نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل پیشین باشگاه‌های استقلال و پاس از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد پشت‌پرده اتفاقات رخ داده اخیر را افشا کند.

به گزارش خبرورزشی، کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف صدور مجوز صدور حرفه‌ای درباره شایعه ارسال مدارک جعلی از سوی باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال گفت: از نظر دپارتمان صدور مجور حرفه‌ای‌سازی مدارک ارائه شده از طرف 7 باشگاه دیگر برای مجوز حرفه‌ای بین‌المللی کامل بوده و تائید شده است. استقلال و تراکتور هم جزو این 7 باشگاه ایرانی بوده‌‌ که این مجوز را دریافت کرده‌اند و حالا اگر اتفاق جدیدی رخ داده, من در جریان این موضوع نیستم. اگر اعتراضی شده اولین بخشی که به این موضوع ورود می‌کند کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و با مسئولیت سهیل مهدی است.

وی عنوان کرد: دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای ابتدا مدارک را می‌بینند و بررسی می‌کند و اگر اعتراضی وجود داشته باشد این اعتراض به کمیته بدوی می‌رود, اگر این کمیته نیز اظهارنظر کرد و بازهم اعتراضی وجود داشت, کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای دوباره موضوع را بررسی می‌کند. همانطور که دو باشگاه فولاد و سایپا به عدم دریافت مجوز بین‌المللی اعتراض داشتند و بعد از بررسی کمیته استیناف اعتراض فولاد پذیرفته شد و این باشگاه به جمع دارندگان مجوز حرفه‌ای بین‌المللی پیوست.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای گفت: اگر اعتراضی در این رابطه از سوی فرد یا AFC وجود داشته باشد ما پرونده این باشگاه را بررسی می‌کنیم, اما اکنون که هنوز هیچ اعتراض رسمی‌ در این باره وجود ندارد نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

اولیایی در ادامه با اشاره به اقدام فدراسیون فوتبال به منظور درآمدزایی از محتوای مسابقات فوتبال و همکاری باشگاه‌ها گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که باشگاه‌ها باید هزینه‌های خودشان را از طریق درآمدهای قانونی تامین کنند و اقدام فدراسیون فوتبال در زمینه واگذاری محتوای مسابقات و کسب درآمد از این طریق کاملا قانونی و منطقی است. در واقع این کاری بود که باید از سال‌ها پیش آغاز می شد.

وی ادامه داد: اگر باشگاه‌ها در این زمینه به تفاهم و تعامل همه جانبه برسند و اراده‌ای برای ممنوعیت ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه‌ها باشد این مسئله حل می‌شود و دیگر نمی‌توانند به این ظلم آشکار علیه باشگاه‌ها ادامه بدهند. در حال حاضر وضعیت بعضی از باشگاه‌های ما فلاکت بار است چون از حق خودشان محروم مانده‌اند و امکان کسب درآمد را ندارند.

اولیایی تصریح کرد: درست نیست که به همین دلیل فدراسیون فوتبال را آماج حملات قرار دهند. حمله بی‌رحمانه به فدراسیون از طریق تریبون و میکروفون صدا و سیما ظلم به مردم است چرا که مردم مخاطبان اصلی فوتبال هستند و از این پدیده لذت می‌برند. شما حق فوتبال را پرداخت نمی‌کنید و از سویی چنین فضاسازی‌هایی را هم ایجاد کرده‌اید که این منطقی نیست. امیدوارم آقای تاج افشا کند که در پشت پرده حملات تلویزیون چه خبر است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اظهار داشت: درست نیست فدراسیون را به گوشه رینگ بفرستند به این دلیل که به دنبال احقاق حق باشگاه‌ها است. تردید ندارم اگر باشگاه‌ها در این موضوع همدلی و اتحاد داشته باشند و به یک تصمیم واحد و درست برسند فدراسیون تنها نمی‌ماند. لازم است تشکلی از سوی باشگاه‌ها به دنبال احقاق این حقوق باشد و آنها را از ورشکستگی و نابودی اقتصادی نجات دهد. بعضی از نمایندگان مجلس که صحبت‌های واهی مطرح می‌کنند چرا به این مسائل وارد نمی‌شوند و چرا قوانین مرتبط با این موضوع یا نظام حرفه‌ای باشگاهداری را تصویب نمی‌کنند؟ آقایان فراموش کرده‌اند که باید به وظایف اصلی و قانونی خودشان عمل کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی