نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نایب‌رئیس دوم یعنی حیدر بهاروند به طور موقت سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت.

به گزارش خبرورزشی، بعد از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال که در سایت رسمی این فدراسیون منتشر نشد زمزمه‌هایی در محافل فوتبال شکل گرفت و اهالی فوتبال هر یک به شکلی این اتفاق را تعبیر کردند. چرا علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال که مدیر روابط عمومی این فدراسیون است خبر استعفای مهدی تاج را در سایت اینترنتی فدراسیون منتشر نکرد؟ آیا او به دنبال خریدن زمان و تأخیر در رفتن مهدی تاج بود؟ برخی می‌گفتند اعضای هیئت‌رئیسه با استعفای مهدی تاج مخالفت خواهند کرد و از او می‌خواهند بعد از استراحت دوباره به فوتبال برگردد و برخی نیز از انتخاب اسلامیان به عنوان سرپرست موقت حرف می‌زدند و حتی نام علی کفاشیان هم به میان آمد، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال که در کمیته اخلاق حکم دارد و فعالیت او در فوتبال فعلاً معلق است. همزمان با این حرف و حدیث‌ها وزیر ورزش خیلی زود به استعفای مهدی تاج واکنش نشان داد و با تأیید استعفای رئیس فدراسیون فوتبال از او تعریف کرد و گفت بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در زمان ریاست مهدی تاج اتفاق افتاد. این مصاحبه نشان می‌داد راه بازگشتی برای مهدی تاج وجود ندارد. اعضای هیئت‌رئیسه به دفتر وزیر ورزش فراخوانده شدند. آن‌ها صبح روز دوشنبه بعد از برگزاری نشست در ساختمان سئول راهی دفتر وزیر ورزش شدند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نایب‌رئیس دوم یعنی حیدر بهاروند به طور موقت سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت. خروجی این جلسه یک اتفاق حرفه‌ای بود. به این خاطر که اگر وزیر ورزش و جوانان برای فدراسیون فوتبال سرپرست انتخاب می‌کرد فوتبال ایران تعلیق می‌شد به خصوص که فیفا این روز‌ها اتفاقات فوتبال ایران را رصد می‌کند.
تماس شبانه وزیر با اعضای هیئت‌رئیسه مشخص بود برای اجرای قانون و البته رفتن مهدی تاج بود. رئیس فدراسیون فوتبال گویی به خاطر قرارداد بد مارک ویلموتس چاره‌ای جز رفتن نداشت. برخی هم می‌گویند مهدی تاج از رفتار نمایندگان مجلس ناراحت شده بود.
یک احتمال وجود دارد که به زودی جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شود و استعفای مهدی تاج مورد تأیید قرار گیرد و در این نشست در خصوص زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری شود که در این صورت اسفندماه رئیس جدید فدراسیون فوتبال برگزیده خواهد شد. اگر همانند سال گذشته جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسفندماه برگزار شود در این مجمع زمان برگزاری انتخابات مشخص می‌شود که بر این اساس انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال سال آینده برگزار خواهد شد.
در حالی شاهد حضور حیدر بهاروند در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست هستیم که قانونگذار پیش‌تر به این مدیر به خاطر دوشغله بودن ایراد گرفت. به هر صورت تفاهم خوبی بین اعضای هیئت‌رئیسه و وزارت ورزش و جوانان به وجود آمده به‌طوری که هیچ بعید نیست همه چیز طبق روال عادی پیش رود و انتخابات فدراسیون فوتبال در سال آینده برگزار شود و تا آن موقع هم حیدر بهاروند فدراسیون فوتبال را اداره خواهد کرد.
فوتبال روز‌های حساسی را پیش رو دارد. به زودی باید تکلیف سرمربی جدید تیم ملی مشخص شود. از همه مهمتر مقدمات برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم مهیا شود، اما آنچه قابل تحسین است این بار نه فدراسیون فوتبال خودزنی کرد و نه وزارت ورزش و جوانان. همه چیز بر مبنای قانون پیش می‌رود. مسلماً فدراسیون فوتبال تحت تأثیر توصیه‌های وزیر ورزش و جوانان کار را پیش می‌برد. خوب است که این نزدیکی منجر به کمک مالی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال شود، چون فدراسیون به خاطر قطع شدن کمک‌های مالی فیفا در بحران به سر می‌برد.

سئول‌نشینان و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون پاسخ می‌دهند
سرنوشت فدراسیون بعد از تاج
داریوش مصطفوی: بهاروند تجربه بین‌المللی ندارد
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: حید بهاروند سال‌ها در فوتبال ایران حضور داشته و امیدوارم بتواند به فدراسیون کمک کند و راه مهدی تاج را برود. او شاید از بعد داخلی مدیر قوی‌ای باشد، ولی در مجامع بین‌المللی کار مشکلی پیش رو خواهد داشت چراکه سابقه و تجربه بین‌المللی ندارد. من به شخصه موافق استعفای تاج نبودم و این اتفاق به فوتبال ما لطمات زیادی وارد خواهد کرد که جبران‌نشدنی خواهد بود.
صادق درودگر: هیئت رئیسه کمک می‌کند تا مشکلی پیش نیاید
عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در این خصوص گفت: موعد انتخابات دیر نیست و هیئت رئیسه می‌تواند بخشی از وظایف او را بر عهده بگیرد که مقداری از فشار‌ها کم شود و فوتبال دچار سردرگمی نشود. تاج زحمات زیادی کشید و تلاش فراوانی در فدراسیون انجام داد. او نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و جایگاهی که در آنجا دارد برای ما خیلی مهم است. قطعاً تمامی اعضای هیئت رئیسه تلاش خود را انجام خواهند داد تا فدراسیون تا زمان انتخابات مجمع به شکلی خوب اداره شود.
محمود اسلامیان: با وزارت ورزش تعامل می‌کنیم و کار‌ها را هم پیش می‌بریم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: طبق اساسنامه فدراسیون، بهاروند قبول مسئولیت کرد تا مجمع اصلی که خردادماه برگزار می‌شود کار‌ها پیش برود. دبیر کل هم کار‌های اجرایی را دنبال می‌کند. مسئولیت سرپرستی بهاروند موقت است و تنها برای چند ماه روی می‌دهد. طبق قاعده با وزارت ورزش تعامل داریم اگر چه اساس کار همان بند‌هایی است که در اساسنامه آمده است و پیش‌بینی شده در صورت نبود تاج، اختیارات چطور در هیئت رئیسه تقسیم شود و ان‌شاءا... مشکلی پیش نخواهد آمد.
محمود شیعی: انتخابات را زودتر برگزار می‌کنیم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: تمام تلاش ما این است که انتخابات فدراسیون فوتبال هر چه سریع‌تر برگزار شود و جانشین تاج مشخص شود. تا آن زمان کار‌ها توسط بهاروند پیش خواهد رفت. در جلسه با وزیر ورزش و جوانان هم فقط بحث استعفای تاج را پیگیری کردیم و ان‌شاءا... کار‌ها را به خوبی پیش خواهیم برد و چرخ فوتبال مثل قبل خواهد چرخید. برای مهدی تاج هم آرزوی سلامتی دارم و قدردان زحماتش هستیم.
غلامحسین زمان‌آبادی: هیئت دولت باید با ما همکاری کند
مسئول امور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: بهاروند سرپرست موقت فدراسیون شده و ان‌شاءالله موانع برطرف می‌شود. هیئت دولت هم اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کند مشکلات حل خواهد شد. ما پنج ماه پیش آن را برای هیئت دولت فرستادیم، اما اساسنامه اکثر فدراسیون‌ها تصویب شده، ولی هنوز اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب نکرده‌اند. دلیلش هم نظراتی است که فیفا درباره فدراسیون فوتبال دارد. اگر تصویب شود مشکل بازنشسته‌های فدراسیون هم حل خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی