نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ستاره‌های ورزش که راه خود را به سمت پرده نقره‌ای سینما کج کرده‌اند.

رونالدو و جیسون استاتهام خبرورزشی/ فرخ حسابی؛ کریستیانو رونالدو رکورد‌هایی در فوتبال به دست آورده که کمتر کسی در تاریخ این ورزش توانایی رقابت با او را دارد و شاید تا سال‌ها نیز بسیاری از رکورد‌های او دست نخورده باقی بمانند، اما حالا CR7 در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود از این گفته که قصد دارد با حضور در سینما به زندگی کاری و حرفه‌ای خود فصل جدیدی را اضافه کند.

فوق‌ستاره یوونتوس و تیم ملی پرتغال، که بیشترین آمار دنبال‌کننده را در اینستاگرام در سراسر جهان دارد، ماه آینده ۳۵ ساله خواهد شد و به همین دلیل از حالا به فکر برنامه‌های بعد از فوتبال خود است. کریس از حضور در هالیوود به‌عنوان بخشی از برنامه‌های آینده خود یاد کرده است: «یکی از چیز‌هایی که می‌خواهم خودم را با آن به چالش بکشم بازی در یک فیلم سینمایی است» او این حرف مهم را در گفتگو با ESPN در دبی زد و ادامه داد: «زمانی که بدنم دیگر به درستی در زمین جواب ندهد، آن موقع زمان خداحافظی‌ام از فوتبال خواهد بود.»

اما علاقه‌مندان فوتبال و سینما ترجیح می‌دهند برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان را در کدام سبک از فیلم‌ها ببینند؟ هفت دلاور (The Magnificent Seven)؟ آیرون من؟ کار درست را انجام بده (Do The Right Thing)؟ مصائب مسیح؟ یا... پاسخ‌تان هرچه باشد، در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به دیگر ستاره‌های ورزش که راه خود را به سمت پرده نقره‌ای سینما کج کرده‌اند.

صخره - کشتی کچ
دواین جانسون، ملقب به صخره، احتمالاً بزرگترین هنرپیشه ورزشکار در حال حاضر است. دواین که ورزشکار سابق کشتی کچ آمریکا به‌حساب می‌آید، طی ۱۸ سال اخیر در بیش از ۴۰ فیلم بازی کرده است، فیلم‌هایی که رقمی بالای ۱۰میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند. جانسون نه تنها استاندارد‌ها در مورد ورزش کشتی کچ و تبدیل آن به یک نمایش جذاب را جابه‌جا کرد، بلکه در سینما نیز خود را به اندازه بزرگترین ستاره‌های هالیوودی رساند و دیگر کمتر کسی است که او را به‌عنوان کشتی‌گیر به یاد بیاورد. فیلم‌های پرفروشی مثل سریع و خشن، جومانجی، شزم، آسمان‌خراش و... در کارنامه او دیده می‌شوند.
ورزشکارانی که رو به پرده سینما آورده‌اند؛ از مستطیل سبز تا پرده نقره‌ای

جیسون استیثم - شیرجه
این هنرپیشه انگلیسی که گاهی اسم او جیسون استاتهام هم نوشته می‌شود نیز حالا یکی از سرشناس‌ترین بازیگران جهان به‌حساب می‌آید. آن‌هایی که بازی‌های کشور‌های مشترک‌المنافع در سال ۱۹۹۰ در نیوزیلند را به یاد دارند، احتمالاً به این فکر نمی‌کردند که این شناگر تیم بریتانیا (در بخش شیرجه) قرار است روزی تبدیل به یکی از بزرگترین ستاره‌های سینما شود. استیثم ناگهان از دنیای ورزش به پرده نقره‌ای سینما شیرجه زد و تبدیل شد به یکی از پول‌سازترین و البته پردرآمدترین بازیگران. اولین فیلم او «قفل، انبار و دو بشکه باروت» در سال ۱۹۹۸ بود و پس از آن فیلم‌های پرشمار و معروف دیگری همچون سری فیلم‌های ترانسپور، فیلم جنگ، سریع و خشمگین، مکانیک، جاسوس، بی‌مصرف‌ها و بسیاری دیگر. استیثم شاید در استخر و دنیای شنا به دردسر می‌افتاد و اشتباهاتی داشت، اما در دنیای بازیگری مسیری رو به پیشرفت داشت و کمتر به دردسر افتاد.
ورزشکارانی که رو به پرده سینما آورده‌اند؛ از مستطیل سبز تا پرده نقره‌ای

اریک کانتونا - فوتبال
زمانی که پادشاه اریک، ستاره سابق منچستریونایتد و فوتبال فرانسه در سال ۱۹۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد کمتر کسی می‌دانست که چه مسیری پیش‌روی این نابغه فرانسوی قرار دارد. او که یکی از عوامل اصلی تبدیل منچستریونایتد به یکی از بزرگترین و پرافتخارترین باشگاه‌های اروپایی بود، با رو آوردن به بازیگری طرفداران خود را غافل‌گیر کرد. او در یکی از فیلم‌های کن لوچ، کارگردان سرشناس انگلیسی بازی کرد؛ فیلمی با عنوان «در جست‌وجوی اریک» که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. فیلمی کمدی- رمانتیک که داستان پستچی فقیری به‌نام اریک بی‌شاپ (با بازی استیو ایوتز) در شهر منچستر است که در اثر تصادف مجبور به ملاقات با همسر اولش می‌شود که او را سال‌ها پیش ترک کرده است. او دچار بحران روحی می‌شود و ناگهان فوتبالیست اسطوره‌ای دهه ۹۰ باشگاه منچستریونایتد، اریک کانتونا به شکل عجیبی در زندگی او ظاهر و موجب تسلی‌خاطر و آرامش او می‌شود. کانتونا در این فیلم نقش خودش را بازی کرد. پادشاه اریک، اما تا حالا ۳۰ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرده است. اولین فیلمش بعد از دوران بازیگری به نقش پاول دافوش در فیلم الیزابت در سال ۱۹۹۸ مربوط می‌شود. البته او در واقع در سال ۱۹۹۵ در حالی که مدتی از فوتبال محروم بود اولین نقش خود را به‌عنوان یک بازیکن راگبی در فیلم فرانسوی (شادی در زمین است) بازی کرد، اما کار حرفه‌ای خود را بعد از فوتبال آغاز کرد.
ورزشکارانی که رو به پرده سینما آورده‌اند؛ از مستطیل سبز تا پرده نقره‌ای

وینی جونز- فوتبال
وینسنت پیتر جونز ملقب به ویلی جونز، بازیگر ولزی و البته فوتبالیست سابق است که به‌عنوان یک هافبک بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۴ به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد و سابقه بازی در تیم‌هایی مثل لیدزیونایتد، شفیلدیونایتد، چلسی و کوئینز پارک‌رنجرز و تیم ملی ولز را دارد. او در سال ۱۹۸۸ همراه با تیم ویمبلدون به قهرمانی در جام‌حذفی رسید و به یکی از اعضای «گروه دیوانه» در آن تیم مشهور شد. حرکات او شبیه پل گاسگوئین فوتبالیست بزرگ انگلیسی بود و خیلی‌وقت‌ها با او مقایسه می‌شد. قبل از این‌که فوتبالش به پایان برسد وارد دنیای بازیگری شد و در کنار جیسون استیثم در فیلم «قفل، انبار و دو بشکه باروت» بازی کرد و بعد از آن هم تا پایان دوران فوتبال و بعد از آن، همواره در دنیای بازیگری فعال بوده است.
ورزشکارانی که رو به پرده سینما آورده‌اند؛ از مستطیل سبز تا پرده نقره‌ای

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی