نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پدر آرات حسینی در خصوص پیشنهاد‌هایی که پیرامون پسرش مطرح می‌شود گفت: فیفا قانون دارد. فعلاً آرات نمی‌تواند قراردادی با باشگاهی امضا کند، چون سنش کم است وگرنه بحث بارسلونا و انتقال او بود.

فوتبال ایران » در حاشيه فوتبالبه گزارش خبرورزشی، «آرات حسینی» یک سوپرپدیده است. پسر کوچکی که حرکات جالبی در زمین و خارج از زمین فوتبال انجام می‌دهد. وقتی کوچکتر بود و پدرش ویدئو‌هایی از او منتشر می‌کرد که از دیوار صاف بالا می‌رفت و یا پشتک‌های فوق العاده‌ای می‌زد، در فضای مجازی نگاه‌ها به او جلب شد. همه می‌پرسیدند این پدیده کوچک و بانمک کیست؟ کم‌کم اسم او سر زبان‌ها افتاد. مردم خیلی زود فهمیدند پدر آرات برای اینکه او را یک ورزشکار به تمام معنا بار بیاورد، تمام زندگی‌اش را گذاشته. این بود که پله‌ها را یکی یکی بالا رفت و حالا در انگلیس به سر می‌برد. به قول خود آرات «مثل او در دنیا نیست.» این جمله را شوخی نگیرید. به واقع، مثل او در دنیا نیست.

وقتی آرات وارد فوتبال شد، مردم با چشم‌های گرد شده و از سر ذوق، ویدئوهایش را تماشا می‌کردند. اینکه چطور پا عوض می‌کند و قیچی برگردان می‌زند. اصلاً با توپ کار‌هایی می‌کند که بزرگتر از او نمی‌تواند. از همانجا مشخص بود این پسربچه یکی است و به زودی تبدیل به یک سوپرستاره می‌شود. دنیای آرات مثل بچه‌های هم‌سن و سالش کوچک نیست. او فکر‌های بزرگی در سر دارد؛ مثل اینکه «روزی دوست دارم بهتر از رونالدو و مسی بشوم.» شاید این جمله بانمک باشد ولی او حتی موقع حرف زدن هم جذابیت دارد: «دوست دارم سیکس‌پکم مثل رونالدو باشد، دریبل‌هایم مثل مسی.»

و حالا ببینید چطور تلاش و کوشش می‌تواند یک بچه کوچک را به جایی برساند که هیچ کس تصور نمی‌کند؟  آرات ویدئویی با لباس بارسا منتشر کرد. اولش گفت I love you messi. بعد همه انگشت به دهان ماندند. او با یک حرکت زیبا توپ را از زمین بلند کرد، با دو پا چند روپایی زد، سپس آن را با روی ران به ارتفاع بالاتری فرستاد و در ادامه یک قیچی برگردان فوق العاده با تمام قدرت (اینجا ببینید). او پای این ویدئو پیج لیونل مسی و باشگاه بارسلونا را هم تگ کرده بود و چند ساعت بعد، یک کامنت رؤیایی. لیونل مسی که معمولاً برای کسی چیزی در اینستاگرام نمی‌نویسد پای ویدئوی آرات نوشته بود: «تشکر می‌کنم، کلاس بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تأثیر قرار گرفتم.»

... و دوباره یک اتفاق جالب. باشگاه بارسلونا هم در اینستاگرام رسمی خود ویدئوی آرات را منتشر کرد و به تمجید از او پرداخت تا انگار این بچه به آرزویش نزدیک‌تر شده باشد (اینجا بخوانید). وقتی چندی قبل از آرات پرسیده بودیم چه آرزویی دارد، بدون اینکه مکثی کند گفته بود: «دوست دارم برای بارسلونا بازی کنم. من عاشق این باشگاه هستم.»

البته بحث انتقال آرات ۷ ساله به باشگاه‌های بزرگ یک سالی است که مطرح شده. مدتی است با لیورپول تمرین می‌کند. باشگاه منچستر و سیتی هم به دنبالش افتادند. از آن طرف بحث بارسا هم بود، اما هیچ وقت جدی نشد. حالا، اما انگار آرات به باشگاه محبوبش نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است. هواداران بارسا هم با دیدن ویدئوی او در پیج این باشگاه برای این پدیده ایرانی نوشتند: «منتظرت هستیم تا به باشگاه ما بیایی.»

این حاصل سال‌ها تلاش پدری و پسری است. پدر آرات زندگی‌اش را برای پیشرفت او گذاشت؛ مردی که در میوه و تره‌بار و حتی با تاکسی کار می‌کرد و در همان ۶ ماهگی آرات فهمید همسرش یک پدیده به دنیا آورده است. او با مشقت زیاد توانست استعداد پسرش را شکوفا کند و حالا مستحق بهترین‌هاست. آن‌ها در کنار هم و مادرش توانستند از یکی از روستا‌های بابل به جایی برسند که دیگر بچه‌ها آرزو دارند. پدرش هم، چنین آرزویی برایش دارد: «دوست دارم روزی پسرم شماره ۱۰ بارسلونا را بپوشد...» آرزویی که البته او باید برای عملی شدن آن صبر کند: «بله، فیفا قانون دارد. فعلاً آرات نمی‌تواند قراردادی با باشگاهی امضا کند، چون سنش کم است وگرنه بحث بارسلونا و انتقال او بود. الان هم با آقای فاضلی (مدیربرنامه‌های مهدوی‌کیا، نکونام و...) مشورت می‌کنیم.» آرات هم با خنده می‌گوید: «راستش من الان با رونالدو هم چالش سیکس‌پک دارم!» پدر آرات اضافه می‌کند: «رونالدو هم ویدئوی آرات را از گوشی یکی از دوستانش دیده و ما در جریان قرار گرفتیم.»، اما این بچه مستعد استقلالی است یا پرسپولیسی؟ لبخندی می‌زند و می‌گوید: «هم استقلال را دوست دارم و هم پرسپولیس را.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی