نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در روز‌هایی که ایتالیا با بحران شیوع کرونا در این کشور دست و پنجه نرم می‌کند و در قرنطینه کامل به سر می‌برد، رئیس باشگاه لاتزیو تصمیمات عجیبی اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرورزشی، در حالی که تمامی باشگاه‌های فوتبال ایتالیا در تمامی رده‌ها به دلیل تعلیق سه هفته‌ای کالچو دست از فعالیت کشیده‌اند تا ریسک ابتلای بازیکنان و کارکنان خود به ویروس کرونا را کاهش دهند، کلودیو لوتیتو رئیس باشگاه لاتزیو که مالک باشگاه دسته دوم سالرنیتانا نیز هست، هنوز بازیکنان این دو تیم را مجبور به شرکت در تمرینات می‌کند.

کرونا در ایتالیا بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر کشته بر جا گذاشته و از دو هفته پیش دولت دستور قرنطینه کامل تمامی شهر‌ها و منع آمد و شد در آن‌ها را صادر کرده و بعضاً جریمه‌های سنگینی هم برای آن دسته از افرادی که به دلایل غیرموجه اقدام به ترک منازل خود کنند، در نظر گرفته است. با این حال رئیس باشگاه لاتزیو بدون توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی دولت و نادیده گرفتن سلامت بازیکنان، آن‌ها را وادار به شرکت در تمرینات می‌کند. همین موضوع سبب شده که فشار‌های زیادی از سوی نهاد‌های مختلف به لوتیتو وارد شود و از او به خاطر تصمیماتش انتقادات فراوانی صورت گرفته است. اتحادیه بازیکنان فوتبال ایتالیا یکی از این سازمان‌ها بوده که این هفته با انتشار بیانیه‌ای به لوتیتو هشدار داده در صورتی که همچنان به اجبار بازیکنان برای شرکت در تمرینات ادامه دهد یا حتی دمای بدن آن‌ها را پیش از ورود به زمین تمرینی اندازه‌گیری کند، علیه وی اقداماتی جدی انجام خواهد داد.

با وجود آنکه تمامی مسابقات سری A و B فوتبال ایتالیا تا ۱۵ فروردین تعلیق هستند و احتمال تمدید این تعلیق هم وجود دارد، بازیکنان تیم سالرنیتانا، صبح روز گذشته برخلاف دستورات مقامات دولتی در تمرینات شرکت کردند. در همین حال چندین گزارش در رسانه‌های ایتالیایی منتشر شده مبنی بر اینکه لوتیتو و آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس در جلسه اضطراری اخیر سازمان لیگ ایتالیا با نمایندگان باشگاه‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با یکدیگر مشاجره لفظی شدیدی داشته‌اند و دلیل آن هم اصرار لوتیتو بر ادامه تمرینات لاتزیو و مخالفت آنیلی با این موضوع بوده است. ظاهراً آنیلی که رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) نیز هست، به لوتیتو گفته است: برای تو محقق شدن اهداف شخصی‌ات بیش از سلامت بازیکنانت اهمیت دارد».

لوتیتو به یک دلیل دیگر هم در مظان اتهام قرار دارد و آن اعتراف پزشک باشگاه لاتزیو درباره رویکرد خودخواهانه رئیس این باشگاه بوده است. اخیراً رؤسای کادر‌های پزشکی تمامی باشگاه‌های سری A جلسه‌ای برگزار و در آن اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی با بازیکنان همکاری نخواهند داشت، چون نمی‌خواهند با بالا بردن احتمال ابتلای‌شان به کرونا سلامت آن‌ها را به خطر بیندازند.

ایوو پولچینی، رئیس کادر پزشکی باشگاه لاتزیو روز شنبه به رادیو ایتالیا گفت: بعضی از همکاران ما روز دوشنبه خودشان را مقابل خواست مالکان باشگاه که خواهان از سر گرفته شدن تمرینات هستند، خواهند دید. این واقعاً نگران کننده است وقتی که پای حفاظت از سلامت همه اعضای تیم به میانمی‌آید. ما اعضای کادر‌های پزشکی، باشگاه‌ها را تهدید کرده‌ایم که اگر تمرینات از سر گرفته شوند، همگی استعفا خواهیم کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی