نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون وزیر ورزش گفت: این درست نیست که وزیر بخواهد به جزئیات باشگاه پرسپولیس ورود کند.

به گزارش خبرورزشی، پس از پایان مجمع انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولان مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص تغییرات انجام شده در باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: تغییرات انجام شده داخلی است و در این زمینه وزارت ورزش و جوانان ورود پیدا نمی‌کند. این درست نیست که وزیر بخواهد در خصوص جزئیات این باشگاه ورود کند. وقتی کسانی در فدراسیون فوتبال مسئولیت دارند در این زمینه هیچ نیازی به وزارت ورزش و جوانان نیست.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انصاری فرد اعلام کرده است ما بر حسب دستور از وزارت ورزش و جوانان تغییراتی را در باشگاه ایجاد کردیم، افزود: من به شدت این مسئله را تکذیب می‌کنم و اطلاعی از این موضوع ندارم. این موضوع داخلی است و ارتباطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد.

علی‌نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات فدراسیون فوتبال طی زمان مقرر برگزار خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: طی نامه‌ای که از فیفا دریافت کردیم به ما تأکید کرده است که انتخابات برگزار نشود. اگر فیفا موافق برگزاری انتخابات نباشد ما اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد. به هر صورت ما براساس چارچوب قواعد و مقررات بین‌الملل حرکت می‌کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات برگزار نشود مطابق قوانین بین‌المللی پیش خواهیم رفت.

معاون وزیر همچنین درباره شکایت برخی از روسای هیأت‌های دوومیدانی به نتیجه انتخابات اظهار کرد: اگر فردی احساس می‌کند در این انتخابات حقی از او ضایع شده است باید به نهادهای نظارتی مراجعه کند. ما در حال بررسی هستیم و تا امروز مشکلی در این زمینه وجود نداشته است ضمن اینکه نامه‌هایی وجود دارد که ادعای برخی دوستان را رد می‌کند. ما طبق قانون عمل می‌کنیم و تا امروز برخلاف قانون پیش نرفته‌ایم. ضمن اینکه باید بگویم اصرار خود رسانه‌ها به برگزاری انتخابات است تا فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند. زمانی که انتخاباتی برگزار نمی‌شود خود رسانه‌ها به ما ایراد می‌گیرند که چرا برگزار نمی‌شود. من توقعی که از دلسوزان یک رشته دارم این است که از روش‌هایی استفاده نکنند که مجامع به خاطر اینکه به حد نصاب نرسد برگزار نشود.

علی‌نژاد درباره تعویق المپیک و اینکه احتمال دارد که در زمان تعیین شده بازی‌های المپیک برگزار نشود، خاطر نشان کرد:‌ یکی از مشکلاتی که ما در حال حاضر درگیر آن هستیم سهمیه‌های المپیک است به طوری که هیچ کشوری حاضر نیست میزبانی کشورهایی چون ایران، چین، کره جنوبی و... را بپذیرد و این با روح المپیک مغایرت دارد. اگر نتوانیم به موقع کسب سهمیه کنیم قطعا کمیته بین‌المللی المپیک چاره‌ای جز جابه‌جایی زمان المپیک ندارد. البته تا امروز هیچ چیزی اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: آنچه که مسلم است این ویروس در خوشبینانه‌ترین حالت تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و کمیته بین‌المللی المپیک دوست ندارد سلامت ورزشکاران به خاطر این مسئله به خطر بیفتد.

علی‌نژاد درباره حضور شروین اسبقیان به عنوان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت:‌ من از همه اعضای مجمع تشکر می‌کنم که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا امروز در مجمع حضور پیدا کرده‌اند. فدراسیون جانبازان و معلولان بعد از انقلاب شکل گرفته است اما رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معاون وزیر افزود: با توجه به اینکه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ را در پیش داریم همگرایی و همکاری خانواده جانبازان و معلولان سبب خواهد شد تا ما بتوانیم به نتیجه خوبی در توکیو دست پیدا کنیم.

وی درباره برگزاری مجمع در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: این فدراسیون درگیر پارالمپیک توکیو است به همین دلیل تلاش کردیم با رعایت تمام اصول بهداشتی بتوانیم این فدراسیون را به ثبات نسبی برسانیم تا از بلاتکلیفی خارج شود.

علی‌نژاد درباره وضعیت تنیس گفت: تلاش ما بر این بود تا انتخابات این فدراسیون نیز همانند جانبازان و معلولان و دو و میدانی تا قبل از پایان سال برگزار شود اما چون هنوز برخی از نامزدها تأیید صلاحیت آن‌ها نیامده بود ما مجبور شدیم انتخابات را به سال آینده موکول کنیم. قطعا در فروردین با تأیید صلاحیت برخی از کاندیداها انتخابات تنیس نیز برگزار خواهد شد.

همچنین مهدی علی نژاد در مجمع انتخابات فدراسیون جانبازان، درگذشت سیامند رحمان را تسلیت گفت و افزود: سیامند پهلوان بسیار خوبی بود. امیدوارم ورزشکاران دیگر ما به سلامت باشند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، عنوان کرد: از اعضای مجمع تشکر می کنم که با وجود ویروس کرونا آمدند، همان طور که گفتم ما ویروس بلاتکلیفی را خطرناک تر از کرونا می دانیم. از زحمات آقای صمیمی هم تشکر می کنم. حضور خسروی وفا هم باعث می شود فدراسیون بتواند از تجربیات او و همین طور صمیمی استفاده کند.

علی نژاد یادآور شد: فدراسیون جانبازان و معلولان بعد از انقلاب شکوفا شده است و این خانواده کارش را خوب انجام داده است. پیشرفت متوقف نمی شود و می توان شرایط بهتری هم داشت به شرطی که همه در کنار هم باشیم. این همدلی برای وضعیت خوب در پارالمپیک کمک می‌کند.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: اگر امروز انتخابات را برگزار نمی‌کردیم معلوم نبود این ویروس تا کی در کشورمان باقی می ماند به همین دلیل انتخابات تا شهریور و مهر به تعویق می افتاد به خاطر همین اصرار داشتیم انتخابات برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی