نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ارنستو والورده یک ماه پس از برکناری از بارسلونا سکوت خود را شکست. کسی که به گمان بسیاری اخراجش کاملاً غیرمنصفانه بود.

والورده سکوتش را شکست: اخراج من از بارسا غیرمنصفانه نبود به گزارش خبرورزشی، ارنستو والورده پس از دو سال و نیم هدایت بارسلونا از این تیم برکنار شد. شیوه برکناری او به نظر بسیاری غیرمنصفانه بود و بازتاب گسترده‌ای هم داشت.

کیکه ستین جانشین او شده و در هفت بازی گذشته، بارسا را به پنج پیروزی رسانده و متحمل دو شکست شده است. والورده که توانست با بارسا دو لالیگا و یک سوپرکاپ اسپانیا را فتح کند، تاوان ناکامی‌های تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان برابر رم و لیورپول را داد.

والورده که در یک ماه گذشته سکوت کرده بود، امروز در کنگره مربیان در بیلبائو پاسخگوی سؤالات شد. او با چهره‌ای آشکارا متفاوت نسبت به گذشته مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: در هفته‌های اخیر خیلی فوتبال تماشا نکرده‌ام. بازی شب گذشته بیلبائو و گرانادا در نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری را دیدم و نیز بازی یک‌چهارم نهایی بارسا و بیلبائو که در واقع این بازی تنها دیداری بود که به‌طور کامل تماشا کردم. روند مسابقه خیلی شبیه به اولین بازی فصل بود که بیلبائو در دقیقه پایانی ما را شکست داد. نمی‌خواهم تولید جنجال کنم و حرفی بزنم که در مورد آن برداشت‌های مختلف صورت بگیرد. در هر تیمی که بوده‌ام، سعی کرده‌ام تجاربی برای آینده کسب کنم. همیشه باید خودتان را با شرایط جدید وفق دهید. اگر به عقب برگردم، قطعاً دوران حضورم در بیلبائو را ترجیح می‌دهم. من اهل بیلبائو و همیشه هوادار اتلتیک بوده‌ام. بازگشت به اتلتیک؟ اینجا مربیان جوان و آینده‌داری مثل گاریتانو، اچبریا و ایرائولا حضور دارند و آینده متعلق به آن‌هاست.


او درباره شکست تلخ مقابل رم و لیورپول هم اظهار داشت: رای من این دو شکست شبیه به هم نیستند. در بازی با رم اصلاً نتوانستیم در شرایط مسابقه قرار بگیریم و همیشه فکر می‌کنم می‌توانستیم با آن تیمی که داشتیم، کار صعود را تمام کنیم. در بازی با لیورپول آن‌ها به یک گل زودهنگام رسیدند. گلی که سعی داشتیم از آن به‌دور بمانیم. سپس به فاصله اندکی دو گل زدند و دیگر کار تمام شده بود. در بازی رفت برابر لیورپول هم زجر کشیدیم، ولی با سه گل بازی را پیروز شدیم و برتریِ ما می‌توانست چهار گله نیز باشد. در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، جام جهانی و رقابت‌های یورو یک بازی بد منجر به حذفتان خواهد شد؛ اما در لالیگا صحبت از ۳۸ بازی است و همیشه فرصت برای جبران دارید. به لیورپول نگاه کنید. آن‌ها سال‌هاست در لیگ برتر قهرمان نشده‌اند و امسال همه توانشان را روی این رقابت‌ها گذاشته اند.

والورده درباره اخراج از بارسا بیان کرد: مربیگری در بارسا یک شانس باورنکردنی برای من بود و از این بابت احساس غرور می‌کنم. از روز اول می‌دانستم که ماندنم روی نیمکت به نتایج بستگی خواهد داشت. دوام مربیان همیشه وابسته به نتایجی است که کسب می‌کنند. می‌دانستیم که مسئول نتایج تیم در درجه اول من خواهم بود. فکر نمی‌کنم حرکت باشگاه در برکناری من غیرمنصفانه بوده باشد. کینه‌ای به دل ندارم، اما دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم و هر چه بوده دیگر تمام شده است. می‌خواهم نگاهم رو به جلو باشد. فعلاً قصد استراحت دارم و ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. دوست دارم کار‌های عجیب انجام دهم و یک ماجراجویی غیرمنتظره داشته باشم. کسی چه می‌داند، شاید من هم مثل اینیستا راهی فوتبال ژاپن شدم (با خنده). در این مدت می‌خواهم وقتم را صرف صحبت با مربیان دیگر کنم و بازی تیم‌های مختلف را تماشا کنم.

والورده در پایان درباره شانس اول قهرمانی در لالیگا هم گفت: رئال امسال تیم قدرتمندی دارد و همه تمرکزش را روی لالیگا گذاشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی