نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با انتقاد از درخواست باشگاه پرسپولیس برای گرفتن جام در این شرایط گفت: حساسیت فیفا روی ایران و صدور ناگهانی چند رای علیه ما کمی عجیب است.

به گزارش خبرورزشی، کامران منزوی با اشاره به بلاتکلیفی در لیگ برتر فوتبال و اینکه گفته می‌شود قرار است مسابقات از اواسط فروردین از سر گرفته شود به برنامه «تهران ورزشی» گفت: ما برای سلامتی ورزش می‌کنیم. اگر بخواهند لیگ را از چهاردهم فروردین برگزار کنند یعنی باید تیم‌ها باید از ۲۴ اسفند تمرین کنند. الان در اوج شیوع ویروس کرونا هستیم و این همه هشدار و فریاد و تمنا هست که در خانه بمانید. مگر نمی‌خواهند لیگ را برای معرفی تیم‌های برتر به کنفدراسیون آسیا برگزار کنند؟ این‌ها که خودشان بازی‌ها را عقب انداختند. اول سلامتی است. باید تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم. این بیماری تا آخر فروردین تغییر آنچنانی ندارد. وقتی مدارس تا ۱۵ فروردین تعطیل است باشگاه‌ها هم باید همینطور باشد. برنامه جای خودش است. ما ۴۰ سال در فوتبال برنامه نداشتیم و این یک سال را هم به آن اضافه کنیم تا فردا روی دستمان نزنیم و بگوییم چرا فلان کار را کردیم.

عضو هیئت مدیره استقلال در واکنش به درخواست پرسپولیسی‌ها برای گرفتن جام قهرمانی در این شرایط ادامه داد: اصلاً جام دیگر در مقابل جان انسان‌ها ارزشی ندارد. دوستان در پرسپولیس به گرفتن جام بدون مسابقه عادت کرده اند. مگر فوتبال قابل پیش بینی است؟ دوستان یادشان نرود در یک دوره از لیگ سه امتیاز برای قهرمانی می‌خواستند که بازی هایشان را مساوی کردند. یا تیم بهمن ۲ امتیاز می‌خواست که سقوط نکند، ولی حتی یک امتیاز را هم نگرفت. اول سلامتی را حفظ و بعد تدبیر کنیم. بالاخره می‌توان ترفندی را گذاشت که هم سلامتی را حفظ کرد و هم جوانمردانه مبارزه کرد. الان نباید به فکری جز فکر سلامتی باشیم. اینکه می‌گویند جام را به ما بدهید خب جام برای شما!

منزوی درباره اینکه آیا معتقد است لیگ باید اواخر فروردین شروع شود؟ تصریح کرد: اگر اینطور باشد تمرینات باید از اول فروردین شروع شود. آیا آن موقع بیماری مهار شده است؟ باید عقلانی فکر کنیم. اینکه مدام می‌گویند کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته در تاریخ فلان قهرمانتان را معرفی کنید خب هرکسی را دوست داشتید معرفی کنید!

وی در خصوص اینکه فیفا و کنفدراسیون آسیا هم در این برهه به مشکل خورده اند گفت: فیفا و کنفدراسیون برای جان انسان‌ها ارزش قایل هستند.

عضو هیئت مدیره استقلال در واکنش به اینکه آیا از کنفدراسیون آسیا برنامه جدیدی برای لیگ قهرمانان به دست استقلال رسیده است؟ اظهار کرد: خیر تا الان که چیزی از روابط بین الملل باشگاه به دستمان نرسیده است. امروز جلسه‌ای با فاصله یک متر در هیئت مدیره داریم تا ببینیم چه می‌شود.

منزوی همچنین درباره بدهی‌های سنگین استقلال گفت: یک چیزی برای شما عجیب نیست؟ یکهو فیفا روی اساسنامه فدراسیون دست می‌گذارد و علیه سه باشگاه مردمی رای صادر می‌شود. این عجیب نیست؟ یعنی فیفا اینقدر درگیری هایش کم شده که این همه پرونده علیه ایران آورده است؟ یکسری چیز‌ها به هم نمی‌خواند. شاید کرونا روی ما اثر گذاشته و بد فکر می‌کنیم، ولی این‌ها عادی نیست. ان شاءالله من اشتباه کنم.

وی در تشریح پرونده شکایت‌های بین المللی علیه استقلال گفت: باشگاه پاختاکور هنوز از استقلال شکایت نکرده است (بابت انتقال ایسما بازیکن خارجی به استقلال). ما با آن‌ها تماس گرفتیم و شرایطمان را تشریح کردیم. گفتیم که به شما بدهکاریم، ولی مشکلاتی هم داریم. نمی‌توانیم درآمدهایمان را در فیفا برداشت کنیم. لیگ هم که تعطیل است و وضعیت اقتصادی حامیان مالی و وضعیت اقتصادی جهان هم مشخص است.

منزوی ادامه داد: سرور جباروف ۹۰ هزار دلار از استقلال می‌خواهد و تا ۲۲ اسفند وقت داریم مبلغش را واریز کنیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال یادآور شد: شکایت گادوین منشا را داریم که ۴ فروردین مهلتش به اتمام می‌رسد. همچنین بویان هم شکایت داشته، ولی در مکاتبات غیر رسمی گفته است که چهار ماه پرونده را متوقف می‌کند.

منزوی درباره شکایت وینفرد شفر از استقلال هم تصریح کرد: اینطور نبوده که دفاعیات ما در این پرونده راه به جایی نبرد. شفر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار غرامت می‌خواست که ما دفاع کردیم و عدد نهایی به باشگاه آمده است.

وی با بیان اینکه استقلال نمی‌تواند این بدهی‌ها را به خاطر مشکلات مالی بدهد تاکید کرد: یک چیزی این روز‌ها باب شده و می‌گویند پول ندارید بازیکن نیاورید. در فوتبال چیزی به نام عرف داریم یعنی خواسته الزامی هواداران. وقتی هوادار می‌گوید شرط رضایت من از باشگاه قوی بودن تیم است معنایش می‌شود بازیکن خارجی آوردن. یا هیچ تیمی بازیکن خارجی نیاورد که این پرونده بسته شود و این عرف در تمام تیم‌ها جاری شود. این عرف دارد بر فوتبال حکمفرما می‌شود. بعضی از بازیکنانی که می‌آیند به درد می‌خورند مثل تیام و جباروف، ولی برای بقیه باید چه پولی بدهیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی