نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دوران مربیگری ناگلزمن سرمربی لایپزیش، نکات جالبی داشته و حاوی اعدادی بوده که باعث شده او یکی از خاص‌ترین مربیان جهان باشد.

اعداد باورنکردنی دوران مربیگری ناگلزمن؛ مـربـی کـوچـولـوی مـوفـق به گزارش خبرورزشی، یک مربی خلاق و حلال بزرگ مشکلات که همچنان روند پیشرفت خودش را طی می‌کند. راسن‌بال لایپزیش برای نخستین مرتبه در تاریخ خودش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد و پس از آن به جمع ۸ تیم برتر اروپا رسید. این‌ها به لطف داشتن یک مربی خوش‌فکر به نام «یولیان ناگلزمن» رخ داده، کسی که در ۳۲ سالگی به‌عنوان نفر اول نیمکت یک تیم مطرح در لیگی معتبر کار می‌کند و تجربه چند ساله هم در بوندس‌لیگا دارد. دوران مربیگری ناگلزمن نکات جالبی داشته و حاوی اعدادی بوده که مرور خواهیم کرد. وقتی در ۳۲ سالگی دوران مربیگری یولیان بررسی می‌شود که اصولاً در این سن چنین آماری را برای ستاره‌های دنیای فوتبال بررسی می‌کنند.

۲۰: از آنجایی که ناگلزمن در دوران جوانی مربی بسیار موفقی بوده، بسیاری از شماره‌ها مربوط به سن اوست. اولی مربوط به زمانی است که یولیان از بازی کردن به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای کناره‌گیری کرد. سال ۲۰۰۷ ناگلزمن فقط ۲۰ سال سن داشت و به دلیل مصدومیت شدید زانو مجبور شد خودش را بازنشسته کند. ناگلزمن که باواریایی است، برای تیم دوم باشگاه‌های مونیخ ۱۸۶۰ و آگسبورگ بازی کرد، اما پس از آن تمام تمرکزش را روی مربیگری گذاشت.

۲۸: تیم زیر ۱۹ ساله‌های هوفنهایم تحت هدایت ناگلزمن در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ قهرمان آلمان شد. همین امر دلیل مهمی بود که فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ میل زیادی پیدا کرد مربی جوان را به‌عنوان نفر اول نیمکت تیم بزرگسالان انتخاب کند. وقتی هوب استیونس به‌دلیل مشکلات جسمی و بیماری که داشت تصمیم گرفت از کار در باشگاه هوفنهایم انصراف بدهد، باشگاه به ناگلزمن اعتماد کرد و این مربی جوان زودتر از پیش‌بینی‌ها در کانون توجه قرار گرفت. در نتیجه در ۲۸ سالگی ناگلزمن مربی تیم اول هوفنهایم شد تا جوان‌ترین مربی دائمی تاریخ بوندس‌لیگا نام بگیرد.

۷: وقتی باشگاه هوفنهایم یولیان ناگلزمن را انتخاب کرد، شانس در خانه‌شان را زد. از آخر تیم دوم جدول بوندس‌لیگا بودند و فقط ۲ برد داشتند. اختلاف‌شان با منطقه امن هم ۷ امتیاز بود. آن‌طور که روند هوفنهایم نشان می‌داد، همه فکر می‌کردند یکی از تیم‌های سقوط‌کرده خواهند بود، اما ناگلزمن با جادوی خودش جلوی این اتفاق را گرفت. هوفنهایم در ۱۴ هفته موفق شد ۷ مرتبه پیروز شود و با پیشرفتی که داشت در نهایت در بوندس‌لیگا ماند.

۸۶ و ۱۰۰: ناگلزمن در هوفنهایم رکورد‌های دیگری را هم شکست. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که سومین فصل کامل حضورش روی نیمکت هوفنهایم بود، با تیمش موفق شد سپتامبر ۲۰۱۸ مقابل دورتموند که به تساوی یک-یک رسیدند، به رکورد ۸۶ بازی مربیگری در بوندس‌لیگا با این تیم رسید. این صدمین مربیگری او در تمامی تورنمنت‌ها محسوب می‌شد. در ژانویه ۲۰۱۹ که تیمش را به مصاف بایرن‌مونیخ فرستاده بود هم رکورد خودش به‌عنوان مربی در بوندس‌لیگا را به عدد ۱۰۰ رساند.

اعداد باورنکردنی دوران مربیگری ناگلزمن؛ مـربـی کـوچـولـوی مـوفـق

۱۹۱: در مجموع، هوفنهایم در ۱۱۶ حضور یولیان ناگلزمن روی نیمکتش موفق شد ۱۹۱ امتیاز در بوندس‌لیگا کسب کند. فقط بایرن‌مونیخ که رکورددار قهرمانی است و دورتموند با ۲۷۹ و ۲۲۸ امتیاز در این مدت زمان امتیاز بیشتری از هوفنهایم گرفتند. فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ هم هوفنهایم را به رده چهارم و لیگ قهرمانان اروپا رساند که این نخستین صعود تیم آبی‌پوش به لیگ قهرمانان در نهمین فصلش در بالاترین سطح فوتبال آلمان محسوب می‌شد.

۳۱: صحبت از لیگ قهرمانان اروپا شد. یولیان ناگلزمن وقتی در اولین هفته مرحله گروهی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا در دیدار مقابل شاختاردونتسک روی نیمکت هوفنهایم نشست، تبدیل به جوان‌ترین مربی تاریخ این رقابت‌ها شد. آن روز یولیان فقط ۳۱ سال و ۵۸ روز سن داشت. تیمش هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آن فصل عملکردی راضی‌کننده داشت و در ۶ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند. در دیدار‌های رفت و برگشت مقابل منچسترسیتی آماده و قهرمانِ لیگ برتر هم تیم تحت هدایت ناگلزمن عالی بازی کرد و شکست‌های نزدیک ۲ بر یک را در هردو دیدار متحمل شد.

۳۲: در روزی که یولیان ناگلزمن ۳۲ سال و ۲۳۱ روز از عمرش را سپری کرده بود، یک رکورد دیگر را هم شکست. مارس ۲۰۲۰ این مربی آلمانی تبدیل به جوان‌ترین مربی‌ای شد که تیمش را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی می‌رساند. لایپزیش که در حال حاضر هدایتش در دست یولیان است، در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مقابل تاتنهام با هدایت ژوزه مورینیو ۴ بر صفر برنده شد.

هنوز هم رکورد‌های دیگری هستند که یولیان ناگلزمن جوان می‌تواند آن‌ها را با سن پایین خودش بشکند. مثلاً اگر تیمش قهرمان بوندس‌لیگا شود رکورد جوان‌ترین مربی قهرمان این لیگ که در اختیار ماتیاس سامر همراه دورتموند در سال ۲۰۰۲ است را خواهد شکست. سامر آن زمان فقط ۳۴ سال سن داشت. یا اگر در چند سال آینده تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود می‌تواند رکورد پپ گواردیولا به‌عنوان جوان‌ترین مربی قهرمان لیگ قهرمانان را بشکند. گواردیولا سال ۲۰۰۹ وقتی همراه با بارسلونا قهرمان این رقابت‌ها شد ۳۸ ساله بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی