۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیته بین‌المللی المپیک با حضور سعید معروف در جمع کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران این کمیته موافقت کرد؛ بدین ترتیب معروف نماینده رسمی ایران در انتخابات سال آینده این کمیسیون خواهد بود.

به گزارش خبرورزشی، کاپیتان تیم ملی والیبال مرحله دوم از روند تعیین شده برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) را با موفقیت طی کرد و بدین ترتیب وی به عنوان نماینده رسمی ایران در جمع کاندیدا‌های انتخابات این کمیسیون قرار گرفت.
این مرحله شامل آزمونی بود که کمیته بین‌المللی المپیک از سعید معروف گرفت تا صلاحیت همه جانبه وی را برای شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران خود تایید کرد. IOC در ایمیلی به کمیته ملی المپیک ایران ضمن اعلام نمره قبولی برای سعید معروف، وی را به عنوان کاندیدای رسمی انتخابات پیش روی کمیسیون ورزشکاران خود معرفی کرده است.
کمیسیون ورزشکاران مهمترین کمیسیون در ساختار گسترده و حرفه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک است. برای این کمیسیون جهانی ۱۵ کرسی تعریف شده که ۷ متصدی آن در قالب انتخابات و رای‌گیری مشخص می‌شوند و ۸ نفر هم از طرف رئیس IOC تعیین خواهند شد.
از اهمیت کمیسیون ورزشکاران IOC همین بس که انتخابات آن هر چهار سال یک بار و همزمان با بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. بدین ترتیب انتخابات دوره جدید کمیسیون جهانی ورزشکاران مردادماه سال آینده همزمان با المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار خواهد شد.
تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، نداشتن سابقه دوپینگ و همچنین اینکه ورزشکار در المپیک ۲۰۱۶ حضور داشته یا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را گرفته باشد از شرایط انتخاب فرد کاندیدا برای انتخابات ۲۰۲۰ کمیسیون ورزشکاران بود. بر این اساس کمیته ملی المپیک ایران برای معرفی نماینده خود در این انتخابات علاوه بر سعید معروف روی زهرا نعمتی، احسان حدادی، حمید سوریان، قاسم رضایی، حسن یزدانی، کمیل قاسمی، کیمیا علیزاده، مجتبی عابدینی و الهه احمدی هم نظر مثبتی داشت.
البته پیش از اخذ آزمون زبان از این ورزشکاران، برخی آن‌ها انصراف دادند و در نهایت سعید معروف به عنوان کاندیدای پیشنهادی به IOC معرفی شد. این مرحله نخست از معرفی کاندیدای ایران بود. بعد از آن بود که ملی‌پوشان والیبال کشورمان در آزمون IOC شرکت کرد و این مرحله را هم با موفقیت پشت سر گذاشت.
این اولین حضور جدی ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک است. ایران تاکنون در این کمیسیون نماینده‌ای نداشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی