نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه ورزشی الشرطه در بغداد واقع شده و در ۱۸ رشته ورزشی مختلف تیم دارد. با این حال قدیمی‌ترین تیم این باشگاه تیم فوتبال آن است.

خبرورزشی/ آرمین زمانی؛ استقلال در اولین قدم برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید در عراق مقابل الشرطه قرار بگیرد.

سابقه
باشگاه ورزشی الشرطه در بغداد واقع شده و در ۱۸ رشته ورزشی مختلف تیم دارد. با این حال قدیمی‌ترین تیم این باشگاه تیم فوتبال آن است که در سال ۱۹۳۲ تأسیس شده که از نظر قدمت سومین باشگاه فوتبال قدیمی عراق است. این تیم تنها تیم عراقی است که در سطح قاره به قهرمانی رسیده و در سال ۱۹۸۲ موفق شد لیگ قهرمانان اعراب را برنده شود. ضمن اینکه این تیم در سال ۱۹۷۱ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، اما قبول نکرد با مکابی بازی کند. آن‌ها بعد از این کار در رسانه‌های عراق با نام قهرمان یاد شدند و در بازگشت به عراق مانند قهرمانان از آن‌ها استقبال شد. این باشگاه به یاد این دو افتخار دو ستاره روی پیراهن خود می‌زند. نکته جالب در مورد لیگ قهرمانان آن سال این است که استقلال و الشرطه در نیمه نهایی با یکدیگر دیدار کردند که تیم عراقی با نتیجه دو بر یک پیروز شد. این تیم فصل گذشته قهرمان لیگ عراق شد و توانست به لیگ قهرمانان امسال راه پیدا کند.

جایگاه در لیگ
لیگ عراق از تاریخ ۲۳ اکتبر و بعد از اعتراضات سراسری مردم عراق به تعویق افتاده و هنوز هم در حالت تعلیق به سر می‌برد. البته قرار است لیگ امسال عراق با فرمتی جدید و با ۱۵ تیم که در سه گروه ۵ تیمی تقسیم شده‌اند از ماه فوریه مجدداً از سر گرفته شود. به همین خاطر بازیکنان الشرطه در حال حاضر مدت‌هاست به میدان نرفته‌اند. استقلال می‌تواند از این مزیت استفاده کند چرا که شاگردان مجیدی در حال حاضر بسیار آماده هستند. ضمن اینکه طبق آخرین شنیده‌ها الشرطه در زمین خود نیز امکان میزبانی از استقلال را نخواهد داشت.

مربی
الکساندر ایلیچ، مربی ۵۰ ساله اهل یوگسلاوی مربی فعلی این تیم است. او در دوران بازی برای تیم‌هایی نظیر ستاره سرخ، بروژ، کادیز و آندرلشت بازی کرد و در پست مدافع به میدان می‌رفت. او از سال ۲۰۰۷ روی به مربیگری آورد که از مهمترین باشگاه‌های این مربی می‌توان به الاهلی و الراعد اشاره کرد. این مربی از سال ۲۰۱۹ مربی الشرطه است.

ستاره
مهم‌ترین بازیکن این تیم کرار جاسم بازیکن سابق استقلال و تراکتور است. الشرطه علاوه بر این بازیکن، علا عبدالزهرا را در ترکیب دارد. مدافعان استقلال در این دیدار باید مراقب هافبک تهاجمی سابق خود باشند چرا که جاسم قطعاً انگیزه زیادی برای این دیدار خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی