نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بلاتکلیفی لیگ برتر باعث شده تمرینات اغلب تیم‌ها فعلاً ادامه داشته باشد، اما از یک منبع موثق شنیدیم اگر قرار شود به خاطر شیوع کرونا، کشور تا پایان فروردین در حالت تعطیلی باقی بماند، فقط دو راه پیش پای سازمان لیگ می‌ماند.

به گزارش خبرورزشی، بعد از اصرار فراوان مربیان، بازیکنان و مدیر تیم‌های لیگ برتری به تعطیلی این رقابت‌ها، به نظر می‌رسید بلافاصله با لغو بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر، تیم‌ها تمرینات‌شان را تعطیل کنند و برای حفظ سلامتی‌شان، داوطلبانه به قرنطینه خانگی بروند، اما با این که در آخرین ساعات یک‌شنبه شب، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند بازی‌های این هفته تعطیل است، اکثر تیم‌ها دیروز به تمرین ادامه دادند.

این وسط حتی بعضی تیم‌ها بازی دوستانه گذاشتند و اعلام کردند برای آن که در شرایط مسابقه بمانند و بدن بازیکنان‌شان از فرم خارج نشود، ناچارند آخر هفته به جای بازی لغو شده هفته بیست و دوم لیگ برتر، در بازی تدارکاتی به میدان بروند.

شاید حالا این پرسش برای فوتبال‌دوستان پیش بیاید که اگر قرار بود تمرینات ادامه پیدا کند چرا لیگ برتری‌ها این همه اصرار به تعطیلی رقابت‌ها داشتند؟ یعنی بازی رسمی فقط باعث انتقال کرونا می‌شد و بازی تدارکاتی موجب انتقال ویروس نمی‌شود؟!

یکی از بازیکنان لیگ برتری در این خصوص می‌گوید: «برای برگزاری بازی رسمی ناچاریم از این شهر به آن شهر سفر کنیم، در جا‌های پرخطری مثل اتوبوس، هواپیما، فرودگاه یا ترمینال باشیم، در هتل بمانیم و به شدت در معرض بیماری قرار می‌گیریم، اما بازی دوستانه را در زمین تمرین خودمان انجام می‌دهیم و در تمرین فقط خودمان هستیم و هم فاصله را رعایت می‌کنیم و هم حواس‌مان به رعایت بهداشت هست.»

اما مسئله از دید مربیان لیگ برتری چیز دیگری است. آن‌ها می‌گویند تمرینات را ادامه می‌دهیم، چون اصلاً نمی‌دانیم لیگ قرار است تا چه وقت تعطیل باشد. یکی از این مربیان به خبرورزشی گفت: «تا دیروز مشکل ما سفر به شهرستان و برگزاری بازی بود، ولی حالا بلاتکلیف هستیم. نمی‌دانیم رقابت‌ها تا چه زمان تعطیل است. امروز یکی از مدیران باشگاه را به فدراسیون و سازمان لیگ فرستادیم تا مطمئن شویم بالاخره لیگ تا چه زمان تعطیل است؟ فعلاً فقط گفته‌اند بازی‌های هفته بیست و دوم برگزار نمی‌شود و طبق برنامه اگر قرار باشد هفته بیست و سوم را برگزار کنند، تیم‌های لیگ برتری باید از سه‌شنبه ۲۰ اسفند تا جمعه ۲۳ اسفند به میدان بروند.»

برای پی بردن به اصل ماجرا با سازمان لیگ تماس گرفتیم، اما آن‌ها هم چیز زیادی نمی‌دانند؛ «تعطیلی لیگ دست ما نیست. این تصمیم باید در ستاد کرونا گرفته شود. فعلاً به ما گفته‌اند بازی‌های این هفته را تعطیل کنیم، شاید هفته آینده دستور بدهند بازی‌های هفته ۲۳ را هم برگزار نکنیم.»

همین بلاتکلیفی باعث شده تمرینات اغلب تیم‌ها فعلاً ادامه داشته باشد، اما از یک منبع موثق شنیدیم اگر قرار شود به خاطر شیوع کرونا، کشور تا پایان فروردین در حالت تعطیلی باقی بماند، فقط دو راه پیش پای سازمان لیگ می‌ماند. راه اول این که ۹ هفته پایانی لیگ برتر طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد به صورت فشرده برگزار شود و راه دوم این است که کلاً لیگ نوزدهم را تعطیل کنند و لیگ بیستم از تابستان سال آینده با حضور ۱۸ تیم آغاز شود (۱۶ تیم همین لیگ به علاوه دو تیم برتر لیگ آزادگان)، اما مسئله اینجاست که لیگ یک هم تعطیل است و معلوم نیست چه تیم‌هایی به لیگ برتر صعود می‌کنند... زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که سازمان لیگ فعلاً دنبال توافق با اسپانسرهاست و شاید لیگ نوزدهم با یک توافق ۷۰ درصدی به پایان برسد. یعنی اسپانسر‌ها ۷۰ درصد قراردادشان به سازمان لیگ پول بدهند و باشگاه‌ها هم ۷۰ درصد مبلغ قرارداد مربیان و بازیکنان خود را بپردازند و فصل همین جا تمام شود.

AFC هم برای شروع ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تا پایان اردیبهشت صبر می‌کند و این یعنی شاید تا آن زمان امکان برگزاری بازی‌ها نباشد. با این همه فدراسیون می‌گوید ما فعلاً نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم لیگ تعطیل است و منتظر دستور وزارت بهداشت برای هفته‌های آتی هستیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی