نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: رفتاری که با شفر کردند دور از انسانیت بود.

به گزارش خبرورزشی، مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق استقلال می‌گوید علاقه داشتن به کار در فوتبال غیرطبیعی نیست. همان‌طور که خودش به کار مربیگری علاقه دارد، فتح‌الله‌زاده نیز دوست دارد در گود باشد و کار کند. با سرمربی تیم شهرداری ماهشهر گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

اعلام شده بازی‌های تیم شما از ۲۰ فروردین و لیگ برتر هم از ۱۴ فروردین شروع می‌شود، آیا با این موضوع موافق هستید؟
موافقت من یا بقیه مربیان و بازیکنان مهم نیست، چون سلامت و جان ما برای تصمیم‌گیرندگان اهمیتی ندارد. اعلام شده اوج بیماری کرونا در هفته اول فروردین است، آن وقت بازیکنان باید در این ایام از خانه خارج شوند و تمرین کنند. ویروس تا 4.5 متری در هوا حرکت می‌کند و باید در چنین شرایطی تمرین و بازی کنند آن هم با ضربان قلب بالا که نیاز به دم و بازدم افزایش پیدا می‌کند. این سؤال برایم مطرح است اگر پسر یکی از آقایان فوتبالیست بود، قبول می‌کرد در این اوضاع تمرین کند؟

شما بابت ویروس کرونا استرس دارید؟
بله دارم و معتقدم آدم‌های عاقل از خودشان مراقبت می‌کنند، چون نگران سلامتی‌شان هستند. مگر می‌شود به عنوان یک پدر نگران خودم نباشم؟ البته حتماً شما هم آدم‌های بی‌خیال را دیده‌اید که اصلاً نظافت و بهداشت را رعایت نمی‌کنند. برخی هم از آن طرف بام افتاده‌اند و رفته‌اند وایتکس خورده‌اند تا خودشان را از درون ضدعفونی کنند! اواخر اسفند هستیم، اما جامعه حال و هوای شب عید را ندارد و انگار همه جا خاک مرده پاشیده‌اند. ایتالیا که از نظر اقتصادی کشوری ورشکسته در اروپاست چند میلیارد دلار برای این شرایط بحرانی اختصاص داده تا هم صرف مبارزه با ویروس شود و به مردم کمک مالی می‌کند تا حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند و بازپرداخت اقساط وام‌ها نیز تعلیق شده است. در انگلیس که تعداد مبتلایان زیاد نیست، لیگ برتر تعطیل شده، ولی اینجا برای ۱۴ فروردین بازی گذاشته‌اند. اصلاً تمام لیگ‌ها را تعطیل کنند و هر وقت ویروس از بین رفت و به ثبات و آرامش رسیدیم لیگ فصل جدید را شروع کنند، چون چیزی مهمتر از جان انسان‌ها نیست. یا حداقل می‌گفتند لیگ را از اواسط اردیبهشت شروع می‌کنیم تا بازیکنان در پیک اوج گرفتن ویروس مجبور به خروج از منزل نباشند.

فتح‌الله‌زاده برای چهارمین بار به استقلال برگشت. خیلی‌ها معتقدند او نباید در اوج مشکلات مالی چنین مسئولیتی را قبول می‌کرد.
پذیرش مسئولیت در این بحران می‌تواند نشان‌دهنده علاقه ایشان به استقلال باشد، چون خیلی‌ها قبول نمی‌کنند یک باشگاه با این حجم بدهی و مشکل را در اختیار بگیرند. از طرفی علاقه آدم‌ها به فوتبال هم زیاد است. خیلی از مربیان ریسک می‌کنند و تیم قعر جدولی را می‌گیرند و گاهی سقوط به نام آن‌ها ثبت می‌شود. خود من به عنوان مربی کارم را دوست دارم. امسال دیدم شرایط کار در لیگ یک برایم مهیا نیست. آمدم لیگ دسته دوم، چون مربیگری شغل من است. حاجی هم دوست دارد مدیرعامل باشد و علاقه‌اش را پنهان نکرده و امیدوارم موفق باشد.

چرا استقلال و حتی پرسپولیس این‌قدر بحران مالی دارند؟
به خاطر این که مدیران شان بازخواست نشده‌اند. اگر قانونی بگذارند که عملکرد آن‌ها بررسی شود و در صورت تخلف دادگاهی و محاکمه شده و محکوم به جبران خسارت شوند کسی که مسئولیت قبول می‌کند، پای هر چیزی را امضا نمی‌کند و بازیکن بنجل خارجی را نمی‌خرد، اما قانون نیست، پول را هم که از جیب پدرش نمی‌دهد. مال بیت‌المال است و دلش نمی‌سوزد. پیش خودش می‌گوید من که نهایتاً یکی، دو سال اینجا هستم، پس فکر خودم باشم. این حرف‌هایم شامل حال خیلی از مدیران نمی‌شود و افراد سالم، به خودشان نگیرند.

پرونده شفر هم به بدهی‌های باشگاه اضافه شد.
رفتاری که با شفر کردند به دور از انسانیت و جوانمردی بود. مربی خارجی را با آن سن و سال سر تمرین تیمش راه ندادند. مسببان آن حرکات کجا هستند و چه کسی از آن‌ها بازخواست کرده است؟ برخی‌هایشان که ترفیع هم گرفتند!

به نظر شما مجیدی از عهده جمع و جور کردن این استقلال برمی‌آید؟
این را گذر زمان مشخص می‌کند، اما شخصاً امیدوارم موفق باشد. یکی از مهمترین شاخصه‌های کار مربیگری نحوه تصمیم‌گیری و رفتار در بحران‌هاست. اینکه وقتی تیم به بحران می‌خورد، مربی چه دارویی برایش تجویز می‌کند و چقدر طول می‌کشد این به اصطلاح دارو جواب بدهد. به نوعی می‌توان آن را به ویروس کرونا هم تشبیه کرد که اگر گرفتی، بدنت چقدر مقاومت دارد و چه جوری آن را شکست می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی