نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی فنونی زاده پیشکسوت استقلال گفت: ادامه این کرونا شاید باعث شود در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ هم تغییراتی ایجاد شود هر چند تا آن زمان جمعش می‌کنند.

به گزارش خبرورزشی، تعطیلی لیگ برتر به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا توجه بیشتر فوتبالی‌ها را جلب کرده و باعث شد تا بخش عمده‌ای از دغدغه آن‌ها برطرف شود. مهدی فنونی‌زاده درباره تعطیلی لیگ برتر، بازی‌های استقلال و اوضاع این روز‌های تیم ملی مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می خوانید.
 
لیگ هم که تعطیل شد؟
باید خیلی زودتر این کار را می‌کردند. چه اصراری بود که در این وضعیت جان این همه آدم را به خطر بیندازند؟ بیماری خطرناکی مانند کرونا که شوخی بردارد نیست.
 
چرا فوتبال را در آخرین مرحله بین همه لیگ‌ها تعطیل کردند؟
نمی‌دانم! شاید فکر می‌کردند فوتبالیست‌ها آدم آهنی هستند و هیچ بیماری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اتفاقا بازیکن فوتبال به ویژه در دقایقی که ضربان قلبش بالا می‌رود انرژی خیلی زیادی صرف می‌کند و از این رو ایمنی بدنش تا حد زیادی پایین می‌آید. برای همین است که با یک ضربه آرام زانویش رباط پاره می‌کند.
 
فکر می‌کنید این تعطیلات تا چه زمانی طول بکشد؟
تا هر زمان که سلامتی کسی به خطر نیافتد باید ادامه داشته باشد. فوتبال را امسال نه، ولی سال دیگر می‌توان بازی کرد، ولی اگر یک فوتبالیست یا یک مربی را از دست بدهیم دیگر چند سال و چه مقدار پول باید صرف کرد تا یکی مانند آن‌ها را دوباره به فوتبال برگردانیم. ضمن اینکه این بچه‌ها همگی خانواده دارند.
 
پس خطر زیادی تهدیدشان می‌کند؟
بله! این بچه‌ها باید در فرودگاه که بیشترین رفت و آمد‌ها در آنجاست و هزار نفر با بیماری‌های مختلف از آن عبور می‌کنند رد شوند. سپس سوار هواپیما شوند. بعد که به مقصد می‌رسند هواداران استقلال که به استقبال تیم می‌آیند. در نهایت باید با آن همه طرفدار عکس و فیلم بگیرند و در نهایت وارد استادیومی شوند که کلی آدم در آن است. همه این بچه‌ها خانواده دارند. مجرد‌ها شب به خانه پدر و مادرشان برمی گردند و زن و بچه دار‌ها هم که بدتر، می‌روند بالای سر آنها. خدای نکرده یک نفر بگیرد می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد.
 
این تعطیلی به ضرر استقلال نمی‌شود؟
استقلال که در همین دو، سه بازی اخیر دو بار باخته و فکر می‌کنم از این فرصت می‌توان استفاده کرد و با اجرای تمرینات تاکتیکی تیم را هماهنگ‌تر کرد. فرهاد مجیدی می‌تواند با فرصتی که در این مدت دارد تیمش را بهتر بشناسد و تعویض‌های بهتری کند.

در این مدت فرصت نداشت؟
او از روزی که آمده دائم در سفر برای بازی‌های آسیایی بوده و لابلای آن باید یکی دو روز تیمش را به اردو می‌برد و در نهایت بازی پشت بازی. این وضعیت در حالی بود که بازیکنان اصلی اش را هم در اختیار نداشت و نمی‌توانست با همه نفرات تمریناتش را برگزار کند؛ بنابراین باید از این مهلتی که دارد برای دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا تیم قدرتمندتری بسازد.
 
نتایج استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
نوسان زیادی داشته است. یک بازی الریان را ۵-۰ می‌بریم و بعد به الشرطه‌ای که یک ماه بازی نکرده مساوی می‌کنیم. بهترین تیم کویت را ۰-۳ در زمین دبی می‌بریم و بعد در همان کویت به الاهلی می‌بازیم. این نوسان زیاد نشان می‌دهد فرهاد هم یار نداشته و هم نتوانسته خوب با تیمش تمرین کند. این وضعیت شاید باعث شود استقلال در ادامه راه بهتر کار کند.
 
تعطیلی روی تیم ملی چه تأثیری می‌گذارد؟
خب قطعا بازیکنان شاغل در لیگ خودمان را از روند خوبی که داشتند عقب می‌اندازد، ولی خب بازیکنان دیگر لژیونر تیم ملی با قدرت در اروپا بازی می‌کنند و خیلی از این نظر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. در کل این اتفاق برای ما که نیست. الان هنگ کنگی‌ها گفتند اگر به ایران بیایند باید در بازگشت ۱۵ روز به قرنطینه بروند که کرونا نگرفته باشند. پس بازی‌ها برای همه تعطیل می‌شود.
 
نکند به جام جهانی نرویم؟
نرفتیم هم نرفتیم. این مهم است یا جان فوتبالیست‌های کشور؟ قطعا با جهانی شدن این وضعیت شاید اصلا تاریخ جام جهانی را هم تغییر بدهند. البته تا ۲۰۲۲ همه این مسایل تمام می‌شود. ولی به هر حال الان فیفا و‌ای اف سی هم در حال رصد کردن این وضعیت هستند. الان در اروپا بازی یوونتوس و اینترمیلان را تعطیل کردند. برای چه؟ آن‌ها هم می‌داند چه وضعیتی است.
 
پس شما موافق این موضوع هستید؟
شک نداشته باشید که همه اهالی فوتبال دنبال این موضوع بودند و امیدوارم این دو هفته‌ای که به زور برگزارش کردند عواقب بدی برای کسی نداشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی