نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر تیم‌های ملی تکواندو در واکنش به مهاجرت کیمیا علیزاده می‌گوید‌: کیمیا همراه همسرش برای یک سفر شخصی به اروپا رفته، جست‌وجو در زندگی شخصی او یا بقیه تکواندوکاران وظیفه فدراسیون نیست.

خبرورزشی/ فتح‌الله فتحی؛ خبر مهاجرت کیمیا علیزاده تنها بانوی مدال‌آور ایران در المپیک ریو به هلند، شوک جدیدی به ورزش ایران داد. این ستاره تاریخ‌ساز چند هفته‌ای است از کشور خارج شده و شایعه‌سازان می‌گویند نمی‌خواهد دیگر برای تیم ملی ایران مسابقه دهد. طبق گفته هم‌تیمی‌هایش، کیمیا می‌خواهد آینده دوران قهرمانی‌اش را دور از ایران پیگیری کند. کیمیا مدتی پیش همراه همسرش حامد معدنچی که قبلاً والیبالیست بوده ویزای اسپانیا را می‌گیرد و از آنجا به هلند می‌رود، اما هنوز برای حضور در المپیک با پرچم این کشور یا زیر پرچم فدراسیون جهانی به جمع‌بندی نهایی نرسیده و در حال بررسی شرایط است.

اگرچه برای حضور در المپیک کیمیا باید سهمیه بگیرد، طبق قوانین فدراسیون جهانی، یک تکواندوکار در شرایطی می‌تواند برای کشور جدید مبارزه کند که سه سال از مبارزه اش برای کشور خودش گذشته باشد. کیمیای تکواندو در جام جهانی که شهریور سال جاری به میزبانی چین برگزار شد در بخش تیمی برای ایران مبارزه کرده است، اما با حمایتی که فدراسیون جهانی تکواندو از ورزشکاران پناهنده می‌کند، اگر او به هلند پناهنده شود می‌تواند زیر پرچم فدراسیون جهانی در المپیک توکیو حاضر شود. آن‌هم به شرطی که علیزاده مصدوم نباشد و بتواند از نظر فنی به شرایط مبارزه برسد.

آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی تکواندو در واکنش به مهاجرت کیمیا علیزاده می‌گوید‌: «کیمیا همراه همسرش برای یک سفر شخصی به اروپا رفته، جست‌وجو در زندگی شخصی او یا بقیه تکواندوکاران وظیفه فدراسیون نیست. طبق آخرین اطلاعاتی که داشتیم همسر علیزاده قصد مهاجرت دارد و علیزاده هم به تبعیت از همسرش این کار را انجام داده. ما هنوز منتظریم که کیمیا تصمیمش را به طور رسمی اعلام کند.»

مدیر تیم‌های ملی ادامه داد‌: «ما هم از یک خبر غیررسمی فهمیدیم علیزاده قرار است برای کشور هلند مبارزه کند، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و در این باره چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه کیمیا هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده و نمی‌توان رسماً گفت او پناهنده شده است. دوم؛ ما هنوز هم روی حرف خودمان هستیم و کیمیا در صورت آمادگی لازم می‌تواند در تیم ملی باشد و زیر پرچم مقدس کشورمان مبارزه کند.»

فرهادیان از تلاش‌های فدراسیون برای ارتباط با کیمیا می‌گوید‌: «فدراسیون تلاش می‌کند تا هرچه زودتر با ارتباط با کیمیا موضوع مهاجرت و یا پناهندگی را پیگیری کند. البته امیدوارم کیمیا بار دیگر با لباس تیم ملی بانوان ایران در میادین بین‌المللی حاضر شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی