۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیران و بازیکنان بایرن‌مونیخ نشان دادند آنچه برخی اوقات هواداران‌شان فکر می‌کنند و رفتار می‌کنند، هیچ اهمیتی برای‌شان ندارد.

پشت‌پرده جنجال بایرنی‌ها؛ FAIRPLAY! به گزارش خبرورزشی، هانسی فلیک وقتی سرمربی بایرن‌مونیخ شد و اولیور کان وقتی پست مدیریتی در باشگاه گرفت، فکر نمی‌کردند زمانی برسد که در زمین هوفنهایم با یک چالش عجیب مواجه شوند. فلیک با نگاه‌های چپ‌چپ هواداران اندک بایرن را نگاه می‌کرد و کان نمی‌دانست چطور آن‌ها را آرام کند. در حالی که کارل هاینتس رومنیگه فقط به این فکر می‌کرد که به روشی اتفاق‌های پیش آمده را از دل دیتمار هوپ مالک هوفنهایم دربیاورد. فکر کنید تیم‌تان ۶ گل بزند و شانس داشته باشد بیشتر هم بزند، اما اخلاق را ببازی و بازی جوانمردانه را زیر سؤال ببری. مدیران و بازیکنان بایرن‌مونیخ نشان دادند آنچه برخی اوقات هواداران‌شان فکر می‌کنند و رفتار می‌کنند، هیچ اهمیتی برای‌شان ندارد.

پشت‌پرده یک جنجال بزرگ
فوتبال در آلمان با دیگر کشور‌های صاحب‌نام در این رشته ورزشی متفاوت است. هواداران صاحب اصلی آن هستند و قوانین می‌گوید به آن‌ها احترام بگذارید، اما همین هواداران در بوندس‌لیگای آلمان هم می‌توانند چنان حاشیه‌ای به‌وجود بیاورند که تا ابد از یاد نرود. دیتمار هوپ به سیاست‌های باشگاه‌های بایرن‌مونیخ و دورتموند معترض بود و اینکه بوندس‌لیگا را دوقطبی کرده‌اند، در حالی که خودش کاری کرده که برخی فوتبال‌دوستان در این کشور از او متنفر باشند. تا شنبه شب نه زیاد نام هوپ را می‌شنیدیم و نه اهمیتی به سندسازی‌هایش داده بودند، اما عمل این بیزنس‌من ۷۹ ساله با عکس‌العمل تیفوسی‌های شَر و شیطان بایرن مواجه شد.

پشت‌پرده جنجال بایرنی‌ها؛ FAIRPLAY!

توهین‌ها به هوپ نه تنها کلامی بود، بلکه بنر‌هایی هم برپا کردند تا بازی تحت تأثیر قرار بگیرد و داور هم آن را تعطیل کند. مردم در آلمان می‌دانند که دیتمار هوپ با سندسازی ۹۶ درصد مالکیت باشگاه هوفنهایم را در دست گرفته و این چیزی نیست که بتوانند تحمل کنند. در واقع یکی از مواردی که هواداران بایرن‌مونیخ و دورتموند روی آن اتفاق نظر دارند همین علیه هوپ بودن است! ژوئن ۲۰۱۹ هم هواداران دورتموند بنری بزرگ علیه هوپ برپا کردند و چهره او را درون یک سیبل قرار دادند. دیدار مقابل کلن بود و هواداران فریاد می‌زدند: «هوپ را متوقف کنید!»

دیتمار هوپ کیست؟
این پیرمرد ۷۹ ساله مؤسس شرکت نرم‌افزاری SAP است و زمانی تصمیم گرفت سرمایه‌اش را وارد باشگاه ایالت خودش یعنی هوفنهایم کند. سرمایه‌ای که ۳۵۰ میلیون یورو بود و برای باشگاه آماتوری هوفنهایم وسط گذاشت، در حالی که سال ۲۰۰۰ حتی تیم‌های بوندس‌لیگای یک و آن‌هایی که در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می‌کردند هم چنین سرمایه‌ای نداشتند. جولای ۲۰۱۵ دیتمار هوپ موفق شد قانون ۱+۵۰ که سهم هواداران بود را دور بزند و با مالکیت ۹۶ درصدی همه امور باشگاه را در دست بگیرد. به عبارتی او حق هواداران را در این باشگاه نادیده گرفت. روشی که باعث می‌شد سرمایه‌گذاران خارجی فکر حضور در بوندس‌لیگا را نکنند و هواداران مالک اصلی باشگاه‌شان باشند.

پشت‌پرده جنجال بایرنی‌ها؛ FAIRPLAY!

تنها استثنای این قانون مالکیت این است که یک شرکت بتواند ثابت کند برای حداقل ۲۰ سال از باشگاهی خاص حمایت کرده، مثل شرکت صنایع دارویی بایر که مالک بایرلورکوزن است یا خودروسازی فولکس‌واگن که مالکیت باشگاه وولفسبورگ را برعهده دارد. هواداران هم این رفتار را ناعادلانه می‌دانند و آن را برنمی‌تابند. به نظر می‌رسد اعتراض‌ها به هوپ در ورزشگاه‌های آلمان به این راحتی پایان نپذیرد، اما کار‌های برخی هواداران بایرن عجیب، زشت و دور از انتظار بود.

آتش بس!
۱۳ دقیقه آتش بس! اعتراض‌هایی که در ورزشگاه هوفنهایم صورت گرفت مدیران و بازیکنان بایرن‌مونیخ را متعجب کرد. آن‌ها انتظار نداشتند هواداران‌شان باعث تعطیلی بازی شوند و اصولاً ورزشگاه‌های آلمان جایی نیست که توهین و فحاشی به آن شکلی که نشود آن را بازگو کرد، ببینیم. در هر صورت در دقایقی که بازی متوقف شده بود طرفین به توافق رسیدند که ۱۳ دقیقه باقی مانده را در میانه میدان حاضر شوند و پاسکاری کنند تا به آن دسته از هواداران بایرن که هانسی فلیک آن‌ها را «احمق» خطاب کرد، نشان بدهند فوتبال فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنند.

پشت‌پرده جنجال بایرنی‌ها؛ FAIRPLAY!

در واقع درون مستطیل سبز نشان دادند رقابت‌شان با دیگر تیم‌ها سوای این رفتار‌ها و طرز فکرهاست. هوپ هر کاری که کرده، بایرنی‌ها می‌دانند این واکنش هواداران‌شان لکه ننگی در تاریخ باشگاه خواهد بود. در واقع شنبه شب مدیران بایرن و هواداران‌شان دو روی سکه بودند، دسته اول آبروی باشگاه را خریدند و دسته دوم شب سیاهی را رقم زدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی