۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اعلام مهدی رسول‌پناه سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، وزارت ورزش و جوانان به زودی اقدام به انتخاب مدیرعامل جدید برای این باشگاه می‌کند.

فوتبال ایران » مديريت فوتبالبه گزارش خبرورزشی، رسول‌پناه که گفته می‌شد تلاش زیادی برای جانشینی انصاری‌فرد داشته، تنها ۴۰ روز پس از فعالیت در کمپ سرخپوشان متوجه سختی کار شد و از طرف دیگر نتوانست به وعده‌های خود از جمله تزریق بیش از ۱۰ میلیارد تومان پول پایبند بماند و وقتی صدای اعتراض بازیکنان و اعضای کادر فنی به همراه طلبکاران را شنید، به نوعی عقب رفت تا جا برای انتخاب‌های دیگر مدیرعاملی باز شود.

در این میان، پای برخی چهره‌های مهم برای حضور روی صندلی مدیرعاملی باشگاه به میان آمد. به عنوان مثال ابراهیم شکوری و محمد دادکان به عنوان مدیران فوتبالی، دو مدیر ورزشی، یک مدیر اقتصادی و حتی یک چهره نسبتاً سیاسی، گزینه مدیرعاملی باشگاه شدند که در این مورد، در روزنامه خبرورزشی گزارشی منتشر کردیم. در آن گزارش از مذاکره با شکوری برای حضور در هیئت‌مدیره پرسپولیس، جانشینی مهدی محمدنبی و همچنین مدیرعاملی باشگاه پرده برداشتیم و برنامه‌های وزیر ورزش برای حل مشکلات و معضلات مدیریت باشگاه را شرح دادیم.

بد نیست بدانید یکی از گزینه‌هایی که در چند روز گذشته برای مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده، علی‌اکبر طاهری مدیرعامل اسبق سرخپوشان بود، اما این موضوع مربوط به امروز نیست و طاهری در اسفندماه گزینه مدیرعاملی بود. طاهری در سال ۹۶ به خاطر اینکه یک مدیر دولتی و بازنشسته بود، با قانون سفت و سخت مجلس شورای اسلامی از همکاری با باشگاه پرسپولیس کنار گذاشته شد آن‌هم در شرایطی که وزیر می‌توانست نامه‌ای به او بدهد و مثل مهدی تاج در زمان ریاست بر فدراسیون فوتبال، برای ادامه همکاری با طاهری اعلام نیاز کند، اما چنین اقدامی انجام نداد. او را با نامهربانی از باشگاه کنار گذاشتند هر چند در آن زمان به خاطر بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، طاهری به شدت تحت انتقاد هواداران بود پیشکسوتان باشگاه نیز کوچک‌ترین حمایتی از این مدیر نداشتند به گونه‌ای که برای برکناری اش، لحظه‌شماری می‌کردند، اما شرایط فعلی مدیریت باشگاه باعث شد خدمات آن زمان طاهری بیشتر نمایان شود و نظر هواداران نسبت به حضور او، تغییر کند.

از سوی دیگر شنیدیم طاهری نیز بی‌میل نبود بار دیگر سکان مدیریت باشگاه را در دست بگیرد و نکته مهم ماجرا اینجاست که دیگر خبری از منتقد شماره یک او در وزارت ورزش یعنی محمدرضا داورزنی معاونت وقت وزارتخانه هم نیست. داورزنی به فدراسیون والیبال بازگشته و تغییرات زیادی در چارت مدیریت و معاونت‌های وزارت شاهد بودیم. از این رو، راه برای بازگشت این مدیر باز شد. در روز‌های منتهی به پایان سال، در مورد روشن شدن چراغ شانس بازگشت طاهری به باشگاه پرسپولیس هم نوشتیم و شرح دادیم که همه چیز مهیای این اتفاق است تا حدی که احتمال حضور او روی صندلی مدیریت باشگاه بیشتر از همه گزینه هاست ولی قانون بازنشستگی از یک طرف و بی‌میلی وزارت ورزش برای بازگرداندن طاهری از سوی دیگر، مانع بزرگی بر سر راه رقم خوردن این اتفاق بود.

این موضوع را از زبان یکی از نزدیکان طاهری شنیدیم که همان زمان، او برای برگشتن به پرسپولیس حتی شرط‌هایش را هم به زبان آورده بود. به عنوان مثال؛ یکی از این شروط شفاف‌سازی در مورد اتفاقاتی بود که بعد از جدایی او رقم خورد و سپس رسانه‌ای شدن قرارداد‌هایی که برای اولین بار توسط طاهری امضا شده بود، اما تمدید این قرارداد‌ها توسط اشخاص دیگر و با شرایط پیچیده‌تری رقم خورد. همچنین طاهری به دنبال آزادی عمل و یک هیئت‌مدیره قوی بود تا کنار آن‌ها بتواند کار‌ها را پیش ببرد غافل از اینکه فقط یک گزینه بود و به خاطر قانون بازنشستگی، هیچ شانسی برای رسیدن دوباره به صندلی مدیرعاملی باشگاه پیدا نکرد تا همان زمان، این پرونده بسته شود. به میان آمدن نام طاهری بعد از حدود یک ماه، از اتفاقات عجیب دیگری است که پیرامون باشگاه پرسپولیس رقم می‌خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی