۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت استقلال از هواداران درخواست کرد که روز سه‌شنبه برای حمایت از تیم محبوب‌شان مقابل صنعت نفت آبادان به ورزشگاه آزادی بیاید.

به گزارش خبرورزشی، استقلال شروع خوبی در لیگ نوزدهم نداشت و در پنج هفته ابتدایی تنها سه امتیاز کسب کرد. با این حال استراماچونی توانست تیم تحت هدایتش را به روز‌های خوبش بازگرداند و استقلال با ۶ برد پیاپی در جام حذفی و لیگ برتر به شرایط مطلوبی برسد. اوج کار آبی‌های پایتخت در هفته نهم لیگ برتر بود که توانستند تراکتور را در تبریز با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهند و برای رقیبان خط و نشان بکشند.
مهدی پاشازاده، پیشکسوت استقلال در گفتگو با ایسنا درباره روند رو به رشد این تیم در هفته‌های اخیر اظهار کرد: به نظرم نمی‌توان با سه، چهار برد گفت که استقلال به شرایط ایده آل رسیده است، ولی نباید از پیشرفت خوب تیم گذشت. تلاش کادر فنی، بازیکنان و باشگاه مثبت بوده و بهترین اتفاق برای استقلال، شناخت خوب استراماچونی از تیمش است که با تغییر سیستم استقلال به‌خصوص در خط دفاع تیمش، را در مسیر درست قرار داد. هم‌چنین او شناخت خوبی از بازیکنانش پیدا کرده و به خوبی از آن‌ها حمایت می‌کند.
او با اشاره به پیروزی استقلال مقابل تراکتور گفت: حتما استراماچونی با بازیکنانش خیلی خوب کار کرده که به تراکتور چهار گل زدند. مشکل استقلال جوان‌گرایی و تغییرات زیاد است و به همین دلیل به وقت نیاز دارد. اگر از ابتدای فصل مدیریت باشگاه با هواداران رو راست بود و آن‌ها را با اهداف باشگاه هم‌سو می‌کرد، حواشی کم‌تری برای تیم به وجود می‌آمد.
این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا آرامش استراماچونی در هفته‌های اخیر روی تمرکز این روز‌های تیمش تاثیرگذار است، توضیح داد: حتما این موضوع تاثیر گذار است. شما می‌توانید به عنوان نفر اول تیم به بازیکنان استرس یا آرامش بدهید. مدیریت یکی از فاکتور‌های مهم در سرمربی‌گری است. البته نمی‌توان از استراماچونی به خاطر عصبانیت‌های هفته‌های ابتدایی‌اش ایراد گرفت. او از ایتالیا به تیمی آمده که واقعا تضعیف شده و تحت فشار هواداران است. هم‌چنین امکانات و فرهنگ ایران هم متفاوت است.
پاشازاده افزود: من باید از باشگاه گله کنم که‌ای کاش یک فرد خوب ایرانی را در کنار استراماچونی می‌گذاشت. البته سوتفاهم‌های به وجود آمده از پارسال و تصمیمات اشتباهی که گرفته شد باعث شد استراماچونی قبول نکند که کسی کنارش باشد. منطقی است که او قبل از آمدن به استقلال درباره مسائلی که پارسال در این تیم رخ داده، پرس‌وجو کند. به نظرم اگر کسی کنار استراماچونی بود که هم هم جایگاه خوبی در بین هواداران استقلال و هم تجربه مربی‌گری داشت، می‌توانست به تیم کمک کند و استقلال از همان هفته اول امتیازات را جمع کند. این اشکال به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. استقلال ۱۰ هفته را از دست داده و امیدوارم دوباره عقب‌گرد نداشته باشد. ممکن است با یک بازی دوباره به بحران برویم، ولی باید بتوان بحران‌ها را مدیریت کرد.
او در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان استقلال را مدعی قهرمانی دانست؟ بیان کرد: استقلال در این فصل بازیکنان خوبی جذب کرد، ولی آن‌ها جوان هستند.‌ای کاش چند بازیکن باتجربه در کنار این جوانان حضور داشتند. به نظرم نباید تیم را تحت فشار قهرمانی قرار داد. حرف از قهرمانی زود است. قهرمانی برای سپاهان و تراکتور است که به خوبی به تیم‌شان رسیدند. ما باید کارمان را درست انجام دهیم. وقتی تلاش کنید نتیجه‌اش را می‌بینید.
این پیشکسوت استقلال درباره نارضایتی هواداران این تیم از امیرحسین فتحی اظهار کرد: این حواشی از سالیان گذشته و در دوره‌های گذشته مدیریتی بوده که دلیل آن تضعیف شدن استقلال است. ما نمی‌دانیم مشکلات مدیران چیست، چون خودشان شفاف نیستند. برای من هوادار فرقی نمی‌کند که چه کسی مدیر است، مهم این است که به نفع استقلال عمل کند. نارضایتی هواداران به خاطر سال‌های اخیر است و آن‌ها مشکلی با خود شخص فتحی ندارند.‌ای کاش او از اول فصل در یک جلسه مطبوعاتی با هواداران به صورت شفاف صحبت می‌کرد. هواداران استقلال هم هواداران خوبی هستند که پس از شش سال صدایشان درآمده است.
پاشازاده درباره تاکید استراماچونی بر کمبود بازیکن در استقلال که به یکی از موارد اعتراضی هواداران نسبت به عملکرد فتحی هم تبدیل شده، گفت: استقلال واقعا با کمبود بازیکن مواجه است. هوادار هم حق دارد که درباره مسائل باشگاه بداند. بداند که آیا باشگاه بودجه دارد که بازیکن جذب کند یا نه. باشگاه‌های مطرح دنیا با هواداران‌شان رو راست هستند و اگر با بازیکنی وارد مذاکره شوند، به هواداران اعلام می‌کنند. بعد هم روند مذاکره را به هوادار منتقل می‌کنند که اگر فرضا بازیکن مدنظر به تیم نیامد، دلیلش برای هوادار روشن باشد. مشکل ما این است که اخبار یک کلاغ، چهل کلاغ می‌شود و بعد از حاشیه‌سازی‌های فراوان، تازه باشگاه راجع به آن صحبت می‌کند. خب چرا از اول خودتان پیش قدم نمی‌شوید که این مشکلات به وجود نیاید؟
او در پایان صحبت‌هایش راجع به استقلال از هواداران این تیم خواست که روز سه‌شنبه برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه آزادی بیایند و بیان کرد: به هر حال الان موقع حمایت از استقلال است. هواداران حق دارند ناراحت باشند، اما آن‌ها انقدر خوب هستند که در هر شرایطی از تیم‌شان حمایت کنند. سه‌شنبه روز سرنوشت استقلال است و باید حمایت هواداران چند برابر شود. درست است که بازی وسط هفته است، ولی استقلال باید حمایت شود. من خودم روز سه‌شنبه به عنوان هوادار استقلال به ورزشگاه می‌روم و به عنوان یک پیشکسوت از هواداران می‌خواهم که برای حمایت از استقلال به ورزشگاه بیایند.
اشازاده که در حال حاضر به عنوان سرمربی شهرداری ماهشهر در لیگ دسته یک فعالیت می‌کند، راجع به شرایط کاری‌اش و این که چرا پس از سال‌ها فعالیت در لیگ‌های یک و دو هنوز هدایت تیمی لیگ‌برتری را برعهده نگرفته است، توضیح داد: طاقت من زیاد است، همانطور که سال‌ها کنار گذاشته شدن از تیم‌ملی را طاقت آوردم. متاسفانه در فوتبال ما منطق وجود ندارد و کار‌ها بیشتر روی رابطه انجام می‌شود. من راجع به هیچ کس حرف نمی‌زنم و فقط راجع به خودم صحبت می‌کنم. تیم من در حال حاضر در بین هشت تیم جام حذفی حضور دارد و ان‌شاءالله در مرحله یک چهارم نهایی به استقلال یا پرسپولیس بخوریم. مشکلات در همه جا وجود دارد، ولی خداراشکر هواداران و مسئولان شهرداری ماهشهر خوب هستند. با این حال یک مقدار در سطح شهر شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و دوست ندارند که این تیم موفق باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی