۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن مد نظر بعدی میلانی‌ها، ژان کلر تودیبو مدافع جوان و فرانسوی بارسلونا است.

به گزارش خبرورزشی، معمولاً زلاتان ایبراهیموویچ هر جایی که می‌رود، آنقدر جذابیت دارد که همه اخبار را به خود اختصاص می‌دهد و تیتر اول رسانه‌ها و سوژه اصلی دوربین‌های عکاسان او خواهد بود، اما این بار حضور او در میلان می‌تواند همراه باشد با حضور یک بازیکن جذاب دیگر، البته اصلاً نه در حد و اندازه‌های زلاتان.

بازیکن مد نظر بعدی میلانی‌ها، ژان کلر تودیبو است. این بازیکن ۲۰ ساله فرانسوی به بارسلونا پیوست، اما در این تیم نتوانست فرصت چندانی برای بازی پیدا کند و با اینکه از قابلیت‌های زیادی برخوردار است، اما به احتمال زیاد یکی از گزینه‌های فروش یا انتقال قرضی از سوی بارسایی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی خواهد بود.

تودیبو موضوع درگیری بین دو باشگاه تولوز فرانسه و بارسلونا نیز بود، بحثی که در نهایت سال گذشته با انتقال این بازیکن به نوکمپ به پایان رسید. در واقع بارسلونا در طول سال گذشته تقریباً بابت خرید همه بازیکنان مد نظر خود چالش داشت از گریزمن و نیمار گرفته تا همین تودیبو.

تجربه سن‌سیرو
تودیبو اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را همراه بارسلونا در سن ۱۹ سالگی انجام داد و اتفاقاً تقدیر این‌طور بود که او نخستین بازی خود را در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار کند، مقابل اینتر. حالا تودیبو می‌تواند با پوشیدن پیراهن قرمز و مشکی میلان همراه با ایبراهیموویچ بار دیگر در ورزشگاه سن‌سیرو بازی کند و البته این مرتبه به‌عنوان بازیکن میلان. روسونری برای تقویت تیم خود در ژانویه ۲۰۲۰ برنامه‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها به تقویت مرکز خط دفاعی برمی‌گردد و تودیبو می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای این پست باشد.

زلاتان اولین گزینه مد نظر میلانی‌ها بود که انتقال او نهایی شد، اما این پایان کار نخواهد بود. از این به بعد تمرکز مدیران میلان بر تقویت خط دفاعی خواهد بود و این مدافع جوان فرانسوی اولین نام در لیست گزینه‌های مد نظر آن‌ها به‌حساب می‌آید. بازیکنی که جزو آینده‌داران فوتبال اروپا نیز به حساب می‌آید، اما بدشانس بود که زمانی که به بارسلونا رسید، در این تیم هم جرارد پیکه و کلمان لانگله خوب کار کردند و هم ساموئل اومتیتی دیگر فرانسوی بارسلونا هم به شرایط ایده‌آل برگشت و در واقع روی نیمکت هم تودیبو گزینه دوم بارسایی‌ها برای خط میانی بود.

همه موافقند
روزنامه ایتالیایی گاتزتا‌دلواسپورت در گزارشی که در مورد این بازیکن نوشته او را یک استعداد جوان معرفی کرده که در همین سن و سال توانسته قدرت و مهارت‌های تکنیکی و تاکتیکی خود را نشان دهد و او را گزینه‌ای دانسته که مثل زلاتان ایبراهیموویچ نظر موافق همه اعضای کادر فنی و مدیریت باشگاه را به همراه دارد.

خرید این بازیکن هم می‌تواند با سیاست‌های بلندمدت باشگاه در مورد خرید بازیکنان جوان و تضمین آینده باشگاه میلان، همخوانی داشته باشد و هم اینکه از نظر تاکتیکی می‌تواند نقاط ضعف اساسی میلان در خط دفاعی را در همین مقطع تا حدود زیادی برطرف کند.

جوان باتجربه
جدا از بازی در لیگ قهرمانان اروپا که تجربه قرار گرفتن مقابل مهاجمان اینتر مثل لائوتارو مارتینس را در اختیار تودیبو قرار داد او تا اینجا در دو لیگ معتبر اروپا نیز بازی کرده است، لیگ یک فرانسه و لالیگای اسپانیا. بله او جوان است، اما یک جوان باتجربه و یک بازیکن کاملاً آماده و باانگیزه برای درخشش در باشگاه میلان.

قیمتی که بارسلونا روی این بازیکن گذاشته هم به خوبی ارزش‌های تودیبو را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت فسخ قرارداد مدافع جوان فرانسوی از سوی باشگاه کاتالان، ۱۵۰ میلیون یورو تعیین شده است. البته که این رقمی نیست که مدیران میلان و بارسلونا برای انتقال تودیبو بر سر آن توافق کرده باشند. به نظر می‌رسد این بازیکن با رقمی حدود ۲۰ میلیون یورو راهی میلان شود، البته به‌صورت قرضی و با شرط انتقال دائم به میلان که البته انتقال دائم او نیز بعید است که هزینه نجومی را روی دست میلان بگذارد.

نکته مهم، اما این است که هنوز در مورد این انتقال، توافقی با خود تودیبو صورت نگرفته است، هرچند که مدیران میلان و همچنین مسئولان بارسلونا اطمینان دارند که مدافع فرانسوی نیز با رفتن به سن‌سیرو مشکلی ندارد، به خصوص که حالا با پیوستن زلاتان به میلان، این تیم آینده روشن‌تری را در پیش دارد و برای سال‌های آینده نیز جاه‌طلبی‌های زیادی را در نظر گرفته است. تودیبو می‌دانست که گذشتن از سد دفاعی بارسلونا در حال حاضر با وجود پیکه، لانگله و اومتیتی برای او ممکن نیست و او نیمکت‌نشین محض در نوکمپ خواهد بود.

فرصتی برای درخشش
در میلان، اما اوضاع فرق می‌کند و ژان کلر تودیبو در جمع یاران سن‌سیرو این فرصت را دارد که خیلی زود به ترکیب اصلی یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایتالیا و اروپا برسد و با درخشش احتمالی در این تیم جایگاه خود را حتی در تیم ملی فرانسه نیز به دست بیاورد. نقاط قوت اساسی او قدرت بدنی بالا، سرعت خوب و پای راست تکنیکی و در عین حال شوتزنی اوست و در این صورت او می‌تواند کنار رومانیولی زوج خوبی را در خط دفاعی میلان تشکیل دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی