۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال این فصل خوب گل می‌زند و بهترین خط حمله لیگ برتر را هم در اختیار دارد، اما شما برای قهرمانی نیاز به توازن در دفاع و حمله دارید چیزی که در استقلال فرهاد مجیدی مشاهده نمی‌شود.

نگاهی به عملکرد دفاعی استقلال در تاریخ لیگ برتر به گزارش خبرورزشی، استقلالی‌ها در ۴ بازی لیگ برتر ۵ گل دریافت کردند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و آن‌ها به جای زدن ۶ گل در سه بازی ۳ گل در سه بازی می‌زدند و در هر ۴ بازی گلی دریافت نمی‌کردند، الان به جای فاصله ۱۱ امتیازی با صدر ۷ امتیاز اختلاف داشتند و با وجود یک بازی کمتر به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس تبدیل می‌شدند و دو پله هم در جدول بالاتر می‌رفتند. همین استقلال فصل قبل بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را داشت، اما از مدافعانش انتقاد می‌شد و باتجربه‌های تیم را یکی پس از دیگری فراری دادند تا کار به جایی بکشد که تیم مجیدی آمار گل خوردنش در لیگ برتر فقط از تیم فاجعه‌بار لیگ هفتم بهتر باشد. تیمی که با ناصر حجازی لیگ را شروع کرد و با فیروز کریمی به پایان رساند. در ادامه عملکرد دفاعی استقلال با سال‌های گذشته را بیشتر بررسی می‌کنیم.

تکرار یک اشتباه بزرگ
رحمتی و طالب‌لو آن دوران برو بیایی برای خود داشتند و هر دو برای پوشیدن پیراهن تیم ملی مدعی بودند. وجود دو دروازه‌بان بزرگ در استقلال حاشیه‌ساز شد و این دو نفر تاب نیمکت‌نشینی نداشتند تا رحمتی بار و بندیلش را جمع کند و برود. استقلال در لیگ ششم با حضور رحمتی و طالب‌لو ۳۰ گل در ۳۰ بازی دریافت کرد که به طور میانگین یک گل در هر بازی به حساب می‌آمد، اما رفتن رحمتی همه چیز را عوض کرد و استقلال در لیگ هفتم ۴۴ گل در ۳۴ بازی خورد و این بدترین عملکرد دفاعی تاریخ استقلال است. اشتباهی که این فصل هم بعد از رقابت رحمتی و حسینی رخ داد و با رفتن رحمتی بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر، برای ثبت بدترین رکورد‌ها تلاش می‌کند!

شفر سازنده بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر
بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر مشترکاً در اختیار پرسپولیس برانکو و استقلال خوزستان عبدا... ویسی بود که هر دو تیم هم قهرمان لیگ برتر شدند، اما شفر آرام آرام کار را در دست گرفت و با سیاست آلمانی اش و استفاده از رقابت رحمتی و حسینی بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را ساخت که در طول ۳۰ هفته لیگ برتر فقط ۱۳ گل خورد و با میانگین فقط 0/45 گل خورده در هر بازی رکورددار شد.

دفاع رمز اولین قهرمانی قلعه‌نویی
نگاهی به تعداد گل‌های خورده استقلال در اولین قهرمانی لیگ برتری‌اش بیندازید. آن‌ها فقط ۱۷ گل در ۳۰ بازی دریافت کردند و بدون در اختیار داشتن بهترین خط حمله قهرمان لیگ برتر شدند. تا قبل از رکوردزنی شفر تیم قلعه‌نویی با میانگین 0/65 گل خورده در هر بازی بهترین خط دفاع تاریخ استقلال در لیگ برتر بود.

از این بدتر نمی‌شود
بدترین خط دفاع تاریخ استقلال با اختلاف می‌رسد به محصول مشترک حجازی و فیروز کریمی که استقلال را تا رده سیزدهم جدول هم برد. استقلال با ثبت 1/29 گل خورده بدترین آمارش را بر جای گذاشت که دیگر تکرار نشد.

رتبه چهاردهم خطوط دفاعی استقلال
میانگین گل‌های استقلال را در فصول مختلف حساب کردیم و آبی‌های تهرانی فقط در ۵ لیگ بیشتر از ۱/۱ گل را دریافت کردند که مربوط به لیگ‌های چهاردهم، هفتم، چهارم، سوم و دوم می‌شود که هیچ کدام را قهرمان نشدند و امسال هم با میانگین ۱/۱ در تمامی بازی‌های لیگ نوزدهم فعلاً رتبه چهاردهم بهترین خطوط دفاعی استقلال در تاریخ لیگ برتر را دارند.

چند گل بخوریم تا قهرمان شویم؟
استقلال ۳ قهرمانی قبلی اش در لیگ برتر را با میانگین یک گل خورده و کمتر ثبت کرده و حالا با میانگین گل خورده ۱/۱ باید هم از مدار قهرمانی خارج باشد.

استقلال در ۴ بازی لیگ برتر با سرمربی جدیدش ۵ گل دریافت کرده و با میانگین 1/25 گل خورده فقط از خط دفاع فاجعه‌بار لیگ هفتم آمار بهتری دارد. مجیدی اگر می‌خواهد در قامت سرمربی قهرمانی در هر جامی را تجربه کند باید فکری به حال فاز دفاعی تیمش کند. درست است که جام را به بهترین خط دفاع لیگ برتر نمی‌دهند، اما نیاز به توازن در دفاع و حمله وجود دارد و آمار‌ها نشان می‌دهد دریافت میانگین بیش از یک گل در هر بازی، خداحافظی رسمی با جام قهرمانی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی