۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال می‌تواند در بازگشت به لیگ با ترکیبی کامل‌تر به رقابت‌ها گام بگذارد.

به گزارش خبرورزشی، سهراب بختیاری زاده بر این باور است که دوری هرچه بیشتر ورزشکاران از محیط‌های تمرینی و مسابقاتی موجب کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا می‌شود. مدافع اسبق استقلال درباره وضعیت این روز‌های فوتبال ایران و جهان با ما همکلام شد.

شرایط این روز‌های ورزش در جهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه چیز واضح است. شکر خدا اینقدر اطلاع‌رسانی‌ها از طریق شبکه‌های تلویزیونی و مجازی سرعت دارد که ظرف چند دقیقه یک خبر مهم یا حتی کم‌اهمیت به سراسر دنیا منتقل می‌شود. در این روز‌ها می‌بینیم فقط ما نیستیم که برای دور ماندن از ابتلای ورزشکاران‌مان به ویروس کرونا رقابت‌های فوتبال‌مان را تعطیل کرده‌ایم.

با ادامه این روند فکر می‌کنید المپیک ۲۰۲۰ برگزار شود؟
شاید تا آن زمان همه چیز به حالت عادی برگردد. هرچند باورش کمی سخت است ولی به هر حال شاید تا آن روز واکسن یا دارویی کشف شود که بتواند جلوی این ویروس را بگیرد. در کل باید منتظر ماند.

این تعطیلات روی بدن بازیکنان چه تأثیر بدی می‌گذارد؟
قطعاً برای ورزشکار حرفه‌ای خوب نیست که این همه وقت بدون تمرین باقی بماند.

برخی در خانه تمرین می‌کنند. این کمکی می‌کند؟
بله! این باید برای همه ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای کشورمان به عادتی مطلوب تبدیل شود. نمی‌خواهم کسی را با کریستیانو رونالدو مقایسه کنم. همه می‌دانیم بازیکنی در آن سطح، فوق سوپراستار است ولی باز هم می‌توان با یک دستگاه بدنسازی چند کاره در منزل خیلی از تمرینات مرتبط با بدنسازی را همان داخل خانه انجام داد. بازیکنی که در چنین روز‌هایی نمی‌تواند از امکانات باشگاه بدنسازی استفاده کند یا میز وزنه ندارد، می‌تواند با داشتن یک وسیله چند کاره در منزلش خیلی از برنامه‌های تقویتی برای عضلات بالاتنه تا پایین‌تنه را با همان یک دستگاه انجام بدهد. دویدن هم که دیگر سالن نمی‌خواهد و می‌توان با رفتن روی تردمیل یا پارک نزدیک خانه انجامش داد.

این تعطیلات برای استقلال مفید بود؟
فقط به لحاظ بازگشت مصدومانش خوب بود. البته شرایط برای همه تیم‌های لیگ برتری یکسان است ولی در کل استقلال می‌تواند در بازگشت به لیگ با ترکیبی کامل‌تر به رقابت‌ها گام بگذارد.

فکر می‌کنید لیگ نوزدهم به پایان برسد؟
شما یک ماه پیش می‌توانستید چنین روز‌هایی را پیش‌بینی کنید؟ چطور توقع دارید از الان دو ماه بعد را پیش‌بینی کنم؟! ولی فکر می‌کنم هرچه هوا گرم‌تر شود وضعیت بهتر خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی