۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسی و سوارس بعد از بازی مقابل اتلتیکو از سرمربی خود حمایت کردند، اما به نظر می‌رسد که والورده دارای مشکلی به‌نام درس نگرفتن از اشتباهات است.

والورده؛ مردی که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد! به گزارش   خبرورزشی ، بارسلونا در مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا در شهر جده عربستان برابر اتلتیکومادرید قرار گرفت و در حالی که تا لحظات پایانی از حریف خود پیش بود، در نهایت دو گل دریافت کرد تا با شکست ۳-۲ از رفتن به فینال باز بماند. این چندمین بار طی فصول اخیر بود که تیم ارنستو والورده بازی برده را با یک شکست و البته حذف شدن عوض می‌کند. با این همه دو فوق‌ستاره بارسا یعنی مسی و سوارس بعد از شکست مقابل اتلتیکو نیز از این سرمربی اسپانیایی حمایت کردند. این در حالی بود که والورده در پایان بازی با سوت‌های اعتراضی از سوی هواداران زمین مسابقه را ترک کرد.

بارسلونای والورده، متزلزل در بازی‌های بزرگ
این سرمربی اسپانیایی در دو فصل اخیر با بارسلونا به مقام قهرمانی لالیگا دست یافته و یک بار نیز موفق به فتح کوپا دل‌ری شده است. با این وجود، اما بارسلونای والورده و هواداران این تیم هنوز در حسرت فتح جام لیگ قهرمانان اروپا هستند که آخرین بار با لوئیز انریکه و در سال ۲۰۱۵ موفق به فتح آن شده بودند. آبی‌واناری‌ها در فصول اخیر لیگ قهرمانان و زیر نظر والورده در ابتدا به‌عنوان یک مدعی ظاهر شده، اما در بازی‌های بزرگ، نتایجی عجیب کسب کرده و برد‌های قاطعانه خود را با شکست‌های عجیب و غریب عوض کرده است؛ موضوعی که باعث شده دست آن‌ها از فتح جام کوتاه بماند. سرمربی اسپانیایی بارسا پیش از این در بیلبائو نیز سابقه چنین شکست‌های عجیب و غریبی را داشته و به نظر می‌رسد این موضوع یک مشکل جدی برای او محسوب می‌شود.

۲۰۱۶-۱۷، بازگشت تیمی کم نام و نشان مقابل بیلبائو
بیلبائو در آن فصل لیگ اروپا با تیم‌های خنک، راپید وین و ساسولو همگروه بود و در نهایت با ۱۰ امتیاز به مرحله بعد صعود کرد. تیم والورده در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به‌مصاف آپوئل قبرس رفت. بیلبائو در مرحله رفت با مالکیت توپ ۷۲ درصدی و در حالی که ۶۰۰ پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل شده بود، در نهایت به پیروزی ۳-۲ دست یافت. در بازی برگشت، اما شرایط تغییر کرد و در حالی که بیلبائو باز هم تیم برتر زمین بود، نهایتاً با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا حذف تلخی برای ارنستو و این تیم ایالت باسک رقم بخورد.

والورده؛ مردی که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد!

۲۰۱۷-۱۸؛ تحقیر در المپیکو رم
بارسلونا در این فصل بعد از دو سال به‌دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. شاگردان والورده تا مرحله یک‌چهارم نهایی قاطعانه پیش رفتند و در این مرحله نیز در بازی رفت با نتیجه ۴ بر یک تیم رم را در نوکمپ شکست دادند تا بسیاری صعود آبی‌واناری‌ها به نیمه‌نهایی را قطعی بدانند. در دیدار برگشت، اما ورق به شکل عجیبی برگشت و بارسای پرستاره در المپیکو با ارائه یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود در تاریخ لیگ قهرمانان، با سه گل مغلوب شد تا والورده و تیمش به شکل دراماتیکی با جام خداحافظی کنند. بسیاری از کارشناسان و طرفداران این باخت را به گردن والورده‌ای انداختند که هیچ تاکتیکی برای تغییر وضعیت تیمش در طول ۹۰ دقیقه به کار نگرفت.

والورده؛ مردی که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد!

۲۰۱۸-۱۹؛ خداحافظی با جام در جهنم آنفیلد
والورده و بارسلونا در این فصل از لیگ قهرمانان بیش از هر زمان دیگری به فتح جام نزدیک بودند. آن‌ها به قدری در مرحله گروهی و بازی‌های حذفی قدرتمند ظاهر شده بودند که کمتر کسی رقیبی برای‌شان متصور بود. آبی‌واناری‌ها در مرحله نیمه‌نهایی، اما مقابل تیم یورگن کلوپ قرار گرفتند و در بازی رفت با شاهکار لیونل مسی به پیروزی ۳ بر صفر دست یافتند. هواداران بارسا بعد از آن بازی اطمینان خاصی از قهرمانی داشتند چراکه در دیگر دیدار نیمه‌نهایی نیز آژاکس و تاتنهامی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که نمی‌شد از آن‌ها به‌عنوان یک رقیب جدی برای بلوگرانو یاد کرد. در دیدار برگشت نیمه‌نهایی که در آنفیلد برگزار شد، بارسا در مقابل لیورپولی که محمد صلاح و روبرتو فیرمینو را هم در اختیار نداشت با ۴ گل مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند. بعد از این حذف تلخ هواداران بارسا خواهان اخراج والورده بودند، اما این اتفاق رخ نداد و این مربی با وجود دو شکست تحقیرآمیز باز هم در بارسلونا ماندگار شد.

والورده؛ مردی که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد!

۲۰۲۰؛ نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا و حذف در دقایق پایانی
بارسا پنج‌شنبه شب در مرحله نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکومادرید قرار گرفت. شاگردان والورده در نیمه اول به‌مراتب بهتر از حریف عمل کردند، اما با این وجود دو تیم بدون ثبت گلی به رختکن رفتند. نیمه دوم با گل زودهنگام اتلتیکو توسط کوکه همراه بود. بارسا بعد از دریافت گل عکس‌العملی توفانی داشت و دو بار توسط لئو مسی و آنتوان گریزمن گلزنی کرد. در حالی که بازی رو به اتمام بود، در دقیقه ۸۰ یک پنالتی برای روخی بلانکو اعلام شد. آلوارو موراتا پشت این ضربه ایستاد و توپ را تبدیل به گل کرد. این، اما پایان کار نبود و چند دقیقه بعد آنخل کوریا تیر خلاص را بر پیکره بارسلونای والورده وارد کرد تا چهارمین شکست عجیب و غریب این مربی در چهار سال متوالی رقم بخورد.

والورده؛ مردی که از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد!

مشکل اصلی والورده است؟
مسی و سوارس بعد از بازی مقابل اتلتیکو از سرمربی خود حمایت کردند، اما به نظر می‌رسد که والورده دارای مشکلی به‌نام درس نگرفتن از اشتباهات است. او طی چهار فصل از یک ناحیه ضربه خورده، اما باز هم چاره‌ای برای تیمش پیدا نکرده است؛ موضوعی که می‌تواند به قیمت اخراج او از بارسلونا تمام شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی