدت که سرپرستی تیم را به عهده داشتم، در خیلی مواقع کم آوردیم، ولی خیلی از هواداران خالصانه پا پیش گذاشتند و حتی برای سفرها مشکلات ما را حل کردند. من از همه آنها ممنونم و امیدوارم به زودی محبت را جبران کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی