۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسطوره فوتبال آرژانتین یک چهره غیرفوتبالی را به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ کشورش معرفی کرد.

به گزارش خبرورزشی، کمتر کسی است که بتواند ادعا کند در ورزش آرژانتین حداقل در قرن بیست‌و‌یکم کسی شهرت و آوازه لیونل مسی را پیدا کرده باشد، اما دیه‌گو ماردونا که خودش جزو مشاهیر ورزش آرژانتین محسوب می‌شود نظر دیگری دارد.

به نظر او بهترین ورزشکاری که آرژانتین تحویل دنیای ورزش داده، نه مسی بلکه یک بسکتبالیست است: مانو جینوبلی.

جینوبلی ۴۲ ساله که در مهمترین بخش از دوران بازیگری‌اش به عنوان مهاجم تیم سن آنتونیو اسپرز در لیگ NBA (۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸) بازی می‌کرد، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ آرژانتین در رده ملی از حیث کسب جام و مدال است که با این تیم عناوینی همچون مدال طلای المپیک (۲۰۰۴ آتن) و جام جهانی ۲۰۰۲ کسب کرده است. او سال گذشته بازنشسته شد.

مارادونا در گفت‌وگو با شبکه TyC Sports آرژانتین در پاسخ به این سؤال که چه کسی را به عنوان بهترین ورزشکار کشورش می‌داند گفت: فکر می‌کنم که مانو بهترین ورزشکار تاریخ آرژانتین است. بهترین الگو‌های ورزش کشور ما نوسیونی، اسکولا و مانو هستند (هر سه از بسکتبال). مانو، اما مانند مسی و رونالدو در فوتبال است. او از همه بالاتر است.

برخلاف جینوبلی که افتخارات متعددی در رده ملی دارد، مسی به در رده ملی به جز قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن هیچ عنوان دیگری کسب نکرده است. او سال ۲۰۱۴ به فینال جام جهانی رسید، اما نتوانست کشورش را به افتخاری که آخرین بار سال ۱۹۸۶ کسب کرد برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی