۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیست جدید تیم ملی وضعیتی ویژه‌تر برای لژیونر‌های زیر داشت که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

خبرورزشی/آرمین زمانی؛ اعلام فهرست جدید تیم ملی برای بازی‌های پیش رو نکته‌های جالبی در مورد تیم ملی داشت و ویلموتس نشان داد همچنان بر خلاف کی‌روش بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی حضور دارند، اما در تیم خود به میدان نمی‌روند را به تیم ملی دعوت نمی‌کند، ضمن اینکه ویلموتس نشان داد اگر لژیونر‌های کشورمان شرایط خوب گذشته خود را به دست بیاورند به اردوی تیم ملی باز خواهند گشت.
علی قلی‌زاده
مدت زمان زیادی از آخرین باری که قلی‌زاده را در تیم ملی دیدیم می‌گذرد. این بازیکن جوان بعد از سپری کردن مصدومیت‌های طولانی در این اردو برای اولین بار به تیم ویلموتس دعوت می‌شود و حضور در تیم ملی به لطف درخشش این هافبک در بازی‌های اخیر تیمش شارلوا بوده است. پاس‌های گل و گل حساسی که این هافبک برای شارلوا به ارمغان آورد باعث کسب چندین امتیاز شد و قلی‌زاده این شانس را پیدا کرد تا مجدداً پیراهن تیم ملی را بر تن کند. اگر مصدومیت‌ها دوباره این بازیکن را از مستطیل سبز دور نکند، تیم ملی می‌تواند از توانایی‌های تکنیکی این بازیکن بهره زیادی ببرد.
کاوه رضایی
رضایی دیگر بازیکنی بود که مزد درخشش در شارلوا را گرفت و توانست به تیم ملی برگردد. رضایی فصل گذشته فقط درگیر نیمکت‌نشینی و مصدومیت در بروژ بود، اما بازگشت به شارلوا باعث شده مهاجم ایرانی به تدریج به روز‌های اوجش برگردد و تبدیل به همان بازیکن زهردار و خطرناکی شود که از او سراغ داشتیم. او در سه بازی اخیر تیمش ۳ گل زده و عامل اصلی پیروزی‌های تیمش بوده است با این حال با توجه به تعداد بالای مهاجمان باکیفیت در تیم ملی، رضایی کار سختی برای حضور فیکس در تیم ملی خواهد داشت و مهاجم اسبق استقلال برای بازی در ترکیب اصلی باید همچنان به تلاش‌های سخت خود ادامه دهد.
مهرداد محمدی
برادر دوقلوی میلاد، در اردوی قبلی تیم ملی به جمع شاگردان ویلموتس اضافه شد و در اولین حضورش در دیدار مقابل کامبوج گلزنی هم کرد، اما نام این بازیکن در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود تا این مهاجم بعد از یک دوره حضور در تیم ملی دوباره از جمع یوزپلنگ‌ها دور شود. تیم باشگاهی محمدی در پرتغال شرایط بسیار بدی دارد و مدت زمانی طولانی از زمانی که مهرداد برای آوس گلزنی کرده، می‌گذرد. شاید همین موضوع باعث شده تا ویلموتس در اردوی پیش رو، روی نام محمدی قلم قرمز بکشد. محمدی، اما می‌تواند با تلاش بیشتر و شروع گلزنی‌هایش در پرتغال یک بار دیگر در لیست تیم ملی قرار بگیرد.
امیر عابدزاده
گویا پس گرفتن جایگاه ثابت در ماریتیمو و نمایش‌های خوب برای این تیم پرتغالی نیز برای برگشتن عابدزاده به تیم ملی کافی نبوده است. با توجه به کثرت دروازه‌بان‌های مدعی پیراهن تیم ملی، رقابت زیادی در این پست حتی برای دروازه‌بان سوم وجود دارد و به همین خاطر کار عابدزاده برای پس گرفتن پیراهن تیم ملی بسیار سخت است. عابدزاده، اما پیش از این نیز در مصاحبه‌هایش گفته بود از دعوت نشدن به تیم ملی ناراحت و ناامید نیست و سعی می‌کند با بیشتر کردن تلاش‌هایش ویلموتس را برای دعوت کردن او به تیم ملی مجاب کند، اتفاقی که شاید در آینده‌ای نزدیک و اردو‌های آینده رخ دهد.
سعید عزت‌اللهی
بدشانس‌ترین بازیکن ملی‌پوش در ماه‌های اخیر سعید عزت‌اللهی است. مصدومیت کذایی فصل گذشته سعید اگر چه ماه‌هاست برطرف شده، اما هنوز روی این بازیکن تأثیر دارد و عزت‌اللهی که تمام فصل گذشته را به خاطر مصدومیت از دست داد، حالا با وجود رسیدن به مرز آمادگی هنوز نتوانسته جایگاهی ثابت در تیم باشگاهی‌اش پیدا کند. جدایی از روستوف و پیوستن به یوپن نیز نتوانسته به این هافبک کمک چندانی کند و عزت‌اللهی در یوپن نیز غالباً نیمکت و سکونشین است و در آخرین دیدار تیمش نیز در لیست ۱۸ نفره جایی نداشت. با توجه به اهمیت بازی کردن در ترکیب ثابت تیم برای ویلموتس، اگر شرایط عزت‌اللهی تغییر نکند، همچنان شاهد دوری این هافبک از ترکیب تیم ملی خواهیم بود.
علیرضا جهانبخش
هافبک ایرانی باشگاه برایتون قطعاً در حال سپری کردن بدترین روز‌های دوران فوتبال خود است. نیمکت‌نشینی دائمی در برایتون باعث شده این بازیکن از ترکیب تیم ملی نیز دور شود و این دومین بار پیاپی است که جهانبخش جایی در تیم ملی ندارد. هر چند گراهام پاتر، سرمربی برایتون هر بار در مورد هافبک ایرانی خود صحبت می‌کند در مورد او تعریف کرده و می‌گوید سکونشینی این بازیکن از بدشانسی‌اش است، اما در عمل تغییری در وضعیت جهانبخش حاصل نشده و این بازیکن حالا نه تنها در برایتون به میدان نمی‌رود بلکه تیم ملی را نیز از دست داده و شاید برای نجاتش از این شرایط باید در نقل و انتقالات زمستان فکری به حال خود بکند. این بازیکن در آخرین دیدار تیمش مقابل منچستر یونایتد یک بار دیگر سکونشین بود و روز‌های کابوس‌وارش همچنان ادامه دارد.
سامان قدوس
تنها بازیکنی که غیبت او در این اردو نیز کاملاً مشخص بود، سامان قدوس است. ملی‌پوش دورگه باشگاه آمیان همچنان به خاطر جریمه فیفا در ماجرای انتقال این بازیکن به هوئسکا از حضور در تمامی میادین فوتبالی محروم است و این شرایط دست‌کم تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت. به همین خاطر غیبت این بازیکن در بازی‌های آینده تیم ملی نیز دور از ذهن نخواهد بود.
رضا قوچان‌نژاد
گوچی مهاجمی بود که بعد از نیمکت‌نشینی صرف در جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد، اما با رفتن کی‌روش اعلام کرد حاضر است دوباره به تیم ملی برگردد. این مهاجم فصل جاری در لیگ هلند عملکرد بدی نداشته و ۶ گل زده که ششمین گل او در آخرین دیدار تیمش در لیگ هلند بود، اما گویا تعداد زیاد مهاجمان تراز اول و همچنین سن نسبتاً بالای گوچی، ویلموتس را قانع کرده همچنان روی این مهاجم حساب باز نکند و به فکر مهاجمان جوان‌تر و آماده‌تر باشد. مشخص نیست موضع مربی بلژیکی در مورد رضا قوچان‌نژاد چیست و آیا این مهاجم از نظر ویلموتس از تیم ملی خداحافظی کرده یا هنوز شانس برای حضور در ترکیب یوزپلنگ‌ها را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی