نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از قوانین جالبی که فیفا برای بهتر شدن مسابقات فوتبال در نظر گرفته، برگزاری فوتبال در وقت مفید است؛ همانند فوتسال. در این صورت دیگر وقت‌کشی معنایی نخواهد داشت و تیم‌ها برای حفظ نتیجه باید رو به اداره بازی بیاورند.

به گزارش خبرورزشی، در صورتی که فیفا تصمیمات جدید خود را در فوتبال اعمال کند به طور حتم اتفاقات تازه‌ای در فوتبال رخ خواهد داد. هر چند ممکن است در ابتدای مسیر با انتقاداتی همراه باشد. البته تصمیمات جدید فیفا در روزنامه بیلد آلمان منتشر شده و هنوز هیچ یک از تصمیمات فاش شده، از سوی فیفا بدان اشاره رسمی نشده است.

همواره یکی از مسائل مورد بحث در فوتبال وقت‌کشی از سوی تیم پیروز برای حفظ نتیجه است. البته این موضوع در فوتبال اروپا و در یک کلام در فوتبال حرفه‌ای کمرنگ است، اما در فوتبال آسیا همچنان برخی از تیم‌ها بعد از زدن گل پیروزی برای حفظ نتیجه به این حربه روی می‌آورند.

یکی از قوانین جالبی که فیفا برای بهتر شدن مسابقات فوتبال در نظر گرفته، برگزاری فوتبال در وقت مفید است؛ همانند فوتسال. در این صورت دیگر وقت‌کشی معنایی نخواهد داشت و تیم‌ها برای حفظ نتیجه باید رو به اداره بازی بیاورند. در این قانون همانند فوتسال وقتی توپ از حرکت می‌ایستد وقت بازی نگه خواهد داشت و این کار را داور وقت‌نگه‌دار انجام خواهد داد. با اجرای این قانون دیگر تیمی دغدغه اتلاف وقت بازی از سوی تیم حریف را نخواهد داشت و بحثی هم با داور درخصوص اتلاف وقت بازی از سوی تیم حریف و یا تأکید به داور برای لحاظ کردن وقت اضافه به وجود نخواهد آمد.

پرتاب اوت با پا، تعویض‌های نامحدود و... از دیگر قوانینی است که فیفا قصد دارد بعد از آزمایش آن در فوتبال هلند این قوانین را به مسابقات بین‌المللی تعمیم دهد. گویی عزم فیفا برای پیاده کردن این قوانین در فوتبال جدی است و از فصل آتی ابتدا در لیگ‌های آماتوری و لیگ برتر جوانان هلند اجرایی خواهد شد و در صورت بازخورد مثبت این قوانین؛ در مسابقات بین‌المللی و همین‌طور لیگ‌های داخلی کشور‌ها اعمال خواهد شد.

تیم‌های ایرانی به تبع این قانون باید تاکتیک‌های جدید را برای اداره بازی اعمال کنند. بازی با توپ در نیمه خودی برای اداره بازی و حفظ نتیجه. در سال‌های اخیر قوانین تازه‌ای به فوتبال اضافه شده که آخرین تدبیر بکارگیری از VAR در قضاوت بازی‌ها بوده است. البته این تکنولوژی هنوز به فوتبال ایران اضافه نشده است. VAR می‌تواند تصمیم اتخاذ شده از سوی فیفا را تغییر دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی