۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان گفت: دور بودن من از تیم ملی فنی نیست و من را به خاطر مسائل غیر فوتبالی از تیم ملی دور کردند.

خبرورزشی/ آرمین زمانی؛  سوشا مکانی بعد از سپری کردن مصدومیتی طولانی از باشگاه نروژی میوندالن جدا شد و به لیگ ایران برگشت تا در تیم نفت مسجدسلیمان دوباره شروع کند. این دروازه‌بان با بازی‌های خوبی که در این تیم داشته دوباره نظر‌ها را به خود جلب کرده است و در بازی مقابل فولاد نیز ستاره مسابقه بود. با او در مورد مسائل مختلفی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در بازگشت به دنیای فوتبال به روز‌های اوج برگشته‌اید.
بعد از جراحی انگیزه زیادی برای بازگشت به دنیای فوتبال داشتم، اما فدراسیون پزشکی ورزشی نروژ در مورد چنین مصدومیت‌هایی اجازه بازگشت به میادین آن هم زودتر از ۹ ماه را نمی‌داد. من قبل از ۹ ماه کاملاً آماده بازی شده بودم، اما مجوز بازی من صادر نشد و همین اتفاق باعث اختلاف نظر شد تا از میوندالن جدا شوم.

در میوندالن عملکرد خوبی داشتید؟
به گواه روزنامه‌ها و مردم این شهر من بهترین دروازه‌بان این باشگاه از لحظه تأسیس میوندالن هستم. بخش عمده صعود به لیگ آن‌ها هم به خاطر درخشش من بود، اما شرایط لیگ این کشور عجیب بود و اصرار داشتند زودتر از ۹ ماه بازی نکنم. بعد از جلسه‌های فراوان نتوانستم آن‌ها را قانع کنم که آماده بازی هستم و، چون مدت زیادی به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باقی نمانده بود، تصمیم گرفتم از این باشگاه جدا شوم. به من می‌گفتند آماده نیستی، اما روی نیمکت می‌نشستم.

جدا شدنتان توافقی بود و مسئولان میوندالن توضیحی در مورد علت آن ندادند.
نمی‌دانم استدلال آن‌ها چه بود. من در این تیم به مدت چندین فصل بهترین دروازه‌بان لیگ شدم. دروازه‌بانی که جای من آمده و قرار بود تا زمان رفع مصدومیتم بازی کند، دروازه‌بان تیم امید نروژ بود و شاید می‌خواستند به او زمان و فرصت بازی بدهند. شرایط به جایی رسیده بود که اگر می‌ماندم ضربه می‌خوردم. بعد از برگشتن به ایران، هیئت مدیره باشگاه فیلم بازی‌های من در نفت را به مدیرعامل نشان داده و پرسیده بود با چه استدلالی اجازه جدایی این بازیکن را دادید؟ کار به جایی رسید که مدیرعامل به خاطر صدور اجازه جدایی من اخراج شد. اگر نتایج تیم ادامه داشته باشد مربی هم قطعاً به زودی اخراج می‌شود. وقتی داشتم از باشگاه می‌رفتم به آن‌ها گفتم کسی که از این جدایی لطمه می‌خورد من نیستم، اما آن‌ها تنها به من خندیدند و حالا دوباره در آستانه سقوط هستند.

یعنی امکان ماندن در میوندالن وجود نداشت؟‌
می‌توانستم در این تیم بمانم و با توجه به عملکرد بد دروازه‌بان جایگزینم قطعاً بازی به من می‌رسید. این دروازه‌بان در ۲۶ بازی ۴۵ گل خورده و قطعاً می‌توانستم بازی کنم، اما تیم در سراشیبی افتاده بود و نمی‌توانستم کمکی بکنم. در میوندالن اعتبار زیادی دارم. در جریان هستم که بعد از رفتن من تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم نصف شده. هنوز با هواداران در تماسم و آن‌ها پیغام‌های محبت‌آمیزی برایم می‌گذارند. بازیکنان می‌گفتند تصمیم مربی و مدیرعامل با مردم یکی نیست و صبر کن تا شرایط عوض شود، اما نماندم.

با برگشتن به لیگ ایران درخشش خوبی داشتید.
قبلاً گفته بودم قصد برگشتن به لیگ ایران را ندارم، اما چون فرصت زیادی به بسته شدن پنجره نمانده بود به ایران آمدم. اگر عملکردم خوب بوده به خاطر مربی دروازه‌بان‌های نفت، حسین اینانلو است. نکته‌های زیادی از او یاد گرفتم و هنوز در حال یادگیری هستم.

فضای مسجد سلیمان چطور است؟
بازیکنان غیر بومی این باشگاه خارج از مرکز شهر هستند و به همین خاطر زیاد مردم را نمی‌بینم، اما در استادیوم همه چیز خوب است. عملکرد تیم جوری است که مردم به ما احترام می‌گذارند و تنها چیزی که جواب محبت‌های آن‌ها را می‌دهد، کسب نتیجه است. تیم ما از نظر سخت‌افزاری واقعاً ضعیف است و شاید بین تیم‌های لیگ آخر باشیم، اما یک هدف مشترک داریم.

هدف مشترکتان چیست؟
هر سال هدف این باشگاه سقوط نکردن بوده، اما امسال هدف ما تک‌رقمی شدن در لیگ است. مسجد سلیمان با فوتبال و تیم شهرشان زنده است و مردم این شهر لایق این شادی هستند.

با توجه به درخششت هنوز در فکر تیم ملی هستی؟
دور بودن من از تیم ملی فنی نیست و من را به خاطر مسائل غیر فوتبالی از تیم ملی دور کردند. دیگر بازیکن جوانی نیستم که تمام فکر و ذکرم تیم ملی باشد. دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم، اما نه به هر قیمتی. تصمیم گرفته‌ام در لحظه زندگی کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی