۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گلر شماره یک آبی پوشان پایتخت گفت: من 10 تا بازی گل نمی‌خورم و انتظار این بود که دیگر گل نخورم و بعد یک گل اگر می‌خوردم همه می‌گفتند دیگر حسینی مثل قبل نیست...

به گزارش خبرورزشی، حسین حسینی  بعد از 2 فصل از زیر سایه مهدی رحمتی خارج شد و شماره یک استقلال را به دست آورد.حسینی در اولین بازی‌هایی که مرد شماره یک آبی‌ها شده بود عملکرد چندان خوبی نداشت و رکورددار کلین شیت متوالی لیگ برتر در یک‌فصل حتی در ثبت یک کلین شیت ناکام مانده بود. اما حسینی و استقلال باهم اوج گرفتند.حسینی به‌ویژه در 2 بازی اخیر مقابل تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و حتی حرکت آکروباتیک او برای دفع یک توپ را با یکی از صحنه‌های فانتزی واکاشی زوما  در کارتون محبوب فوتبالیست‌ها مقایسه کردند. باوجوداین عملکرد خوب و درخشان، او هنوز نتوانسته مارک ویلموتس بلژیکی را برای دعوت کردن دوباره‌اش به تیم ملی متقاعد کند.اوج گرفتن استقلال و ثبت 4 کلین شیت، درخشش در بازی‌های اخیر، گرفتن رکورد کلین شیت متوالی او دادن آن به پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان و غیبت در لیست جدید تیم ملی بهانه‌های خوبی بود تا درباره آن‌ها با شماره یک استقلال گفتگو کنیم.       

صحبت را از اوج گیری استقلال شروع کنیم که این روزها یک نمایش فوق العاده را از تیم استراماچونی شاهد هستیم؟

خدارا شکر تیم ما به هماهنگی لازم رسیده و تیمی شدیم که مطابق با تفکرات استراماچونی است. هماهنگی مان نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده و این موضوع در کنار تلاش کادرفنی و بازیکنان باعث شده استقلال یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذارد که نه تنها هواداران بلکه همه اهالی فوتبال به آن اذعان دارند.

تو یکی از بازیکنانی بودی که خیلی روی فرصت دادن و اعتماد کردن به استراماچونی اصرار داشتی...

باور کنید از روز اولی که در تمرینات حاضر شدم، شاهد تلاش استراماچونی بودم. تمرینات بدنسازی که امسال بازیکنان استقلال انجام دادند فوق العاده بود و در این چند سال بازیکنان ما چنین تمریناتی را انجام نداده بودند. من به شخصه از همان ابتدا به استراماچونی و تفکراتش اعتماد داشتم و می‌دانستم که موفق می‌شود. تغییرات در تیم ما از سوی دیگر زیاد بود و زمان می‌خواستیم که به هماهنگی برسیم. در کنار این مسائل استقلال در هفته‌های نخست کمی هم بدشانس بود و امتیازات مفتی را از دست دادیم. گل هایی که می‌خوردیم روی تیم فشار آورده بود و تیم یک فشار عجیب را تحمل می‌کرد. خدا را شکر هفته به هفته بهتر شدیم و توانستیم در پایان هفته دهم به بهترین شکل به لیگ برگردیم. با این حال به نظر من هنوز اتفاقی نیفتاده و باید هر هفته بهتر از قبل شویم. بعد از تطعیلات چند بازی مهم و سرنوشت ساز داریم و باید این روند خوب مان را ادامه دهیم.

بغل کردن‌های تو و استراماچونی این ادعا را کاملا ثابت می‌کند؟

استراماچونی نه تنها با من بلکه با همه بازیکنان تیم یک رابطه فوق العاده دارد و به نظر من مربی بزرگ مربی‌ای است که بازیکن ذخیره و فیکس برای او فرق نداشته باشد. واقعا استراماچونی حرفه‌ای رفتار می‌کند و در چند هفته نخست که تیم نتیجه نمی‌گرفت در کنفرانس‌ها با شجاعت حرف می‌زد و بازیکنان را مقصر باخت تیم نمی‌دانست. به همین خاطر است که همه بازیکنان سعی می‌کنند بهترین بازی را زیر نظر او انجام دهند.

این استقلال استراماچونی را این روزها با پرسپولیس برانکو در فصل دوم حضورش در این تیم مقایسه می‌کنند که یک فوتبال زیبا و هوادارپسند را به نمایش می‌گذاشت.

به نظر من در 10 سال اخیر استقلال نتوانسته چنین فوتبالی را ارائه دهد. به جز استقلال به نظر من هیچ تیمی نتوانسته در این چند سال در تبریز و یادگار چنین عملکردی را داشته باشد. در یادگار و مقابل تراکتورسازی ما تیم برتر میدان بودیم و باید این فوتبال خودمان را بازهم ادامه دهیم. من شاهد این هستم که خیلی از طرفداران پرسپولیس هم به این زیبا فوتبال بازی کردن استقلال اذعان دارند و امیدوارم با قدرت کارمان را همچنان ادامه دهیم.

پس با این شرایط کمی بدشانس بودید که دربی هفته چهارم اتفاق افتاد. چه بسا اگر کمی این بازی در هفته‌های جلوتر رخ می‌داد نتیجه چیز دیگری می‌شد؟

در هفته چهارم که دربی برگزار شد ما به هماهنگی لازم نرسیده بودیم و باور کنید حتی در آن مسابقه هم به زعم اکثر کارشناسان حق استقلال باخت نبود و تیم برتر میدان بودیم. به قول شما شاید اگر دربی در همین هفته‌های اخیر بود اتفاقات دیگری می‌افتد و نتیجه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

اما قبول داری این شرایط اخیر استقلال در زمینه مسائل مالی که حتی تمرین تیم را تعطیل کرد به این روند خوب تیم می‌تواند خدشه وارد کند؟

در بحث مسائل مالی به نظرم باشگاه استقلال با این همه اسپانسر و هوادار که دارد نباید درگیر آن باشد و باید تلاش شود تیم به مشکل نخورد. واقعا استقال با این همه هوادار نباید لنگ زمین تمرین باشد آن هم وقتی در آسیا تیم‌های اماراتی و قطری در یک سطح امکاناتی فوتبال بازی می‌کنند که اگر در ایران بیایند و شرایط استقلال و پرسپولیس را ببینند، تعجب می‌کنند. باید زیرساخت باشگاه استقلال درست شود و ما نباید این مشکلات را داشته باشیم. ما حداقل‌های اختصاصی که یک باشگاه بزرگ باید داشته باشد را هم نداریم و چرا باید مدام به دنبال اجاره زمین باشیم. باور کنید ما قبل بازی با تراکتور مشکل زمین تمرین داشتیم و خیلی از مسائل در باشگاه ما آماتور است. این موضوع اصلا ربطی به امسال و سال گذشته ندارد و می‌طلبد که دولت وارد شده و به استقلال به عنوان یک تیم پرطرفدار و بزرگ ایران کمک کند و امکاناتی در حد این تیم و نام آن در اختیارش بگذارند.

با این همه با این بازی که استقلال انجام می‌دهد توقع هواداران حالا دیگر قهرمانی است. جالب است که خیلی‌ها که از این استقلال استراماچونی ناامید بودند حالا از این تیم انتظار قهرمانی دارند؟

ما بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم و انتظار قهرمانی از سوی هواداران توقعی است که ما باید تمام تلاش خودمان را برای رسیدن به آن به کار ببندیم. با این حال در این بین از پیشکسوتان انتظار داریم که با مصاحبه‌ها بازیکنان و تیم را تحت فشار قرار ندهند و مدام بگویند که ما از این تیم قهرمانی آسیا و لیگ را می‌خواهیم. جالب است برخی از آنها کسانی هستند که ابتدای لیگ می‌گفتند این استقلال چیزی ندارد و به آن امیدی نیست. خواهش من این است که اجازه دهند این تیم در سکوت و آرامش کارش را دنبال کند و ما وقتی حرف از قهرمانی می‌توانیم بزنیم که در صدر جدول قرار بگیریم و با حفظ آن به این عنوان برسیم.

وریا غفوری به تیم ملی برگشت و سیدحسین حسینی نه!

واقعا جا دارد به وریا تبریک بگویم و خوشحالم که این روزها شرایط متفاوتی را داشت. وریا تا اینجای لیگ از پس کاپیتانی استقلال برآمده و همه ما به داشتن این کاپیتان افتخار می‌کنیم و ثابت کردن کاپیتان شایسته‌ای است. چند هفته تحت فشار بود اما این چند هفته نمایش فوق العاده‌ای داشت و خدا را شکر که به تیم ملی برگشت. در مورد خودم هم باید بگویم در اردوی اول که دعوت شدم و قبول دارم که در اردوی بعدی آن انتظاری که خودم از خودم داشتم را برآورده نکردم و نمایش قابل قبولی نداشتم. به همین خاطر از دعوت نکردن آقای ویلموتس ناراحت نشدم و این مساله به  جای ناراحتی کمک کرد تا تلاشم را دو  چندان کنم و با 4 کلین شیت برگشتم و نمایش قابل قبولی ارائه دهم. با این اوصاف در این اردوهای اخیر انتظار داشتم که دعوت بشوم اما با این حال بازهم به نظر آقای ویلموتس احترام می‌گذارم ولی شک نکنید به این راحتی‌ها بی خیال تیم ملی نمی‌شوم.

تمرینات متفاوتی را هم زیر نظر غلامپور دنبال می‌کنی و تاثیر این تمرینات در هفته‌های اخیر کاملا مشهود است؟

بهزاد غلامپور جدا از یک مربی یک دوست بسیار خوب برای من است. رابطه بسیار خوبی با هم داریم که هم در بعد فنی و هم مسائل روزمره به من کمک می‌کند. خدا را شکر تمرینات خوبی را که زیر نظر آقابهزاد دنبال می‌کنم در این مدت کمک کرده تا بتوانیم بهترین عملکرد را روز به روز در استقلال از خودم نشان بدهم.

به روند خوبت ادامه دادی آن هم با آن حرکتی که در بازی با نفت آبادان انجام دادی و به قول هواداران مثل واکاشی زوما پریدی و توپ را دفع کردی؟

(خنده) واقعا جا دارد اینجا بازهم از بهزاد غلامپور تشکر کنم که کمک کرد در این 4، 5 هفته عملکرد خوبی داشته باشم چون واقعا تمرینات سخت و پرفشاری را انجام می‌دادم. من همیشه به شخصه دوست دارم در هر بازی طوری عمل کنم که در ذهن هواداران باقی ماند. در آن بازی هم اگر با دست به سمت توپ می‌رفتم شاید از من رد می‌شد به همین خاطر تصمیم گرفتم که با پا بپرم و آن حرکت را زدم. من خودم عاشق کارتن فوتبالیست‌ها بودم اما بعد از بازی وقتی دیدم به من لقب واکاشی زوما دادند و هواداران من را با این اسم صدا می‌زنند خیلی برایم جالب و به قولی کیف کردم. (خنده) وقتی دیدم از این حرکت‌های واکاشی زومایی هواداران استقلال خوش شان آمده حالا در بازی‌های بعدی بیشتر انجام می‌دهم. هرچند که خارج از شوخی این حرکت خاصی نبود و امیدوارم در ادامه مسیر با سیوها و پنالتی هایی که در بازی‌های حساس برای استقلال می‌گیرم یک خاطره خوب در ذهن هواداران باقی بگذارم.

در یک مقایسه نشان دادند که پیام نیازمند رکورد حسینی را شکست. آنهم به شکلی که رکورد فصل قبل را به رکورد امسال او چسباندند تا به این نتیجه برسند. واقعا به نظرت به این شکل رکورد تو را نیازمند شکست؟

قبل از هرچیز در مورد این مسائل و رکوردی که من زدم باید بگویم که جز حاشیه و فشار روانی روی من چیزی به همراه نداشت. من 10 تا بازی گل نمی‌خورم و انتظار این بود که دیگر گل نخورم و بعد یک گل اگر می‌خوردم همه می‌گفتند دیگر حسینی مثل قبل نیست و به همین خاطر شکستن این رکوردی که گفتند اصلا برایم مهم نبود. در مورد این مساله اما به نظرم رکورد برای یک فصل است نه اینکه آمار فصل قبل را به این فصل بچسبانند و بگویند رکورد شده است. اگر این طور بود شما نگاه کنید آمار آقای گل‌های این چند فصل ما 21 تا 22 گل یا یکی، دو تا بیشتر است. با این حساب مهاجمی که امسال مثلا 19 تا گل بزند و فصل قبل هم چند بازی آخر 3، 4 تا گل زده باشد به راحتی می‌تواند به خودش عنوان آقای گلی بدهد و بگوید رکورد زدم. به همین خاطر به نظرم رکورد را یک فصل می‌گیرند.

در مورد شادی گل دیاباته و عملکرد خوب این بازیکن بگو که او را با عملکردی که داشته با خرید پرسپولیس که به هیچ وجه موفق نبوده مقایسه می‌کنند. واقعا نشان داد خرید خوبی برای استقلال بوده است و شادی گل جالبی هم دارد؟  

بابت دیاباته و خوشحالی او در استقلال همه ما خوشحال هستیم چون بازیکن خوبی است. در این چند هفته شیخ توانسته خوب گل بزند و امیدوارم این تلاش و این گلزنی او همچنان ادامه داشته باشد. شادی گل دیاباته همان طور که گفتید جالب است و امیدوارم این پنجه‌ها را روی عنوان آقای گلی لیگ بکشد.  

و حرف آخر...

الان وقتی است که همه باید پشت سر استراماچونی، باشگاه و بازیکنان باشند و باید همه حمایت کنیم. الان که شرایط خوب شده و هواداران راضی هستند نباید تیم را به دست خودمان وارد حاشیه کنیم چون واقعال الان وقت حمایت از استراماچونی و بازیکنان استقلال است.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی