نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مروری بر تاریخ‌های زیر به خوبی نشان می‌دهد که ورزش چطور تحت تأثیر این بیماری جهانی قرار گرفت.

منهای فوتبال » سایر ورزش‌هابه گزارش خبرورزشی، ورزش هم مثل تمام حوزه‌های دیگر از تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و گسترش بیماری کووید-۱۹ در امان نبوده است. اتفاقاتی که در بازی لیگ قهرمانان در میلان رخ داد و سرعت انتشار ویروس بین اعضای شرکت‌کننده در تور دوچرخه‌سواری امارات نشان داد که موضوعات نگران‌کننده‌ای در مورد آینده ورزش دنیا نیز وجود دارد. مروری بر تاریخ‌های زیر به خوبی نشان می‌دهد که ورزش چطور تحت تأثیر این بیماری جهانی قرار گرفت:

۳۰ بهمن، گسترش ویروسآتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل میلان قرار گرفت، درست در روز‌هایی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شمال ایتالیا در حال گسترش بود. هزاران نفر از ساکنان برگامو به میلان رفتند و همراه با دیگر تماشاگران کنار هم نشستند و بازی را دیدند، ضمن اینکه خیلی‌ها هم در خانه‌ها و کافه‌ها دور هم جمع شدند برای تماشای این بازی. شهردار برگامو مدتی بعد در این مورد گفت: «واضح است که آن روز موقعیتی بود که در آن ویروس به طور گسترده پخش شد.» والنسیا هم اعلام کرد ۳۵ درصد از اعضای این تیم شامل بازیکنان و کارمندان بعد از سفر به میلان با تست مثبت کرونا مواجه شده‌اند.

۸ اسفند، خطر در دوچرخه‌سواریاولین ورزشکارانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند شرکت‌کنندگان در تور دوچرخه‌سواری امارات بودند، توری که بعد از جواب مثبت دو نفر از اعضای تیم ایتالیا، متوقف شد و بعد از آن هم شش مورد مثبت دیگر اعلام شد.

۲۳ اسفند، فرمول یکاولین دور از فصل جدید رقابت‌های فرمول یک در حالی که تیم‌های شرکت‌کننده خودشان را به ملبورن رسانده بودند و تمرینات را نیز شروع کرده بودند، دو روز قبل از شروع، لغو شد. از آن روز، هشت دور دیگر از مسابقات هم یا لغو شده یا به تعویق افتاده و خیلی از تیم‌های معروف نیز دست به تعدیل نیرو به طور موقت یا دائم زده‌اند و از نظر اقتصادی اوضاع مناسبی ندارند.

۲۵ اسفند، لغو لیگ پولساز

لیگ برتر کریکت در کشور هند، که رقابت‌هایی بسیار پردرآمد و پولساز است و هر سال حدود ۱۱ میلیارد دلار درآمدزایی می‌کند، به تعویق افتاد و برنامه اولیه آن برای شروع از فردا بود، اتفاقی که قطعاً نخواهد افتاد و دست‌کم تا دو ماه دیگر نیز خبری از شروع آن نخواهد بود.

۲۷ اسفند، تعویق یورو ۲۰۲۰

یوفا رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ را به سال ۲۰۲۱ انداخت و البته چند روزی هم برای تغییر نام این رقابت‌ها به یورو ۲۰۲۱ مقاومت می‌کرد! عقب انداختن رقابت‌های ملی به اتحادیه فوتبال اروپا این فرصت را داد تا به مشکلات زیادی که در حال حاضر باشگاه‌های اروپایی با آن مواجه هستند رسیدگی کند. مشکلات اقتصادی تیم‌ها و البته این موضوع که آیا امکان تمام شدن لیگ‌ها قبل از پایان قرارداد بازیکنان وجود دارد یا خیر و مسائلی مثل سقوط و صعود تیم‌ها و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای فصل آینده.

۵ فروردین

بعد از اعتراضاتی که از سوی برخی ورزشکاران و مقامات مسئول در کشور‌های مختلف صورت گرفت، المپیک توکیو به تعویق افتاد، اتفاقی که برای اولین بار در مورد المپیک‌ها در زمان صلح رخ می‌داد. رقابت‌هایی که قرار بود از سوم تا نوزدهم مرداد در پایتخت ژاپن انجام شود به ۱۲ ماه بعد موکول شد. کمیته بین‌المللی المپیک، کشور‌های عضو و همچنین ژاپن به عنوان میزبان با مشکلات زیادی مواجه شدند. از دست دادن درآمد‌های مربوط به حق پخش، اسپانسر‌ها و بلیت‌فروشی که مستقیماً به جیب فدراسیون‌های شرکت‌کننده می‌رفت و خیلی از آن‌ها روی این درآمد‌ها حساب کرده بودند، ضربه سنگینی به کشور‌های مختلف زد و البته بیشترین ضرر متوجه ژاپن میزبان شد. مسئله ورزشکارانی که پیش از این سهمیه کسب کرده‌اند و حالا باید مدت‌های طولانی بدون رقابت خاصی منتظر بمانند نیز یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در شرایط جدید است.

۱۳ فروردین، ضرر ویمبلدونمقامات رقابت‌های تنیس ویمبلدون، این گرند‌اسلم مهم را که روی چمن انجام می‌شود برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، لغو کردند. این برخلاف تصمیم مقامات تورنمنت اوپن فرانسه (رولان گروس) بود که رقابت‌ها را به تعویق انداختند و پاییز را برای برگزاری آن در نظر گرفتند. مقامات رقابت‌های اوپن فرانسه اعلام کردند این تعویق زمان بازی‌ها با ضرر مالی در حدود ۲۸۴ میلیون دلار برای این تورنمنت همراه خواهد بود.

۱۴ فروردین، فوتبال سیاسیدر حالی که دولت انگلیس برای مقابله با بحران ویروس مرگبار جهانی با مشکل جدی مواجه است، وزیر بهداشت این کشور مت هانکاک به بازیکنان لیگ برتر انگلیس که دستمزد بسیار بالایی می‌گیرند اشاره کرد و گفت آن‌ها باید دستمزد‌های خود را کاهش دهند. بازیکنان با عصبانیت به این موضوع واکنش نشان دادند، اما تصمیم باشگاه‌ها در اجرای طرح دولت برای تعدیل کارمندانی که درآمد کمتری دارند و همچنین به توافق نرسیدن بازیکنان در بحث کاهش دستمزدها، فوتبال در این کشور را به ماجرایی سیاسی تبدیل کرد که به رویارویی بازیکنان و مدیران انجامیده است.

۲۰ فروردین، پیش‌رو بودن بوندس‌لیگااکثر تیم‌های لیگ فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا، تمرینات تیمی خود را البته به شکل بدون تماس فیزیکی از سر گرفته‌اند. در حالی که بحث‌ها بر سر اینکه رقابت‌های بوندس‌لیگا از ۱۳ اردیبهشت دوباره از سر گرفته شود، همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد آلمان‌ها می‌خواهند در ماجرای از سر گیری رقابت‌های فوتبال در اروپا، پیش‌رو باشند، حتی اگر شده رقابت‌ها بدون تماشاگر برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی