نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زمان در حال سپری شدن است. کالدرون می‌آید یا نمی‌آید؟ پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر تکلیف این موضوع را مشخص کند.

خبرورزشی/ امیرعباس واسعی؛ پرسپولیس و عبور از کالدرون؛ این اتفاق محتملی است. با این وجود، هر که در پرسپولیس از راه می‌رسد این خبر را تکذیب می‌کند. همانند اتفاقی که در استقلال هم رخ داده بود و دیدید در نهایت استراماچونی نیامد که نیامد. قرار بود با شروع کار کالدرون در تیم پرسپولیس قسط اول قرارداد ۸۰۰ هزار دلاری او پرداخت شود، اما تنها نیمی از قسط اول قرارداد به او پرداخت شد. کالدرون پول نگرفت تا زمانی که می‌خواست ایران را ترک کند که نیم دوم قسط اول قراردادش به او توسط رسول‌پناه پرداخت شد. این در حالی است که الان در نیم‌فصل زمان پرداخت قسط دوم کالدرون فرا رسیده و از همه مهمتر قسط آخر قرارداد او هم طبق تعهد باید در جریان دور برگشت بازی‌ها به‌حساب کالدرون واریز شود. با این وضعیت پرداخت طبیعی است کالدرون نسبت به دریافت بقیه مطالباتش ناامید باشد. سرمربی آرژانتینی مطلع شده که پرسپولیس از اسپانسر پول گرفته؛ به همین خاطر گفته به شرطی به تهران می‌آید که قسط دوم قرارداد او پرداخت شود. یکی دیگر از درگیری‌های کالدرون و پرسپولیس که عیان شده بحث بر سر نبودن پیروانی روی نیمکت است. در حالی که باشگاه می‌گوید انتخاب مدیر اجرایی برای تیم در حیطه وظایف باشگاه است کالدرون می‌گوید در انتخاب کارمند برای باشگاه دخالت نمی‌کند، اما کسی که روی نیمکت فنی تیم می‌نشیند باید با او هماهنگ شود و اوست که باید آدم‌های روی نیمکت را تأیید کند. کالدرون به‌طور مستقیم با اعضای هیئت مدیره صحبت می‌کند و این ناراحتی مدیر‌عامل را به همراه داشته است. مجموع این شرایط کار را به‌جایی رسانده که بوی قطع همکاری میان پرسپولیس و کالدرون می‌آید. با اینکه پرسپولیسی‌ها مدام این موضوع را تکذیب می‌کنند، تکذیب‌هایی که از هر تأییدی قوی‌تر است و ما را به یاد مصاحبه‌های امیرحسین فتحی می‌اندازد که می‌گفت نه استراماچونی نمی‌رود، اما استراماچونی رفت و بعد از گرفتن پول هم حاضر نشد به تهران برگردد.
پرسپولیس باید پیش از ترک تهران توسط کالدرون وضعیت این مربی را مشخص می‌کرد. اگر طبق قرارداد زمان پرداخت قسط دوم قراردادش فرارسیده بود، باید این پول به حساب او واریز می‌شد به‌خصوص که باشگاه به تازگی از اسپانسر پول خوبی دریافت کرده است. کالدرون در جریان امر قرار دارد و پیش خود می‌گوید چرا با وجود این درآمدزایی قسط دوم قرارداد او و بازیکنان پرداخت نمی‌شود؟
زمان در حال سپری شدن است. کالدرون می‌آید یا نمی‌آید؟ پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر تکلیف این موضوع را مشخص کند. اگر بیاید که نباید اشتباهات گذشته تکرار شوند و اگر قرار است که نیاید باید هرچه سریع‌تر تکلیف جانشین او مشخص شود. یحیی گل‌محمدی، مهدی تارتار، علی کریمی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا می‌توانند گزینه‌هایی برای تیم پرسپولیس باشند. نه مربیانی مثل آلکس نوری که همیشه به‌عنوان گزینه مطرح بوده، اما هیچ‌گاه برای او اتفاقی در فوتبال ایران رخ نداده و الان دستیار کلینزمن است. یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار مربیان تیم‌های دیگر هستند و اگر قرار به حضور یکی از این‌ها در تیم پرسپولیس باشد یک تیم خراب خواهد شد و این به دور از اخلاق ورزشی است. مهدی مهدوی‌کیا هم، چون تا به‌حال کار مربیگری نکرده برای پرسپولیس یک گزینه اسرار‌آمیز خواهد بود. علی کریمی و محبوبیتش برای پرسپولیس همانند فرهاد مجیدی برای استقلال کار می‌کند، هر چند که خیلی‌ها می‌گویند به واسطه تجربه علی دایی و اینکه پیش‌تر هم در پرسپولیس حضور داشته او گزینه مناسب‌تری برای تیم در این برهه از زمان است. برای ما البته تفاوتی نمی‌کند که چه کسی سرمربی تیم شود، اما تیمی، چون پرسپولیس نباید زمان را در بی‌تفاوتی سپری کند.
پیشکسوتان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
در صورت عبور از کالدرون، بهترین گزینه ایرانی برای پرسپولیس کیست؟
غلامرضا فتح‌آبادی: فقط علی دایی می‌تواند کمک کند
مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: در این شرایط حساس که پرسپولیس در آن قرار دارد، علی دایی تنها فردی است که اگر کالدرون با پرسپولیس قطع همکاری کند، می‌تواند تیم را از بحران خارج کند. مهدوی‌کیا جوان است و اگر بیاید، می‌سوزد. کریمی هم باید بیشتر تجربه کسب کند. از بین دایی و گل‌محمدی نظر من روی دایی است چرا که یحیی خودش تیم دارد. دایی از وجهه و شخصیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.
ناصر ابراهیمی: مربی داخلی خوب زیاد داریم
مربی اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من امیدوارم کالدرون برگردد و مشکلش حل شود چرا که او در پرسپولیس تأثیرگذار بود و توانست تیم را صدرنشین لیگ کند و قهرمان نیم‌فصل نماید. اما اگر قرار باشد او برنگردد، قطعاً مربیان خوب داخلی داریم که بتوانند جای خالی او را پر کنند مثل دایی، مثل کریمی و صدالبته گل‌محمدی که بسیار باتجربه هستند و محبوب هواداران هم به شمار می‌روند. باز این بستگی به نظر هیئت مدیره دارد، ولی من هم بودم، روی دایی، گل‌محمدی، کریمی و... نظر می‌دادم.
مرتضی فنونی‌زاده: نباید کار به آنجا بکشد
مدافع اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: باید هر طور شده کالدرون را برگردانند و اجازه ندهند کار به جدایی بکشد. کالدرون تنها مربی‌ای بود که نه حرص پول زد و نه تیم را رها کرد و انصافاً معرفت به خرج داد. اجازه دهید درباره گزینه‌های احتمالی و داخلی نظری ندهم، چون دایی، گل‌محمدی، کریمی، مهدوی‌کیا و... همگی برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و در عرصه مربیگری هم اندوخته‌های خوبی دارند. نظر من این است که همان کالدرون را نگه دارند و اجازه ندهند تیم راهی بحران شود.
بهنام ابوالقاسم‌پور: جایگزین داخلی مناسبی نداریم
مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: پرسپولیسی‌ها نباید تحت هیچ شرایطی از کالدرون عبور کنند. او بهترین نتایج را گرفته و پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کرده است. نظر من این است که جایگزین داخلی مناسبی برای کالدرون وجود ندارد با این وجود اگر سرمربی آرژانتینی تیم نیاید، می‌شود با یک مدیریت قوی و آوردن مربی داخلی تیم را جمع و جور کرد. حالا شاید یک نیم‌فصل زمان ببرد تا مربی جدید بتواند درک خوبی از شرایط پرسپولیس پیدا کند.
رحیم یوسفی: پرسپولیس سرمایه‌های خوبی دارد
هافبک اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: اولویت باید حفظ کالدرون باشد چرا که او مربی باتجربه و موجهی است و خیلی برای تیم زحمت کشیده، اما اگر بنا باشد با او قطع همکاری شود، به طور حتم ما مربیان داخلی بسیار خوبی داریم که می‌توانند اثرگذار باشند. دایی، گل‌محمدی، کریمی و... سرمایه‌های پرسپولیس هستند و قطعاً توان کمک کردن به تیم را دارند و هواداران نباید نگران باشند و اگر شرایط برای ادامه همکاری با کالدرون فراهم نبود، جایگزین خوبی برایش خواهیم داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی