نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پهلوان جویباری به خبرورزشی گفت: این وظیفه ماست در چنین مواقعی کنار هموطنان مصیبت‌زده حاضر شویم و در حد توان برای کاستن از درد و آلام آن‌ها قدمی کوچک و در حد توان برداریم.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ هجوم ویرانگر و مخرب ویروس منحوس کرونا به بیش از ۱۲۵ کشور دنیا، شرایطی بحرانی را به همه جهان تحمیل کرده است. ایران عزیز نیز به‌عنوان یکی از کشور‌های مهم درگیر با این ویروس منحوس که بخش عظیمی از کشورمان با آن دست به گریبان است، با عوارض و ناملایمات ناشی از خطرات تحمیلی مبارزه می‌کند. این شرایط بحرانی اکثر برنامه‌ها، عملکردها، اتفاقات و تصمیمات دولتی و خصوصی کشورمان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و به تبع آن، همه رویدادها، اردوها، مسابقات ورزشی نیز فعلاً تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل شده است. 

کادر پزشکی کشورمان اعم از پزشکان، پرستاران، دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و اماکن درمانی به‌عنوان پیشقراولان مبارزه برای تأمین سلامت و بهبودی ملت شریف ایران، با مشکلات و کمبود‌های بیشتری مواجه هستند و، چون در صف اول نبرد با این ویروس منحوس هستند، نه تنها کمبود‌ها و نیاز‌های بهداشتی و پزشکی را بیشتر و علنی‌تر مشاهده و لمس می‌کنند، بلکه کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مداوای هموطنان بیمار و درگیر با کووید ۱۹ بیشتر از سایرین، این قشر زحمتکش، دلسوز و پرتلاش را آزار می‌دهد.

قبل از هجوم وسیع این ویروس منحوس به ایران، بلایا و حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله نیز هموطنان عزیزمان در بخش‌هایی از کشور را دچار مصیبت کرد. گروهی از پهلوانان و قهرمانان کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای به نمایندگی از جامعه ورزش برای کمک به هموطنان عزیزمان در مقاطع گوناگون آستین همت بالا زده و ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اهدای این کمک‌های نقدی و جنسی به هموطنان، کمی از آلام آن‌ها کاسته و آن شرایط ناخوشایند را اندکی قابل تحمل‌تر می‌کردند. همان گونه که به‌درستی انتظار می‌رفت و می‌رود، پهلوانان نقش ارزنده‌ای در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به هموطنان آسیب دیده داشته و دارند. مؤسسه خیریه امام علی (ع) یکی از نهاد‌های مردمی است که در این ایام، نقش پررنگی در کمک به هموطنان آسیب‌دیده و مصیبت‌زده از بلایای طبیعی داشته و دارد.

کمیل قاسمی قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد المپیک و جهان، از پهلوانان همیشه حاضر در این حمایت‌های انسان‌دوستانه است که در کنار رسول خادم، حسن رحیمی، احسان لشگری، امیر توکلیان، هادی حبیبی، مهدی برائتی، عباس طحان و... پای ثابت حضور در چنین برنامه‌هایی هستند. روز گذشته شنیدیم کمیل قاسمی با حضور در استان گیلان کمک‌های مردمی و جمع‌آوری شده را بین هموطنان توزیع کردند. برای تقدیر از این اقدام شایسته و ارزنده، گفتن خداقوت و خسته‌نباشید به پهلوانان شرکت‌کننده در این اقدام ارزشمند، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم با کمیل قاسمی، که پهلوان جویباری به خبرورزشی چنین گفت...

* این وظیفه ماست در چنین مواقعی کنار هموطنان مصیبت‌زده حاضر شویم و در حد توان برای کاستن از درد و آلام آن‌ها قدمی کوچک و در حد توان برداریم.
* این‌بار هم با رسول خادم و پوریا تابان به شهر‌های رودسر، لاهیجان، لنگرود و آستانه‌اشرفیه آمده‌ایم تا لوازم پزشکی خریداری و جمع‌آوری شده از کمک‌های مردمی را به جامعه پزشکی این شهرستان‌ها تحویل دهیم تا بتوانند بیشتر و بهتر به هموطنان عزیزمان خدمت‌رسانی کنند.
* مؤسسه خیریه امام علی (ع) طی روز‌های اخیر لوازم بهداشتی و پزشکی به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرد و ما نیز برای رساندن این کمک‌های مردمی به هموطنان راهی گیلان شدیم.
* این وسایل اعم از محلول‌های ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و... را به سازمان نظام پزشکی تحویل دادیم تا به کادر پزشکی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این مناطق بدهند.
* در کوران هجوم ناجوانمردانه ویروس کرونا به استان گیلان بسیاری از پزشکان به‌دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات، مطب خود را بسته بودند و بعضی‌هایشان نیز خودشان مبتلا به کرونا شده و نمی‌توانستند در خدمت مردم باشند. ما این کمک‌های مردمی را به مسئولان مربوطه در سازمان نظام پزشکی و... تحویل دادیم تا هرچه سریع‌تر با تحویل به جامعه پزشکی، زمینه ادامه خدمت به هموطنان را فراهم کنند.
* همین‌جا مطلع شدیم متأسفانه دکتر صادق محبوبی رئیس قبلی کمیته پزشکی فدراسیون کشتی نیز به ویروس کرونا آلوده شده و چند روزی است در قرنطینه به سر می‌برد. اجازه ملاقات به ما هم داده نشد و فقط توانستیم برای سلامتی ایشان و بقیه هموطنان عزیزمان دعا کنیم.
* این یک کامیون خاور از هدایای جمع‌آوری شده کمک‌های مردمی که به مردم این مناطق اهدا کردیم، قطعاً نمی‌تواند نیاز‌های ضروری مردم این مناطق را تأمین کند ولی قطعاً و بدون شک بیانگر همدردی و همدلی مردم ایران با این عزیزان است.
* ما این هدایای پزشکی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را فقط به جامعه پزشکی رساندیم تا بتوانند برای ادامه خدمت، حداقل تجهیزاتی مناسب داشته باشند ولی متأسفانه مردم عادی هنوز از امکانات لازم محروم هستند و امیدوارم مسئولان مربوطه هرچه زودتر با برنامه‌ریزی مناسب و سریع به‌گونه‌ای اقدام کنند، تا مردم هم بتوانند خودشان همه امکانات و لوازم موردنیاز را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

دکتر محبوبی: برای سلامتی همه هموطنان دعا کنیم
کمیل قاسمی خبر بستری شدن دکتر محبوبی را اعلام کرد. با شنیدن خبر حضور دکتر صادق محبوبی در بخش قرنطینه، با او تماس گرفتیم. دکتر به‌رغم اینکه ۳ روز در بخش قرنطینه بستری بود، حال مساعدی نداشت و درست نمی‌توانست حرف بزند، اما مثل همیشه با بزرگواری جواب تلفن ما را داد و در حالی که به سختی سخن می‌گفت از خبرورزشی خواست به هموطنان بگوییم ضمن رعایت مسائل بهداشتی و پیشنهادات پیشگیرانه‌ای که اعلام می‌شود، مراقب سلامتی خود و خانواده‌شان باشند و همه با هم برای سلامتی همه هموطنان دعا کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی