نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در اردوی استقلال تعداد مصدومانی که از ناحیه عضله چهارسر ران آسیب‌دیدگی دارند کم نیستند.

به گزارش خبرورزشی، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، محمد بلبلی و... آسیب‌های مشترکی دارند. کشیدگی عضله چهارسر ران علل مختلفی دارد. مهم‌ترین علت کشیدگی عضله چهارسر ران افزایش ناگهانی طول آن بیش از حد تحمل عضله و در حین فعالیت‌های ورزشی است. این آسیب بیشتر موقعی ایجاد می‌شود که فرد بدون آمادگی قبلی ورزشی را که بیش از حد تحملش است انجام می‌دهد. این وضعیت به چند علت ایجاد می‌شود.

* عضلات جلوی ران فرد به اندازه کافی قوی نیست و نمی‌تواند نیرو‌های وارده را تحمل کند و در نتیجه بر اثر وارد شدن نیرو‌های کششی زیاد به یک عضله ضعیف عضله دچار کشش شده و فیبر‌های عضلانی آن دچار پارگی ظریف می‌شوند.
* فرد قبل از ورزش نرمش‌های کششی را به اندازه کافی انجام نداده و عضله سفت بوده و قدرت انعطاف و خاصیت کشش به اندازه کافی را ندارد.
* انجام فعالیت ورزشی طولانی‌مدت که عضله چهارسر را خسته می‌کند.
* ضربه مستقیم به عضله چهارسر.
* در هوای سرد احتمال کشیدگی این عضله بیشتر است. دویدن، پرش از مانع و... به این عضله فشار وارد می‌کند و به صورت کلی در فوتبال و بسکتبال احتمال آسیب عضله چهارسر بیشتر است.

فشردگی بازی‌های استقلال در شرایطی که بازیکنان به خاطر مسافرت‌ها هم خستگی دارند می‌تواند از علل مصدومیت بازیکنانش از ناحیه عضله چهارسر باشد، شاید در بخش بدنسازی یا گرم کردن نکته‌ای از قلم افتاده باشد نظیر این که بازیکنان خوب گرم نکرده‌اند یا در بخش کششی به عضله مذکور فشار وارد شده است.

برای تقویت عضله چهارسر انجام نرمش‌های تقویتی و کششی، قدرت و افزایش قابلیت انعطاف عضله را باید در حد بالا نگه داشت. قبل از شروع بازی باید بازیکن به خوبی بدنش را گرم کرده باشد و به محض احساس خستگی موضوع را به مربیانش جهت تعویض اطلاع دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی