نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از ساعت 21 دیدار پرهیجان تیم‌های شهر منچستر آغاز خواهد شد، در حالی که این روزها سیتی از صدر فاصله گرفته و یونایتد با برد برابر تاتنهام روحیه خوبی دارد.

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت ۲۱ شهر منچستر سرتاسر شور و هیجان خواهد شد. آبی‌ها و قرمز‌ها در حالی به مصاف هم می‌روند که شرایط مثل سال گذشته نیست. منچسترسیتی از قهرمانی دور شده و ابهت آن تیم مقتدر کم شده، در حالی که منچستریونایتد پس از دوره‌ای بحرانی با شکست دادن تیم مورینیو باروحیه‌تر از ماه‌های پیش است. قضاوت این دیدار حساس به آنتونی تیلور سپرده شده است.

منچسترسیتی؛ صبح می‌شود این شب!
همین بازی قبل ۴ گل به برنلی زدند و در ظاهر خیلی سرحال و آماده هستند، اما کیست که نداند این روز‌ها هواداران منچسترسیتی خوشحال نیستند. تیمی که ۲ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و گل‌های پرتعداد می‌زد، حالا ۱۱ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. مهم‌تر اینکه پپ گواردیولا هم می‌داند چندان شانسی برای قهرمانی ندارند، در حالی که لیورپول تا این حد آماده است. در هر صورت سیتیزن‌ها نمی‌توانند ناامیدانه به کارشان ادامه دهند، چراکه رقابت برای قرار گرفتن بین ۴ تیم بالای جدول هم دشوار است و همین الان هم لسترسیتی بالاتر از آن‌ها قرار گرفته. همیشه یک تیم نمی‌تواند در لیگ دشواری مثل لیگ برتر انگلیس بر قله قرار بگیرد و این طبیعت فوتبال است. تیم گواردیولا کمی افت کرده و نتوانسته از فرصت‌هایش مثل فصل پیش استفاده کند. سال‌های اخیر کاری کرده‌اند که شهرآورد جذاب‌تر شود. قدرت آن‌ها بیشتر از منچستریونایتد بوده و حداقل این یک دلگرمی برای هواداران‌شان است. سیتی فصل قبل در شهرآورد دبل کرد و به دنبال رکوردی جدید در این دیدار حیثیتی است. اگر امشب پیروز شوند، هواداران‌شان تا مدتی سرمست از این پیروزی خواهند ماند، سوای اینکه چقدر با صدر فاصله دارند.

منچستریونایتد؛ همیشه همین‌طور بمانید
تیم اوله‌گنار سولشائر حتی هواداران خوشبین خودش را هم چند روز پیش غافلگیر کرد، چه برسد به دیگران. وقتی برابر استون‌ویلا متوقف شدند، خیلی‌ها فکر می‌کردند کار سولشائر تمام شده و برابر تاتنهام و منچسترسیتی هم بعید است امتیاز بگیرد. با این حال حداقل یکی را که برده‌اند، آن‌هم از تیم چه کسی؟ ژوزه مورینیو! آن برد یک برد معمولی نبود، حیثیت از دست رفته سولشائر و شاگردانش را برگرداند. منچستریونایتد نه تنها پیروز شد، بلکه نمایشی قابل تحسین داشت که به جرأت می‌توان گفت بهترین نمایش‌شان در فصل جاری بوده است. جهشی بلند تا رده ششم داشته‌اند، اما رده چهارم و حضوری دوباره در لیگ قهرمانان، فاصله دارند. در نتیجه سولشائر برای مستحکم کردن جایگاهش و بازگرداندن تیم به مسابقات معتبرترِ اروپایی، نیاز به برد بازی‌های بزرگ دارد. یونایتد حتی در روز‌های بحرانی هم نتایج خوبی برای بیگ‌سیکس گرفته، اما منچسترسیتی داستان متفاوتی رقم زده است. در ۸ سال اخیر، ۱۰ مرتبه به همشهری باخته‌اند. حالا روحیه بهتری دارند و اگر مثل بازی با تاتنهام باشند، شاید یک نتیجه بزرگ دیگر برای شیاطین‌سرخ رقم بخورد. غیرممکنی در لیگ برتر وجود دارد و الان هم که اعتماد به این یونایتد تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

آخرین جدال
منچسترسیتی در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر با ۲ گل منچستریونایتد را مغلوب کرد. گل‌های سیتی در آن شهرآورد را برناردو و سانه زدند.

آمار بازی
۴۴) در ۴۴ شهرآورد لیگ برتری منچستر، آبی‌ها ۱۵ برد و قرمز‌ها ۲۱ برد داشته‌اند، در حالی که ۸ بازی مساوی شده است.
۱۵) منچسترسیتی بعد از چلسی (۱۸ برد) در لیگ برتر بیش از هر تیم دیگری منچستریونایتد را برده. جالب است که ۱۰ برد در ۸ سال اخیر رقم خورده.
۲) سیتی فصل قبل برابر یونایتد دبل کرد و تبدیل به اولین تیم بعد از لیورپول در سال ۱۹۷۹ شد که برابر شیاطین‌سرخ در ۳ بازی متوالی حداقل هر بازی ۲ گل می‌زند.
یک) یونایتد با وجود اینکه سالیان اخیر چندان در شهرآورد خوب نتیجه نگرفته، در بازی‌های گذشته خانه حریف آمار بدی ندارد. تنها یک باخت داشته‌اند، ۲ بازی را برده‌اند و در یک بازی هم امتیاز‌ها تقسیم شده.
۵) منچستریونایتد در ۵ بازی اخیر برابر تیم‌های بالای جدول فصل قبل شکست نخورده، ۲ برد و ۳ تساوی داشته.
یک) شاگردان سولشائر از ۱۱ بازی اخیر خارج‌از‌خانه فقط یک برد داشته‌اند، ۶ بازی را باخته‌اند و در ۴ بازی به تساوی رسیده‌اند.
۲۴) سیتیزن‌ها از ۲۷ بازی آخر لیگ برتری‌شان، ۲۴ بازی را برده‌اند و در ۲ بازی شکست خورده‌اند. در این بازی‌ها ۸۱ گل زده‌اند.
۴) پپ گواردیولا از ۶ بازی لیگ برتری برابر منچستریونایتد، ۴ بازی را برده و فقط یک بازی را باخته است.
۱۴) مارکوس رشفورد در ۱۳ بازی اخیر منچستریونایتد روی ۱۴ گل نقش داشته. ۱۲ گل زده و ۲ پاس‌گل ارسال کرده است.
مصدومان و محرومان
سرخیو آگوئرو، آیمریک لاپورت، لروی سانه و اولکساندر زینچنکو قطعاً در شهرآورد در ترکیب منچسترسیتی حضور نخواهند داشت. نمانیا ماتیچ، مارکوس روخو، پل پوگبا، اریک بایی، تیموتی فوسو منسا و دیوگو دالو هم مصدومان منچستریونایتد هستند که به این بازی حساس نمی‌رسند. آنتونی مارسیال هم شرایطش مشخص نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، فرناندینیو، آنجلینیو، دبروینه، رودری، داوید سیلوا، برناردو سیلوا، استرلینگ و ژسوس
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، مک‌تامینی، فرد، جیمز، لینگارد، رشفورد و گرینوود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی