۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم گلزن بایرن‌مونیخ در گفت‌وگو با نشریه «گاردین» از احترام زیاد به پپ گواردیولا و یورگن کلوپ و روز‌هایی که در آستانه پیوستن به منچستریونایتد بود، صحبت کرده است.

لواندوفسکی: باور دارم به فینال لیگ قهرمانان خواهیم رسید خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ روبرت لواندوفسکی مهاجم گلزن بایرن‌مونیخ که این روز‌ها در ترکیب باواریایی‌ها بیش از همیشه می‌درخشد، در گفتگو با نشریه «گاردین» از احترام زیاد به پپ گواردیولا و یورگن کلوپ و روز‌هایی که در آستانه پیوستن به منچستریونایتد بود، صحبت کرده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

شب خاطره‌انگیز
وقتی روبرت لواندوفسکی ویدئوی گل‌هایش در دیدار دورتموند و رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان را می‌بیند، لبخند می‌زند و می‌گوید: «من خیلی به این بازی افتخار می‌کنم.» مهاجم فعلی بایرن‌مونیخ آن شب برای زنبور‌ها ۴ گل زد و حالا هم نیازی نیست برای کلاس بالای گلزنی او توضیح زیادی بدهیم. لواندوفسکی جزئیات آن بازی را فراموش نکرده و درباره‌اش می‌گوید: «اگر مقابل رئال‌مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل بزنید، اتفاق خاصی افتاده است. بهترین گل من هم گل سوم بود.» لوا در ادامه درباره گلی که با وجود داشتن فضای محدود به ثمر رسانده توضیح می‌دهد: «شما زمان زیادی ندارید و اگر خیلی فکر کنید اشتباه است. اگر یک ایده دارید که از همان دقیقه اول آن را می‌دانید، پس باید انجام بدهید. من فضای خیلی کمی در محوطه جریمه داشتم. اگر خیلی فکر کنید مدافع می‌آید و راه توپ را می‌بندد.»

قهرمانی در لیگ قهرمانان
روبرت لواندوفسکی آن فصل همراه دورتموند نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان شد و فینال را به بایرن‌مونیخ باختند. او هنوز هم منتظر است در لیگ قهرمانان جام بگیرد و ناامید نشده است. حالا بایرن باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف چلسی برود، در حالی که تیم این فصل شرایط خاصی داشته و هانسی فلیک موقتاً هدایت باواریایی‌ها را برعهده دارد. لواندوفسکی درباره شرایط این روز‌ها می‌گوید: «بازیکنان حالا احساس اطمینان بیشتری دارند، چراکه می‌دانند مربی از آن‌ها چه می‌خواهد. ارتباطات بهتر شده است. من مطمئنم روزی در فینال لیگ قهرمانان بازی خواهیم کرد و آن موقع می‌خواهیم قهرمان شویم.»

داستان ۵۰ یوروی کلوپ
لوا در ادامه درباره آمادگی‌اش هم اظهار داشت: «قبل از بازی شما نمی‌توانید بگویید این حرکت را امتحان می‌کنم. این غیرممکن است، اما اگر بدن شما حرکت را بشناسد و تکنیک را بداند، در یک لحظه مناسب از آن استفاده خواهد کرد. من مشغول شوتزنی هستم و گاهی اوقات می‌توانم فکر کنم. اگر تمرکز کنید در بازی راحت‌تر این اتفاق رخ می‌دهد. اگر در یک تمرین ۲۰ شانس گلزنی داشته باشید و ۲۰ گل بزنید، در بازی هم به احتمال زیاد گلزنی خواهید کرد. در دورتموند با یورگن کلوپ شرط می‌بستیم که اگر ۱۰ گل بزنم ۵۰ یورو به من بدهد. ابتدا ۳ یا ۴ گل می‌زدم. بعد از ۳ ماه به ۱۰ گل رسیدم. پس از آن بود که کلوپ گفت بیشتر گل نزنم و برای او کافی است، چراکه نمی‌خواهد بیشتر پول بدهد.»

لواندوفسکی: باور دارم به فینال لیگ قهرمانان خواهیم رسید

خودخواهی
روبرت لواندوفسکی در گلزنی یک هنرمند است، چراکه متفاوت از دیگر بازیکنان فکر می‌کند. او خودخواهی را یک مزیت می‌داند. لوا می‌گوید: «شما می‌توانید یک پاس بدهید، یا سانتر کنید، اما اگر می‌خواهید تقریباً در هر بازی یک گل بزنید با ذهنیت‌تان را تغییر دهید. این‌طور نیست که به خودتان بگویید «خب، حالا گل می‌زنم»، شاید این ۷۰ درصد در سر شما باشد و جزئی از مهارت‌تان نباشد. همه می‌توانند مثل یک مهاجم بازی کنند. اعتمادبه‌نفس از آنجایی می‌آید که شما فرصت‌های از دست رفته را فراموش کنید.»

شماره ۹
زمانی به نظر می‌رسد شماره ۹ سنتی از مُد خارج شده است. وقتی پپ گواردیولا به بایرن آمد مردم متعجب شدند که روبرت لواندوفسکی در تیم تحت هدایت او ۵ گل در عرض ۹ دقیقه به وولفسبورگ می‌زند. مهاجم لهستانی بایرن در این باره می‌گوید: «زمانی که پپ به بایرن آمد مردم فکر می‌کردند بدون شماره ۹ بازی خواهیم کرد. برای من مثل این بود که فکر کنم شاید باید به سبک دیگری بازی خواهم کرد. من از پپ چیز‌های زیادی آموختم. ما در مورد تاکتیک‌های زیادی صحبت کردیم و برای من چیز جدیدی بود. می‌دانستم اگر بتوانم با ذهن و ایده‌هایش درباره تاکتیک‌هایی که برای مهاجمان دارد، بازی کنم، برایم خوب خواهد بود. در فوتبال مدرن بازی کردن بدون مهاجم بسیار دشوار است. من چند سالی می‌شود که چنین چیزی را ندیده‌ایم.»

ترکیب کلوپ و پپ
لواندوفسکی در ادامه دیدگاه تاکتیکی گواردیولا و کلوپ را ستایش می‌کند و می‌گوید: «آن‌ها دو مربی متفاوت هستند، اما اگر ترکیب‌شان کنید، این بی‌عیب خواهد بود.» لواندوفسکی با تعجب از لیورپول با عنوان «یک ماشین» یاد می‌کند که یورگن کلوپ آن را تغییر داده است و بیان می‌کند: «او شگفت‌انگیز است. مهم نیست چه می‌گوید، شما او را باور می‌کنید. همه‌چیز از قلب او می‌آید.»

منچستریونایتد
روبرت لواندوفسکی سال ۲۰۱۲ تقریباً با یک مربی بزرگ دیگر هم ارتباط برقرار کرد که آن مربی سرالکس فرگوسن بود. او می‌گوید: «من بعد از ۲ سال حضور در دورتموند با او صحبت کردم و آن زمان واقعاً به انتقال به اولدترافورد فکر می‌کردم، به خاطر فرگوسن و به خاطر منچستریونایتد، اما بوروسیا دورتموند با آن انتقال مخالفت کرد. اگر از سرالکس تماس تلفنی داشته باشید، برای یک بازیکن جوان شگفت‌انگیز خواهد بود. این روزی خاص برای من بود.»

۵ یا ۶ سال دیگر در بالاترین سطح
گمانه‌زنی‌های حضور لواندوفسکی در رئال‌مادرید هم خاتمه پیدا کرده و حالا او در بایرن‌مونیخ به دنبال اضافه کردن افتخاراتش و شکستن رکوردهاست. لواندوفسکی درباره آینده هم می‌گوید: «می‌خواهم برای مدت طولانی‌تری بازی کنم. احساس نمی‌کنم ۳۱ سال سن دارم و کاری که الان می‌خواهم بکنم این است که برای ۵ یا ۶ سال آینده خودم را در بالاترین سطح قرار دهم. نمی‌خواهم مهاجمی باشم که ۹۰ دقیقه در محوطه جریمه منتظر توپ می‌ماند. دوست ندارم در یک بازی ۱۰ توپ در محوطه جریمه برایم ارسال شود. این برای من کافی نیست. گاهی اوقات می‌توانید در محوطه جریمه بمانید و فقط برای یک مرتبه ارسال توپ آماده باشید، اما من می‌خواهم بخشی از تیم و بازی باشم. می‌خواهم حرکت کنم و پاس بدهم، نه منتظر توپ بمانم. به همین دلیل من همیشه به دنبال فضایی برای گرفتن توپ و پیدا کردن هم‌تیمی‌هایم هستم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی