نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسن روشن در خصوص حواشی به وجود آمده پیرامون موسسان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به خبرورزشی گفت: مرحوم عبده همیشه مسلح بود و آنقدر در رژیم قبل نفوذ داشت که به او اجازه حمل سلاح داده بودند!

به گزارش   خبرورزشی ، پخش برنامه‌ای پیرامون استقلال و پرسپولیس در شبکه ورزش  (اینجا ببینید) بازتاب رسانه‌ای وسیعی داشت و کار را به اعتراض تند آبی‌ها به تلویزیون کشاند. حسن روشن در این ارتباط دست به افشاگری بی‌سابقه‌ای زد. در ادامه ادعا‌های پیشکسوت استقلال را مرور می‌کنیم:

کارمندان ساواک
یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای مطرح می‌شود، این است که تاج (استقلال) تیم درباری بود، اما پرسپولیس ساختاری مردمی داشت. ادعایی که اصلاً صحت ندارد، چون در تیم ما فقط مرحوم عزت جانملکی، شادروان غلامحسین مظلومی و علی‌آقای جباری شغل دولتی داشتند و بقیه ما یا شغل آزاد داشتیم یا بیکار بودیم، ولی پرسپولیسی‌ها به واسطه روابطی که مدیران آن‌ها داشتند، یا در وزارت امور خارجه بودند، یا کارمند سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شدند. چند نفر از بازیکنان پرسپولیس هم کارمند ساواک بودند! بله، کارمند ساواک بودند. البته شکنجه‌گر نبودند بلکه کارمند بودند. خود مرحوم عبده همیشه مسلح بود و آنقدر در رژیم قبل نفوذ داشت که به او اجازه حمل سلاح داده بودند. خب چنین آدمی با این نفوذ و قدرت چطور می‌توانست توسری‌خور مدیران وقت استقلال باشد؟

تاج گل
ما چند بار با مدیرعامل وقت خودمان در قبل از انقلاب دچار اختلاف نظر شدیم و اصلاً این طوری نبود که هر دقیقه بتوانم او را ببینم. حداکثر سالی یک بار می‌دیدمش. در مورد همان بازی معروف ۶تایی سال ۵۲ دقیقاً یک روز بعد از مسابقه، مدیرعامل استقلال یک تاج گل بزرگ برای تبریک به باشگاه پرسپولیس فرستاد. عکس این گل در روزنامه کیهان چاپ شد. یک روز بعد از آن، یعنی دقیقاً روز یکشنبه نیز مدیرعامل استقلال برای پرسپولیسی‌ها در ساختمان بانوان باشگاه که هم‌اکنون مجموعه ورزشی حجاب تلقی می‌شود، جشن گرفت! حالا شاید هم برای انتقاد از ما، دست به چنین کاری زد. به هر حال طرح چنین مسائلی در حال حاضر یک بی‌معرفتی تمام‌عیار است و عده‌ای می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را به جان هم بیندازند.

بیشتر بخوانید:

واکنش پرسپولیس به ادعاهای پیشکسوت استقلال؛ سخیف و زشت بود

جباری: اسامی ساواکی‌های پرسپولیس را به مردم می‌گویم

بهزادی: با سند ثابت می‌کنم ۵، ۶ بازیکن استقلال توده‌ای و چریک فدایی بودند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی