نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال ضمن نادرست بودن خبر استعفای خود و فتح‌الله‌زاده گفت: دلیل وضعیت این روزهای این باشگاه عقد قراردادهای بدون مطالعه‌ای است که در چند سال اخیر به امضا رسیده است.

به گزارش خبرورزشی، در روزهای گذشته شایعات فراوانی پیرامون استعفای اسماعیل خلیل‌زاده از هیئت  مدیره  باشگاه استقلال مطرح شده و حتی این شایعات با اوج گرفتن بحران مالی در این باشگاه حوالی علی فتح‌الله‌زاده هم چرخید اما رئیس هیئت  مدیره  باشگاه استقلال در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس تمامی این موارد را تکذیب و اعلام کرد در این شرایط هرگز به استعفا فکر نخواهد کرد چون در بحرانی‌ ترین  روزها این تیم را رها نکرده بود. وی همچنین در این مصاحبه با وجود اختلافاتی  که با عبدالرضا موسوی داشته از زحمات وی تقدیر و عنوان کرد از او بابت تلاشی که برای استقلال انجام داد باید تقدیر شود.

در یکی دو روز اخیر شایعات بسیار زیادی در مورد استعفای شما از هیئت مدیره  استقلال مطرح شده است خودتان در این زمینه توضیح بدهید.

روز دوشنبه جلسه‌ای  را با آقایان فتح‌الله‌زاده و منزوی داشتیم و سه‌شنبه نیز در ادامه همان جلسه نزد آقای سلطانی‌فر رفته و در خصوص موضوعات کلان باشگاه، ترمیم هیئت  مدیره ، وصول مطالبات و قراردادهایی که برای باشگاه مشکل‌ساز شده با او صحبت کردم. وزیر نیز توصیه‌هایی انجام داد که البته قرار بود در این نشست آقای فتح‌الله‌زاده هم حضور داشته باشد ولی او به دلیل بیماری موفق نشد در جلسه شرکت کند.

خروجی این جلسه چه بود؟

در 2 ساعتی که نزد وزیر بودیم صحبت‌های بسیار زیادی مطرح کردیم. البته وقتی از جلسه بیرون آمدم متوجه شدم که شایعه استعفایم در فضای مجازی مطرح شده اما این خبر کاملاً کذب است. در بحرانی‌ ترین  شرایط استقلال بعد از استعفای فتحی پای کار ماندم و تا جایی که توان داشتم کار کردم. الان هم هدفم همین است  و هر کسی شایعه استعفا را مطرح کرده ان‌ شاءالله  به راه راست هدایت خواهد شد.

ظاهراً فتح‌الله‌زاده  شدیداً مریض است و حتی شایعه استعفای او هم داغ‌تر شده است.

حقیقتاً از دوشنبه شب زیاد از آقای فتح‌ الله زاده خبر نداشتم. چندین بار با او تماس گرفتم که جویای حالش شوم ولی نشد که با او صحبت کنم.در مورد استعفای فتح‌الله‌زاده هم فقط شایعه مطرح شده است. اتفاقاً چون او الان نفر اول اجرایی باشگاه است من قطعا به وی کمک خواهم کرد. در این شرایط همه باید کمک کنند استقلال در آرامش باشد.

شایعه شده که آقای فتح‌الله‌زاده کرونا  گرفته است.

او سرماخوردگی شدید داشت اما  کرونا  ندارد. 10-20 روز پیش هم همین شایعه را در مورد من مطرح کرده بودند و چند  روز پیش هم گفتند وزیر ورزش  کرونا  گرفته است. این روزها هر کسی سرما می‌خورد می‌گویند او  کرونا  دارد اما فتح‌الله‌زاده انصافاً مریضی سختی داشت و امیدوارم فقط بستری نشده باشد چون واقعا در جلسه روز دوشنبه با وجود آنکه حالش مساعد نبود شرکت کرد.

پس این شایعات استعفای او از کجا نشأت می‌گیرد؟

حقیقتاً فشارهایی را که در این چند روز مدیریت باشگاه تحمل کرده بسیار سنگین است. مشکلات مالی و اتفاقاتی که پیرامون ویروس  کرونا  در جامعه به وجود آمده همه را تحت تأثیر قرار داده است. قبول دارم که مشکلاتی زیادی در بحث مطالبات بازیکنان خارجی داریم اما در حال مصالحه با این نفرات هستیم و تصمیم داریم یا از آنها زمان بگیریم یا مطالبات‌شان را پرداخت کنیم. فتح‌الله‌زاده در حال حاضر اختیار امور باشگاه را در اختیار دارد و این مسائل را پیگیری می کند. از 2-3 روز دیگر هم ان‌ شاءالله  تمرینات شروع می‌شود و کارها رفته رفته روی غلتک می‌افتد.

پس تکلیف پول ایسما ، جباروف و ... چه می‌شود؟

این مسائل در حیطه آقای منزوی و امور بین‌الملل باشگاه است و آنها به نتایج خوبی رسیده‌اند. این را هم تأکید کنم که یکسری مطالبات داریم که طی سال‌های اخیر کارهای حقوقی آنها انجام نشده بود اما به وزیر ورزش هم گفتم اگر این مطالبات را بگیریم مشکلات‌مان تا حدودی حل می‌شود. در این زمینه باید پیگیری هایی صورت بگیرد که سعی می کنیم مطالبات باشگاه را وصول کنیم.

البته شکایت شفر  هم رسیده است.

برای  شفر  تا یک ماه فرصت داریم، آقای فتح‌الله‌زاده و کامران منزوی این مسائل را دنبال می‌کنند و مطمئناً در این زمینه به یک نتیجه مطلوب می‌رسیم.

اینکه باشگاه می‌خواهد از این نفرات زمان بخرد منطقی است اما به هر حال یا باید با این نفرات مصالحه شود یا اینکه طلب‌شان را پرداخت کنید.

خودتان بهتر می‌دانید ما وارث بحران‌هایی شده‌ایم که در یکی از آنها هم نقش نداشته‌ایم.قرارداد  شفر  را که ما نبسته بودیم اما آمدیم و جلوی بحران را گرفتیم. سعی کردیم کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. در این بین کار را با آرامش پیش بردیم، حرف‌ها شنیدم و تهمت‌های زیادی را تحمل کردیم. تأکید می‌کنم وارث بدبختی‌هایی شدیم که اگر کمی در مورد آنها دقت می‌شد الان این مشکلات بزرگ به وجود نمی‌آمد. با همه این مشکلات این مسائل هم تمام خواهد شد و این بحران را هم پشت‌سر خواهیم گذاشت اما مردم و هواداران نباید این روزها را فراموش کنند.

چطور؟

با وجود اینکه در استقلال سمت دارم نگران خانواده، استان و همه عزیزانی هستم که درگیر ویروس  کرونا  هستند. کل بازار و فوتبال ایران تعطیل شده است. آیا شما در خیابان‌ها اثری از شب عید می‌بینید؟ فتح‌الله‌زاده در این چند روز وقتی کار را شروع کرد تصور می‌کرد با  تکاپو می‌تواند پول تهیه کند و خیلی‌ها پای کار بیایند ولی ویروس لعنتی که 100 کشور دنیا را درگیر کرده فعلاً همه چیز این مملکت از جمله کارهای اقتصادی را هم تحت‌ الشعاع  قرار داده است. اگر دقت کنید برخی‌ها در خارج از باشگاه ما مشغول شعار دادن هستند و صحبت‌هایی می‌کنند که جنبه عملی شدن ندارد اما ما باید با هوادار‌مان صادق باشیم و همه آنها را در جریان مشکلات قرار بدهیم و هم اینکه اجازه ندهیم نگرانی بیش از حد به آنها منتقل شود.

ظاهراً وضعیت مالی باشگاه هم در این روزها چندان مساعد نیست؟

از روزی که فتح‌الله‌زاده مسئولیت باشگاه را به عهده گرفته 2 میلیارد تومان پول به باشگاه آمده که یک میلیارد و 400 میلیون آن بابت بدهی به خزانه‌داری صرف شد، حدود 600 میلیون تومان در حساب باشگاه هست که طبیعتاً آن رقم برای امور روزمره باشگاه هزینه خواهد شد. در این یک سال هم از نظر قراردادی به خیلی ها بدهی داریم ،از سوی دیگر باید حقوق بازیکنان را که به آنها بدهکار هستیم پرداخت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد، درست مثل پول‌هایی که در این چند وقت در هیچکدام‌شان مقصر نبودیم اما مسئولیتش را به عهده گرفتیم و پرداخت کردیم.

ظاهراً موعد پرداخت مطالبات بازیکنان هم رسیده است.

بله، اما فکر می‌کنم بازیکنان قطعاً متوجه شرایط اقتصادی مملکت و حتی باشگاه می‌شوند. نه اینکه آنها نباید پول‌شان را بگیرند چون طبیعتاً روی ارقام قراردادشان حساب کرده‌اند اما فکر می‌کنم بازیکنان در کنار باشگاه باشند و با ما همکاری کنند.

بدهی یک و نیم میلیاردی به کمیته وضعیت هم در این شرایط حسابی شما را دچار چالش کرده است.

درست است، باید بدهی چند بازیکن سابق تیم پرداخت شود.همانطور که گفتم وضعیت کل کشور اینگونه است، البته فتح‌الله‌زاده مدیر توانمندی است و ارتباطات بسیار زیادی دارد. او سال‌ها مدیرعامل باشگاه بوده و افراد بیزینسمن زیادی را می‌شناسد. مطمئناً با درایت او این مشکلات حل می‌شود و ما هم به او کمک خواهیم کرد. تصمیم ندارم در کار اجرا هیچ دخالتی بکنم اما کنار فتح‌الله‌زاده هستم و برای او آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط جسمانی وی بهتر شود.

شما مدتی پیش اختلافات با عبدالرضا موسوی داشتید آیا آن مسائل را فراموش کرده‌اید؟

بله، اختلاف وجود داشت اما من کاری به اینکه چرا این مشکلات به وجود آمد ندارم. او هم نزدیک 7-8 میلیارد تومان به استقلال کمک کرد و نباید این موضوع را به راحتی فراموش کرد. در این شرایط اقتصادی کشور پرداخت چنین رقمی به باشگاه کار ساده‌ای نیست. درست است که در کار با موسوی به اختلاف سلیقه خوردم و حتی او علیه من مصاحبه کرد ولی این دلیل نمی‌شود که حق را نگویم. تلاش موسوی در استقلال قابل ستایش است و حتی اگر کسی یک دقیقه برای این باشگاه زحمت کشیده باشد باید از او تشکر کرد. الان هم اطلاع ندارم که که آیا او واقعاً عضو هیئت  مدیره  باشگاه استقلال هست یا خیر، ولی از روز گذشته متوجه شدم که عده‌ای قصد شیطنت دارند.

چطور.

متأسفانه مطالبی را خواندم که نشان داد می‌خواهند من و موسوی را مقابل هم قرار بدهند. از طریق شما و در این مصاحبه تأکید می‌کنم من هیچ مشکلی با موسوی ندارم و از زحماتی که او برای استقلال انجام داده تشکر می‌‌کنم. اختلاف من و موسوی آن هم در کار، دلیل نمی‌شود که انصاف را رعایت نکنم. روز گذشته هم وقتی با وزیر ورزش صحبت می‌کردم به ایشان گفتم که استقلال نیازمند افرادی است که بتوانند مشکلات مالی را حل کنند. ما تیم و مربی و بازیکنان خوبی داریم و تنها مشکل ما مسائل مالی است. از شما سؤال می‌کنم مگر پرسپولیس این روزها مشکلات مالی ندارد؟

چرا. حتی آنها وارد بحران هم شده‌اند.

شما فرض کنید من بی‌تجربه‌ ترین  عضو هیئت  مدیره  استقلال هستم و در همین مصاحبه هم اشاره کردم اگر کسی یک دقیقه برای این باشگاه زحمت کشیده باشد باید از او قدردانی کرد اما حرف من فقط این است ای کاش در عقد قراردادهای سال‌های اخیر کمی دقت صورت می‌گرفت و با احساسات قرارداد امضا نمی‌شد.در همین 2-3 روز گذشته آنقدر استرس به فتح‌الله‌زاده وارد شده که باورتان نمی‌شود. یا مثلاً می‌بینم به خاطر همین حواشی هر روز به من پیام می‌‌دهند که دعوای شما و آقای موسوی کی تمام می‌شود. من هیچ دعوایی با آقای موسوی ندارم و باز هم تأکید می‌کنم او به احترام منابع مالی که برای باشگاه استقلال گذاشته باید مورد تقدیر هم قرار بگیرد. 

صحبتی باقی مانده است؟

از همه هم‌میهنان عزیزم می‌خواهم که ویروس  کرونا  را جدی بگیرند. شب گذشته می‌خواستم با رادیو مصاحبه کنم اما درست چند دقیقه قبل از تماس رادیو به من از گیلان خبر دادند که یکی از بهترین دوستانم که اتفاقاً پزشک هم بود به خاطر این بیماری از دنیا رفت. همین موضوع باعث شد تا با خبرنگاری که از رادیو تماس گرفته بود چندان خوب صحبت نکنم اما از طریق شما از او عذرخواهی می‌کنم از هواداران استقلال هم می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند و آنها بدانند مدیران باشگاه شبانه روز پیگیر مشکلات هستند. همین شب گذشته تا دیروقت در جلسه‌ای بودم که اگر به سرانجام برسد مشکلات باشگاه را حل خواهد کرد. امیدوارم از این روزها عبور کنیم و مردم ایران به آرامش قبل بازگردند و روزهای خوبی را در کنار یکدیگر تجربه کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی