نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدافع اسبق تیم ملی و استقلال با اعلام اینکه کار کردن در تیم ملی برایش افتخار بزرگی به شمار می‌آید گفت هنوز تماسی با او برای حضور به‌عنوان یکی از دستیاران سرمربی تیم ملی حاصل نشده است.

بختیاری‌زاده: به جای دم زدن از مهندسی لیگ ایراد کار را پیدا کنید به گزارش خبرورزشی، سهراب بختیاری زاده مدافع مستحکم و گلزن سال‌های نه‌چندان دور تیم ملی و باشگاه استقلال پس از استعفایش از تیم فوتبال استقلال خوزستان حالا یکی از کاندیدا‌های حضور در تیم ملی به‌عنوان یکی از دستیاران اسکوچیچ محسوب می‌شود. با او در همین رابطه و همچنین اثرات مخرب ویروس کرونا در فوتبال ایران و مسائل روز فوتبال صحبت کردیم که از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه این گفت‌وگو را بخوانید.

به درخواست جامعه پزشکی از خانه بیرون نمی‌روم
بختیاری زاده ابتدا در ارتباط با شرایط فعلی خود گفت: «من هم این روز‌ها مثل تمام کسانی که این ویروس کشنده را جدی گرفتند، به درخواست جامعه پزشکی یک سری از مسائل بهداشتی را بیشتر از هر وقتی رعایت می‌کنم تا خدای‌نکرده نه خودم و نه اطرافیانم را دچار این بیماری نکنم.»

مربیان تمام توانشان را گذاشتند، اما حریف کرونا نشدند
وی در خصوص اصرار بعضی از مربیان برای ادامه تمرینات گفت: «تااندازه‌ای به آن دسته از مربیان حق می‌دهم چراکه ویروس کرونا به‌نوعی همه را غافلگیر کرد. بسیاری از افراد در ابتدا فکر نمی‌کردند این مسئله تا این حد جدی باشد. مربیان هم دغدغه‌های خودشان را دارند و می‌دانستند که تعطیل شدن تمرینات می‌تواند به شرایط و کیفیت تیمی آن‌ها لطمه بزند و احساس می‌کنم تمام توانشان را گذاشتند که این اتفاق نیفتد، اما به‌هرحال با آگاهی یافتن از قدرت این ویروس کرونا رفته‌رفته به این نتیجه رسیدند که تمرینات را تعطیل کنند، زیرا سلامت بازیکنان و جامعه از هر چیزی مهم‌تر است. همان‌طور که دیدید این اتفاق در تمام لیگ‌های معتبر اروپایی هم رخ داد و آن‌ها نیز لیگ خود را تعطیل کردند، اما ای‌کاش ما زودتر این بحران را حس می‌کردیم که در این صورت تلفات کمتری را متحمل می‌شدیم.»

با کمک مردم، رسانه و پزشکان و پرستاران کرونا را شکست می‌دهیم
وی در ادامه افزود: «امیدوارم با کمک رسانه‌ها خصوصاً صداوسیما که این روز‌ها نهایت تلاش خودشان را جهت آگاهی بخشیدن هرچه بیشتر به مردم انجام می‌دهند و البته جامعه پزشکی مخصوصاً پرستاران و پزشکانی که جانشان را کف دست خود گرفته‌اند و با همکاری تک‌تک افراد بتوانیم این ویروس را شکست دهیم. این امر میسر نخواهد شد جز اینکه این بیماری را جدی بگیریم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم. به‌هرحال باید چند روزی را سخت بگذرانیم و از مسافرت‌ها بزنیم و تا آنجا که می‌توانیم جز در موارد ضروری از خانه بیرون نرویم.»

برای کسانی که در این شرایط دم از قهرمانی می‌زنند متأسفم
بختیاری زاده در خصوص آنکه چه پیش‌بینی از سرنوشت لیگ نوزدهم دارد و آیا اینکه بعضا شنیده می‌شود تیم صدر جدول را قهرمان اعلام کنند اظهار داشت: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که اصولاً ورزش می‌کنیم برای اینکه جامعه‌ای که در آن قرار داریم از لحاظ روحی شاداب شود، ضمن اینکه خانواده‌ها هم علاوه بر سرگرمی به ورزش کردن تشویق می‌شوند و درعین‌حال در کنار آن مسائل اقتصادی هم وجود دارد. حالا که در شرایطی قرار داریم که با ورزش کردن فضا را برای انتشار ویروسی کشنده و خطرناک مهیا می‌کنیم برگزاری بازی‌ها نمی‌تواند یک تصمیم منطقی محسوب شود.

مسئله بعد، بحث قهرمانی است که به‌هیچ‌عنوان ادعای مطرح‌شده نمی‌تواند قابل قبول باشد، در حالی که ۱۰ بازی مانده تا پایان لیگ تیم صدر جدول را قهرمان کنیم و آن تیمی هم که در قعر جدول باشد را به لیگ پایین‌تر بفرستیم. من به‌هیچ‌وجه قصد کم‌رنگ کردن تلاش‌های تیم صدر جدول را ندارم و مسلماً آن‌ها تلاش بیشتری کردند که توانسته‌اند امتیازات بیشتری جمع کنند، اما فراموش نکنیم که ده بازی دیگر باقی‌مانده است. باز هم به تمام ارکان تصمیم‌گیرنده فوتبال می‌گویم که در درجه اول سلامت جامعه را در نظر بگیرند، چون اگر با برگزاری بازی‌ها جان یک نفر تهدید شود آن جام دیگر ارزشی نخواهد داشت. باعث تأسف است که بعضی از عزیزان در این شرایط بغرنج حرف از قهرمان نشدن و یا شدن می‌زنند. الآن به تنها چیزی که باید پرداخت این است که با دادن آگاهی به همدیگر کمک کنیم تا از میزان تلفات بکاهیم.»

حضور در تیم ملی افتخار است، اما هنوز صحبتی نشده است
چند وقتی است که از سهراب بختیاری زاده مدافع فراموش‌نشدنی تیم ملی ایران به‌عنوان دستیار احتمالی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی نام‌برده می‌شود. در ارتباط با همین موضوع سهراب تصریح کرد: «اولاً برای من کار کردن در تیم ملی یک افتخار محسوب می‌شود و در وهله بعدی آرزو می‌کنم که تیم ملی به خصوص در این چند بازی آینده که هر کدام در واقع یک فینال است، موفق باشد. درست است که نفرات اهمیت دارند، اما مهم‌تر از آن صعود تیم ملی به جام جهانی است که با هیچ اتفاقی دیگری قابل‌مقایسه نیست. من افتخار می‌کنم که بتوانم به تیم ملی کمک کنم، اما صادقانه بگویم من هم مثل شما در رسانه‌ها این موضوع را شنیدم و هنوز تماسی با من دراین‌باره گرفته نشده است، ولی به‌طور حتم خوشحال می‌شوم که بتوانم برای تیم ملی کشورم مفید واقع شوم.»

صعود به جام جهانی از هر چیزی و هرکسی مهم‌تر است
مدافع گلزن تیم ملی که سابقه گلزنی در جام جهانی را هم در کارنامه دارد درباره حجم شدید انتقادات خصوصاً در روز‌های اول انتخاب اسکوچیچ تأکید کرد: «این را فراموش نکنید که در این فوتبال هیچ‌وقت شما را به‌طور کامل مورد تائید قرار نمی‌دهند. در خصوص اسکوچیچ هم به جرت می‌توان گفت که ایشان از شناخت کافی نسبت به فوتبال ما برخوردار است و کارنامه قابل دفاعی هم خصوصاً در تیم‌های ملوان و نفت آبادان دارد. باز هم می‌گویم صرف‌نظر از اینکه چه کسی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است باید همه کمک کنیم تا تیم ملی، از جام جهانی بازنماند. اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است و همه وظیفه داریم از او حمایت کنیم.»

با این شرایط هواداران استقلال منتظر قهرمانی نباشند
او به‌عنوان یکی از مهره‌های مؤثر استقلال در سال‌های گذشته، در ارتباط با وضعیت این روز‌های این تیم و مشخصاً استعفای فتح‌الله زاده عنوان کرد: «من یک روزی بعد از شکست در دربی از فوتبال استراماچونی دفاع کردم درحالی‌که خیلی از افراد نسبت به این مسئله از من گله و حتی از من انتقاد کردند درصورتی‌که این اتفاق در هفته‌های بعد رخ داد و استقلال صدرنشین جدول شد. اما دو ماه پیش هم گفتم که استقلال با این شرایط باید منتظر روز‌های سخت و تلخی باشد و این در حالی است که هیچ مربی نمی‌تواند با هر درجه از توانایی در این فضا خوب کار کند. من معتقدم با این شرایط فعلی استقلال نمی‌تواند منتظر قهرمانی باشد و تماشاگران انتظار زیادی نداشته باشند. چون که بستر لازم برای کار کردن وجود ندارند. تیمی می‌تواند رو به پیشرفت باشد که کادر مدیریتی تیم از ثبات کافی برخوردار باشد و بتوانند به معنای واقعی از کادر فنی‌اش حمایت کند.»

او که دلسوزانه در مورد تیم سابقش صحبت می‌کرد افزود: «هر روز از باشگاه استقلال یک خبری از آمدن و رفتن می‌شنویم و تغییر مدیران و سرپرستان تبدیل به یک امر کاملاً عادی شده است که این بیشتر شبیه به یک فاجعه است.»

فتح‌الله‌زاده آخرین شانس استقلال بود
بختیاری زاده با اشاره به خروج ناراحت‌کننده فتح‌الله زاده گفت: «آخرین شانس استقلال ورود فتح‌الله‌زاده بود، کسی که همه او را به‌عنوان استقلالی می‌شناختیم و من خودم در زمان او در استقلال بودم و اعتقاد داشتم بازگشت او می‌تواند به‌مثابه یک انرژی مضاعف باشد، اما متأسفانه برای ایشان شرایطی به وجود آوردند که مجبور به استعفا شد.»

کسانی که دم از مهندسی می‌زنند اشکال کار را در خودشان جستجو کنند
وی در پایان در خصوص ادعای بعضی از افراد برای مهندسی لیگ اظهار داشت: «همیشه ضعف‌هایی وجود دارد که با شناخت آن ضعف‌ها می‌توانیم لیگ بهتری را تجربه کنیم. اما آن چیزی را که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم این است که آن تیم‌هایی که علی‌رغم این موضوع که خودشان را شانس اول قهرمانی می‌دانستند و حالا قهرمانی را دور از دسترس می‌بینند. احساسم این است که با احترام به همه آن‌ها، ضعف‌ها و مشکلات را بیشتر در درون خودشان جستجو کنند. قبلاً گفتم و الان هم می‌گویم که اداره کردن استقلال و پرسپولیس از سوی یک ارگان اشتباه است و امیدوارم روزی برسد که همه تیم‌ها به‌صورت شخصی اداره شوند و این به کم شدن سوءظن‌ها کمک می‌کند. اما اینکه انگ مهندسی به لیگ بزنیم به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و من چنین اعتقادی ندارم و تیم‌های بالای جدول بپذیرند که خودشان بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی