نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: به زودی سرمربی جدید تیم ملی که برنامه‌های جدیدی برای این تیم دارد معرفی می‌شود.

به گزارش خبرورزشی،  امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: ما در پایان این هفته دربی پایتخت را پیش رو داریم و باید یاد و خاطره ۲ بزرگ استقلال و پرسپولیس یعنی زنده یادان منصور پورحیدری و مهراب شاهرخی را گرامی بداریم. وظیفه تک تک اعضای فوتبال حضانت از نام‌های بزرگی است که در این عرصه حضور داشته، افتخار آفرینی کرده و نام نیکی از خود به یادگار گذاشته اند.
مطرح شدن رسمی نام سرمربی تیمی که در لیگ قهرمان حاضر است تبعاتی دارد
او افزود: اکنون اگر فدراسیون مباحثی داشته، به جمع بندی‌هایی رسیده و نامی را تا قطعی شدن موضوع اعلام نمی‌کند فکر می‌کنم به‌صورت دقیق در مسیر همین حضانت است. مطرح شدن نام سرمربی تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر است و برای این رقابت‌ها برنامه ریزی کرده است از سوی فدراسیون فوتبال به صورت رسمی تبعاتی دارد، اما ما نمی‌توانیم نسبت به گمانه زنی‌هایی که در سطح افکار عمومی مطرح می‌شود خرده چندانی بگیریم.
وظیفه همه حضانت از اسامی مطرح شده برای سرمربیگری تیم ملی است
علوی تصریح کرد: فکر می‌کنم وظیفه فدراسیون فوتبال، رسانه‌های همیشه همراه با ورزش و مردم این است که از این اسامی بزرگی که نام شان برای سرمربیگری در تیم ملی مطرح است حضانت کنند. فدراسیون در یک ماه اخیر برخی گزینه‌ها را به صورت رسمی تکذیب کرده و تائید به معنی انتخاب نهایی است. فدراسیون نام یک سرمربی ایتالیایی را در سریع‌ترین زمان تکذیب کرد.
باید فضای جدیدی در تیم ملی ایجاد شود
او درباره اینکه آیا امیر قلعه نویی گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی است، پاسخ داد: فرآیند انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان ساده نیست. آن هم در وضعیتی که یک مربی (مارک ویلموتس) به هر دلیلی کناره گیری کرده و باید فضای جدیدی که این مربی در آن رقابت کرده ایجاد شود. ۲۰ بهمن ۸۹ تیم ملی با هدایت علیرضا منصوریان عزیز یک بازی دوستانه با روسیه انجام داد و ۱۵ فروردین ۹۰ پس از بررسی‌های فراوان کارلوس کی روش، سرمربی این تیم شد که دوره هشت ساله‌ای که خیلی‌ها از آن به عنوان دورانی پرافتخار که با ۲ دوره صعود متوالی به جام جهانی همراه شد یاد می‌کنند.
امکان دارد برخی تصمیم‌های قطعی ما محقق نشود
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید تمام جوانب ارزیابی شود. من به عنوان سخنگوی فدراسیون مواردی را مطرح می‌کنم که در حوزه قطعی مدیریت اجرایی بوده است، اما در طی این مسیر امکان دارد اتفاق‌هایی رخ بدهد که موضوعی محقق نشود.
انتخابی سنجیده با شرایط محکم بهتر از انتخاب عجولانه است
او ادامه داد:، اما اگر از تک تک علاقه‌مندان به فوتبال و کارشناسان سوال کنیم که آیا انتخابی با عجله بهتر است یا انتخابی که تمام موارد آن سنجیده شده و محکم باشد، بی شک بخش عمده‌ای از آن‌ها به گزینه دوم اعتقاد دارند. ضمن اینکه ما بحث انتخاب سرمربی در سریع‌ترین زمان را هم قبول داریم.
باید سرمربی‌ای آشنا به فوتبال و بازیکنان ایرانی را انتخاب کنیم
علوی تصریح کرد: باید سرمربی‌ای را انتخاب کنیم که به فوتبال ایران آشنا باشد. زمانی سرمربی خارجی‌ای را که حتی در خاورمیانه هم فعالیتی نداشته است مطرح می‌کنیم که این بحث متفاوت است، اما مربی‌ای که سال‌ها در فوتبال ایران کار کرده، تمام فضا‌ها را می‌شناسد، تمام تیم‌ها و اسم کوچک بازیکنان را می‌شناسد و زوایای فنی آن‌ها را زیرنظر دارد اکنون برای ما ارجحیت دارد.
سرمربی جدید را با با برنامه‌ای جدید در روز‌های آتی معرفی می‌کنیم
او افزود: ۲ گزینه‌ای که اکنون برای تیم ملی مطرح هستند شایستگی فنی، مدیریتی و همراهی افکار عمومی را با خودشان دارند، اما می‌خواهم برای اولین بار بگویم با توجه به اتفاق‌های پیش بینی نشده‌ای که در طول مذاکرات افتاد، انشالله در روز‌های آتی سرمربی جدید تیم ملی با برنامه‌ای جدید و طراحی شده برای تیم ملی به ملت عزیزمان معرفی می‌شود. این مربی بلافاصله هم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.
ملاحظات سرمربی جدید تیم ملی را تحت نظر می‌گیریم
علوی ادامه داد: روند مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و بی شک ملاحظات سرمربی‌ای که اکنون در تیمی فعال باشد یا تیم نداشته باشد، تحت نظر است و فدراسیون در صورت قطعی شدن انتخاب ملاحظات طرف مقابل خود را در نظر می‌گیرد.
او درباره اینکه با این تفاسیر به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی امیر قلعه نویی است و او به صورت همزمان سرمربی تیم ملی و سپاهان خواهد بود، گفت: اجازه بدهید در روز‌های آتی مشخص می‌شود که آیا سرمربی جدید تیم ملی با این کلید واژه‌ها می‌خواند یا خیر.
علوی درباره بیانیه‌های متناقض AFC و اینکه آیا فدراسیون فوتبال برای میزبانی تیم‌های ایرانی در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا تضمین کتبی گرفته یا خیر، اظهار داشت: تغییر بیانیه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲ بار رخ داد. یک بار در زمان حضور نمایندگان اعزامی ایران به مالزی و در شرایطی که نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت و تضمین‌های لازم هم گرفته شده بود مطلبی در سایت AFC منتشر شد که بلافاصله یا پیگیری‌های صورت گرفته تصحیح شد.
میزبانی تیم‌های ایرانی در دور برگشت لیگ قهرمانان قطعی است
او افزود: چهار شنبه هفته گذشته هم بیانیه جدیدی در سایت AFC منتشر که بلافاصله با دستور حیدر بهاروند، روابط بین الملل فدراسیون نامه‌ای به کنفدراسیون ارسال کرد که آن بیانیه هم در کمترین زمان ممکن اصلاح شد. طبق برنامه ریزی قطعی صورت گرفته هر چهار نماینده شایسته کشورمان در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از حق میزبانی خود استفاده می‌کنند و در ایران میزبان تیم‌های حریف هستند.
مبنای نگاه فدراسیون نامه رسمی AFC است نه مطلب مبهم یک رسانه عربی
علوی درباره اظهارات منتشر شده از قول وینزور جان، دبیرکل AFC در یک رسانه اماراتی گفت: مبنای نگاه فدراسیون، نامه رسمی AFC و اعلام رسمی میزبانی تیم‌های ایرانی در سایت کنفدراسیون است و ما نمی‌توانیم مطلبی که در یکی از رسانه‌های غربی منتشر شده و صحت آن هم مشخص نیست، مبنا قرار بدهیم.
به زودی آرای انضباطی تکمیلی دیدار پرسپولیس با تراکتور صادر می‌شود
او درباره زمان صدور احکام دیدار پرسپولیس با تراکتور از سوی کمینه انضباطی گفت: حسن زاده و همکارانش بلافاصله پس از برگزاری این بازی جلسه‌ای را برگزار کردند و این جلسات همچنان ادامه دارد. به زودی توضیحات تکمیلی درباره آرای این بازی را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی