۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برد پرگل استقلال برابر تراکتور و بعد هم صنعت نفت آبادان هواداران آبی را برای رسیدن به قهرمانی بعد از ۷ سال امیدوارتر از همیشه کرده و نتایج اخیر آنها نوید روز‌های خوبی را می‌دهد.

خبرورزشی/ سعید شاه‌نظری؛ استقلالی‌ها که در فصول اخیر از همان هفته‌های ابتدایی امتیازات زیادی را از دست می‌دادند و خیلی زود پرونده قهرمانی‌شان بسته می‌شد، این فصل به صدر جدول نزدیک شده و بعد از ۱۰ هفته یکی از شانس‌های قهرمانی هستند. اما رقیب سنتی با وجود کسب امتیازات بیشتر از استقلال نتوانسته هوادارانش را راضی نگه دارد. پرسپولیس باوجود رتبه سوم، امتیازات کمتری نسبت به فصول اخیر کسب کرده، ولی هنوز در جمع مدعیان است و شانس قهرمانی هم به حساب می‌آید. آخرین باری که استقلال نتایجی بهتر از این روز‌ها را کسب کرده بود به لیگ پانزدهم بازمی‌گردد و از آن زمان تا به حال شاهد تیم مدعی از آبی‌پوشان نبودیم. اتفاقی که عکس آن برای پرسپولیس افتاده و آخرین باری که پرسپولیس نتایج ضعیف‌تری کسب کرده بود به همان لیگ پانزدهم بازمی‌گردد. در ادامه نتایج دو تیم را در ۴ فصل اخیر بررسی می‌کنیم.

بدترین پرسپولیس ۴ فصل اخیر
پرسپولیس در ۱۰ بازی اول خود ۱۹ امتیاز کسب کرده و ۶ برد، یک تساوی و ۳ باخت در کارنامه دارد. این در حالی است که سرخپوشان ۳ فصل گذشته تا هفته دهم ۲۰ امتیاز یا بیشتر کسب کرده بودند. پرسپولیس لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم تحت هدایت برانکو به ترتیب ۲۲، ۲۳ و ۲۰ امتیاز داشت و در مجموع ۳ فصل فقط یک بار باخت، اما حالا فقط در ۱۰ هفته ۳ بار باخت را تجربه کرده است.

بهترین استقلال ۴ فصل اخیر
استقلال بعد از یک شروع ناامیدکننده، ناگهان جان تازه‌ای گرفت. ۵ برد متوالی کسب کرد تا مجموع امتیازاتش را به عدد ۱۸ برساند. استقلال پیش از آمدن استراماچونی در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم به ترتیب ۱۳، ۹ و ۱۴ امتیاز کسب کرده بود و تعداد بردهایش در این سه فصل از عدد ۳ تجاوز نکرد، اما حالا آبی‌پوشان ۵ برد در کارنامه دارند.
نکته جالب فصل جدید رقابت شانه به شانه استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اخیر است. استقلالی‌ها در ۳ فصل قبل تا هفته دهم حتی فاصله ۱۴ امتیازی را تجربه کردند، اما این فصل فقط یک امتیاز فاصله دارند و این موضوع باعث جذاب‌تر شدن لیگ نوزدهم نسبت به سال‌های اخیر می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی