۰
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کمیته ملی المپیک باید از آکادمی المپیک به عنوان قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کند نه اینکه اردوها مدام لغو شوند و ورزشکاران نیز در فضای بیرون هر چه بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار گیرند.

به گزارش   خبرورزشی ، محمد بنا درباره لغو مجدد اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بدلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: شرایط بوجود آمده برای همه آحاد جامعه از جمله ورزشکاران یکسان است و اصلا در شرایط خوبی قرار نداریم. البته لغو اردو دست فدراسیون کشتی یا وزارت ورزش نبود و لغو اردو برای جلوگیری از شیوع کرونا بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: اگر المپیک عقب نیفتد و ما نیز بخواهیم سهمیه‌های باقیمانده را بگیریم و در المپیک هم موفق شویم، لازم است تمهیدات خاصی برای این منظور نه تنها برای کشتی بلکه برای دیگر رشته‌های المپیکی اندیشیده شود و مسئولان نگاه ویژه‌ای برای حل معضل بوجود آمده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک می‌تواند از آکادمی ملی المپیک برای قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کند تا این نفرات بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند زیرا بیرون بودن این ورزشکاران به عنوان نخبه‌های ورزشی می‌تواند باعث ایجاد خطر بیشتر برای آن‌ها شود. الان ورزشکاران رشته‌هایی مثل کاراته یا شمشیربازی در کشورهای خارجی حضور دارند و اردوهایشان را برگزار می‌کنند اما رشته‌ای مثل کشتی و دیگر رشته‌های المپیکی چرا باید بلاتکلیف باشند و اردوها پشت سر هم لغو شود؟

بنا ادامه داد: کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک همانطور که از اسمشان پیداست نام المپیک را یدک می‌کشند بنابراین مسئولان کمیته می‌توانند از فضای آکادمی المپیک برای ورزشکاران خاص رشته‌های المپیکی در چنین شرایطی استفاده کنند تا به تمریناتشان لطمه وارد نشود. هر چند به لحاظ عمومی کلیت جامعه با این ویروس دست به گریبان است اما می‌توان راهکاری اندیشید تا تیم پزشکی نیز در آکادمی المپیک مستقر شود و فقط ورزشکاران المپیکی از این مجموعه در این شرایط بصورت قرنطینه استفاده کنند.

وی افزود: در شرایط حال حاضر یک نفر که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود را به قرنطینه می‌برند تا سلامت خود را بدست بیاورد اما آیا بهتر نیست نخبه‌های المپیکی‌مان را به قرنطینه ببریم تا مبادا به ویروس کرونا مبتلا شوند؟ قطعا بیرون بودن ورزشکاران برای آن‌ها خطر بیشتری دارد. می‌توان با استفاده منطقی و حساب شده از آکادمی المپیک و استفاده از تیم پزشکی، از این فضا برای برگزاری اردوها و به عنوان قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه درباره بلاتکلیفی در برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا، گفت: اتحادیه جهانی باید برای حل این مشکل سریعا اقدام کند یا راهکارهایی مثل استفاده از رنکینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا، برگزاری رقابت‌های گزینشی آفریقا، آسیا و اروپا در یک مکان و تاریخ مشخص و یا روش‌های دیگر برای دادن سهمیه استفاده کند.

بنا درباره اینکه عنوان کرده با توجه به شرایط بوجود آمده نباید از کشتی توقع زیادی در المپیک داشت، گفت: نه تنها درباره کشتی بلکه درباره هیچ کدام از رشته های المپیکی نمی‌توانیم با توجه به شرایط بوجود آمده و بر هم خوردن تمامی برنامه‌ها توقع زیادی داشته باشیم. کدام رشته می تواند با این وضعیت اردوها و برنامه‌های خود را دنبال کند؟ ورزشکاران هم مثل بقیه مردم با این ویروس دست به گریبانند و نمی‌توانیم با این اوضاع توقع زیادی داشته باشیم. نه مسابقه می‌توانیم برویم و نه اردو برگزار کنیم، پس چطور باید ورزشکارمان را زیر نظر بگیریم؟ ما قصد داشتیم 10 تا 15 کشتی‌گیر را به جام وهبی امره ترکیه بفرستیم اما با این اوضاع امکان پذیر نیست، خب در این شرایط ورزشکار هم انگیزه خود را از دست می‌دهد و هم لغو اردوها باعث می‌شود از شرایط عادی دور شود. وقتی اردو و مسابقه نباشد قطعا بر انگیزه و تلاش ورزشکار هم اثر مخرب دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: جا دارد از تمامی پزشکان و پرستاران عزیز که در این شرایط با جان و دل به هموطنان خدمت می‌کنند تشکر جانانه داشته باشم. خبری خواندم که تعدادی از کارمندان بانک‌ها نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند که باید فکری به حال همه افراد جامعه کرد. همه باید مراقب هم باشیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا ان‌شاءالله هر چه زودتر شر این ویروس از سر مردم ایران و تمامی مردم جهان کنده شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی