نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باستین شواین‌اشتایگر، هافبک پیشین تیم ملی آلمان معتقد است ژوزه مورینیو می‌تواند گزینه خوبی برای هدایت دورتموند باشد.

شواین‌اشتایگر: فرصت شود حتماً با یوگی کار خواهم کرد به گزارش خبرورزشی، باستین شواین‌اشتایگر در گفتگو با هفته‌نامه «بیلد اَم زونتاگ» که زیرمجموعه نشریه آلمانی «بیلد» است، در خصوص احتمال حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت سرمربیگری بوروسیا دورتموند گفت: می‌توانم سرمربیگری ژوزه مورینیو را در فوتبال باشگاهی آلمان تصور کنم. به خوبی به یاد دارم که ژوزه همیشه از من در مورد بایرن مونیخ و بوندس‌لیگا می‌پرسید. مورینیو تاکنون در بوندس‌لیگا کار نکرده، از این‌رو می‌توانم تصور کنم که او می‌تواند برای سرمربیگری در آلمان وسوسه شود.

شواینی که در سابقه حدود دو فصل بازی زیرنظر ژوزه مورینیو در منچستریونایتد را هم در کارنامه‌اش دارد، اظهار داشت: مورینیو به خوبی همه بازیکنان را می‌شناسند، حتی بازیکنان باشگاه‌های کوچکتر را. او همچنین شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده است. آیا آقای خاص مناسب سرمربیگری دورتموند است؟ می‌دانم که او ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک و هواداران دورتموند را دوست دارد.

وی ادامه داد: مورینیو مهارت‌های خاصی دارد و اگر بازیکنان خوبی داشته باشد، می‌داند که چطور تیمش را به قهرمانی برساند و چطور به حریف ضربه بزند، برای همین از نظر من ژوزه مناسب سرمربیگری دورتموند است. در کنار این‌ها ژوزه می‌تواند بر دارایی‌های بوندس‌لیگا بیفزاید و باعث بهتر شدن این لیگ شود.

هافبک پیشین بایرن مونیخ در حمایت از سرمربی کنونی باواریایی‌ها که در خطر اخراج از این تیم قرار دارد، تأکید کرد: من نیکو کواچ را تحسین می‌کنم. او موفق شد فصل گذشته بایرن را به دوگانه قهرمانی برساند و امیدوارم بتواند این فصل هم چنین موفقیتی را تکرار کند، اما این را هم می‌دانم که کار در بایرن مونیخ آسان نیست.

شواین‌اشتایگر ۳۵ ساله درباره اینکه چه زمانی تحت تأثیر اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ قرار گرفت، یادآور شد: زمانی که در تیم جوانان بایرن مونیخ بازی می‌کردم و شاید ۱۶ یا ۱۷ سالم بود، یک روز هوا برفی بود و سیستم گرمایش چمن برای آب کردن برف‌ها کفاف نمی‌داد، برای همین از تمامی بازیکنان تیم جوانان خواسته شد تا بیل به دست بگیرند و در برف‌روبی کمک کنند. پس از اینکه کارمان تمام شد از ما خواستند که به دفتر هوینس برویم. ترسیده بودم و فکر می‌کردیم که کار اشتباهی مترکب شده‌ایم، اما هوینس از ما تشکر کرد و کف دست هر کدام از ما یک اسکناس ۵۰ دلاری گذاشت که در آن زمان پول زیادی برای من به حساب می‌آمد. یادم می‌آید بعد از آن با خودم فکر می‌گفتم که‌ای کاش دوباره برف ببارد!

باستین در خصوص کار زیر نظر یواخیم لو در تیم ملی فوتبال آلمان خاطرنشان کرد: خداحافطی خیلی خوبی با یواخیم لو داشتم. او به من پیشنهاد همکاری داد که فرصت خیلی خوبی بود، اما در آن مقطع نمی‌خواستم به این کار روی بیاورم. در آینده، اما اگر چنین فرصتی به من روی بیاورد، حتماً از آن استفاده خواهم کرد.

وی درباره احتمال روی آوردنش به سرمربیگری گفت: در حال حاضر به این موضوع فکر نمی‌کنم، اگرچه هیچ چیز را برای آینده هم رد نمی‌کنم. صادقانه می‌گویم که در حال حاضر روی همکاری‌ام با شبکه تلویزیونی «ARD» آلمان تمرکز کرده‌ام، جایی که قرار است از سال جدید به عنوان کارشناس و مفسر فوتبال شروع به کار کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی