۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی سابق پرسپولیس گفت: مربیگری در ایران یک چالش هیجان انگیز است، چرا که ایران از لیگ با کیفیتی برخوردار است و زندگی در این کشور لذتبخش است.

به گزارش   خبرورزشی ، «آندره پانادیچ» یکی از مربیان کرواتی بود که همراه برانکو به ایران آمد، اما پس از حدود یک سال مجبور به ترک ایران شد. این مربی که در حال حاضر هدایت تیم رودار در لیگ اسلوونی را به عهده دارد، سابقه عضویت در کادر فنی تیم ملی کرواسی را هم بر عهده دارد. این مربی روز شنبه در گفتگویی در مورد شرایط حال حاضر تیمش، خاطراتش از زمان حضور در ایران و مسائل مختلف از جمله اصلی‌ترین علت ترک باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

ابتدا کمی در مورد زمان حضورتان در ایران صحبت کنید؟
من ایران را خیلی دوست دارم و خاطرات خیلی خوبی از زمان حضورم در ایران دارم. مردمان ایران خونگرم و مهمان‌نواز هستند و هنوز هم با دوستان ایرانی‌ام ارتباط بسیار صمیمانه‌ای دارم. ایران کشور زیبایی است و امیدوارم شرایط به نحوی شود که دوباره بتوانم به این کشور بازگردم.

بهترین خاطره‌تان از زمان حضور در ایران چه بود؟
خاطره بدی از زمان حضور در ایران ندارم. ایران بازیکنان با استعداد خوبی دارد و زندگی هم در کنار مردمان خونگرم این کشور لذت‌بخش بود. من هر زمان هوادارانمان خوشحال از ورزشگاه خارج می‌شدند خاطره خوبی برای من رقم می‌خورد و می‌توان گفت که خوشحالی آن‌ها خاطرات خوبی را برای من از زمان حضور در ایران رقم زد.

در آن زمان جدایی شما کمی عجیب به نظر می‌رسید. چه اتفاقی افتاد که در میانه فصل تصمیم به ترک پرسپولیس گرفتید؟
در آن مقطع پدرم کمی بیمار شد و تصمیم گرفتم بیشتر در کنار او باشم. از طرفی وقتی شما به کشوری دیگر می‌آیید قصد دارید در محیطی کاملا حرفه‌ای با همه توان کار کنید، اما وقتی حمایتی از باشگاه صورت نمی‌گیرد و در پرداختی‌ها مشکل وجود دارد، طبیعی است که کار کردن سخت می‌شود. آن هم وقتی برای چندین ماه متوالی خبری از پرداخت حقوق از سوی باشگاه نباشد.

از دید شما چرا در طول این سال‌ها مربیان کروات زیادی برای کار به ایران آمدند؟
کرواسی کشوری است که مردم در آن به فوتبال علاقه زیادی دارند و به همین خاطر شغل فوتبال را انتخاب می‌کنند. از طرفی شناخت خوبی هم از فوتبال آسیا در بین مربیان کروات وجود دارد. مربیان ما مانند مربیان برخی کشور‌ها مانند آلمان، هلند و برزیل گران قیمت نیستند و به همین خاطر رابطه کاری خوبی بین مربیان کروات با فوتبال آسیا وجود دارد. مربیان کروات نه تنها در فوتبال ایران بلکه در خیلی از کشور‌های آسیایی مشغول کار هستند.

در سالیان قبل برخی از فوتبالیست‌های ایرانی مانند علی دایی و علی کریمی موفق به حضور در تیمی مانند بایرن مونیخ شدند، اما چند سال است که حضور آن‌ها در تیم‌های سطح اول اروپایی سخت به نظر می‌رسد. علت آن از دید شما به عنوان یک مربی شاغل در فوتبال اروپا چیست؟
ایران کشوری است که استعداد‌های زیادی در آن حضور دارند و به نوعی می‌توان ایران را یک کشور فوتبال خیز دانست. از دید من بازیکنان ایران این ظرفیت را دارند که در بزرگترین تیم‌های دنیا بازی کنند، اما دلیل اصلی آن برخی محدودیت‌هایی است که باشگاه‌ها برای جذب بازیکن دارند. ترانسفر به تیم‌های بزرگ کمی سخت شده است. البته بازیکنان ایرانی از نظر تکنیکی در سطح خوبی قرار دارند و باید کمی از نظر تاکتیکی پیشرفت داشته باشند. بازیکنی مانند صادق محرمی در فوتبال کرواسی عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته است. از طرفی در سرتاسر اروپا هم بازیکنان ایرانی خوبی حضور دارند و من نمی‌توانم تنها یک نام را عنوان کنم.

شما در حال حاضر در چه تیمی مشغول هستید؟
در حال حاضر هدایت تیم رودار در لیگ اسلوونی را بر عهده دارم. هدایت این تیم را به تازگی به عهده گرفتم، اما تیمم شرایط خوبی در جدول ندارد، اما در این مدت کوتاهی که آمدم توانستم نتایج خوبی بگیرم شرایط فنی تیم را از نظر فوتبالی کمی بهتر کنم.

در آینده اگر پیشنهادی از ایران برسد آن را قبول خواهید کرد؟
به طور حتم کار در ایران با بازیکنان ایرانی لذت‌بخش است. من هم به عنوان مربی به دنبال چالش‌های جذاب هستم و از فوتبال ایران هم می‌توان به عنوان یک چالش هیجان انگیز یاد کرد.

در حال حاضر با شرایط کرونایی چه می‌کنید؟
متاسفانه این ویروس دنیا را تحت تاثیر قرار داده و من هم فعلا در خانه قرنطینه هستم. البته به بازیکنانم برنامه‌های تمرینی ویژه‌ای را دادم تا آن‌ها بتوانند در منزل هم آمادگی خود را حفظ کنند. هر کسی باید به نحوی از خود مراقبت کند تا به زودی این ویروس از جهان ریشه کن شود. برای مردم ایران و کل جهان هم آرزوی سلامتی دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی