نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محسن رییع‌خواه، هافبک پرسپولیس گفت: به لیگ برمی گردیم و جشن قهرمانی می‌گیریم، چون فکر می‌کنم فاصله کمی با قهرمانی داریم و با احترام به رقبا، می‌توانیم این عنوان را از آن خود کنیم.

فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی،محسن ربیع خواه در تمام مدت نوروز و قرنطینه کنار اعضای خانواده بود و حتی برای تمرینات عادی هم از خانه خارج نشد تا به بهترین شکل ممکن، قرنطینه را رعایت کند. با ربیع خواه درباره کرونا و فوتبال صحبت کرده‌ایم.
 
از کرونا چه خبر؟

شکستن زنجیره ابتلا به کرونا فقط با اتحاد همه مردم ممکن است و اگر غیر از این باشد، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. اگر در این وضعیت بخواهیم بی دلیل از خانه خارج شویم و قرنطینه را بشکنیم، همه به خطر می‌افتند. من شنیدم که موج جدید این بیماری به تازگی شروع شده و از این رو، برای مبارزه با کرونا باید تمام اقدامات بهداشتی و پزشکی که می‌گویند را رعایت کنیم، زیرا این موضوع شوخی بردار نیست و امکان دارد تعداد بیشتری از هموطنانمان را مبتلا کند. آرزو می‌کنم هرچه زودتر شر این بیماری از کل جهان دور شود.



در این مدت، قرنطینه خانگی را رعایت کردی؟

فقط در خانه بوده ام. مجبوریم با شرایطی که پیش آمده، کنار بیاییم. من و اعضای خانواده ام از این روز‌ها و ساعاتی که بیشتر کنار هم بودیم، بهترین بهره را بردیم. من جدا از تمرینات انفرادی که داشتم، تمام زمانم را به حضور در کنار خانواده اختصاص دادم و از این موضوع بسیار خوشحالم، اما خبر‌های نگران کننده و تلخی هم بابت کرونا می‌شنیدیم که باعث ناراحتی همه مان شد. فقط باید دعا کنیم این شرایط هرچه زودتر تمام شود، چون دل همه ما لک زده که دوباره به زندگی عادی مان برگردیم.



تعطیلی لیگ، دلتنگت نکرد؟

برای ما که هر روز تمرین می‌کردیم و مسافرت، اردو و مسابقه داشتیم و معمولا بیشتر زمان خود را در ورزشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی می‌گذراندیم، قرنطینه واقعا سخت بود و باعث دلتنگی مان شد. من برای تک تک بچه‌ها دلتنگ بودم و روزشماری می‌کنم تا دوباره در فضایی سالم، دور هم جمع شویم. دلم برای روز‌های بازی و مسابقات پرسپولیس تنگ شده؛ وقتی تمام سکو‌های ورزشگاه پر از تماشاگر می‌شود و همه یکپارچه مشغول تشویق ما هستند. این شرایط هم روزی به پایان می‌رسد و به روز‌های خوبی که داشتیم برمی گردیم.



نظرت درمورد لغو یا ادامه مسابقات چیست؟

من هم مثل آقا یحیی (گل محمدی) فکر می‌کنم هیچ چیز به اندازه سلامتی مردم اهمیت ندارد و در ابتدا همه باید به این موضوع فکر کنیم، اما اگر شرایطی برای ادامه بازی‌ها شکل گرفت، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌تواند رای به بازگشت تیم‌ها و ادامه مسابقات بدهد. بالاخره نمی‌توانیم فصل را در همین جای کار رها کنیم. کلی زحمت کشیده ایم و برای هر امتیاز که ثبت شده، جنگیده ایم. در برخی بازی ها، به سختی به پیروزی رسیدیم و دوست نداریم وضعیت خوبی را که با سختی به دست آوردیم از دست بدهیم. امیدوارم تصمیمی عادلانه و منطقی در مورد این فصل گرفته شود. با این حال هیچ چیز به اندازه سلامتی مردم و جامعه مهم نیست و هر تصمیمی که توسط فدراسیون اتخاذ شود را می‌پذیریم. امیدوارم باقی تیم‌ها هم به شرایط مطلوبی برسند و به میادین برگردیم.



فکر می‌کنی شروع دوباره برای بازیکنان و تیم‌ها سخت باشد؟

الان وضعیت برای همه سخت شده، زیرا در صورت بازگشت به لیگ، حداقل نیاز به یک ماه تمرین فشرده داریم و از سوی دیگر، بازی‌ها هم فشرده برگزار می‌شود تا به فصل آینده یا رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی آسیبی وارد نشود، ولی به هر حال یک فصل باید به اتمام برسد و همه وارد فصل بعدی شویم. در حال حاضر، هیچ لیگی به اتمام نرسیده و همه منتظر فرصتی هستند تا بازی‌ها را ادامه بدهند. ان شاءا... ما هم وقتی کرونا تمام شد، به لیگ برمی گردیم و جشن قهرمانی می‌گیریم، چون فکر می‌کنم فاصله کمی با قهرمانی داریم و با احترام به رقبا، می‌توانیم این عنوان را از آن خود کنیم.



ظاهرا به این زودی‌ها نمی‌خواهید بی خیال قهرمانی بشوید؟

تیم بسیار خوب و قدرتمندی داریم که در سال‌های آینده هم توانایی کسب قهرمانی را دارد. از وقتی یحیی گل محمدی به تیم مان اضافه شد، شرایط خوبی را تجربه کردیم و فاصله مان با سایر رقبا بیشتر شد. می‌توانیم با همین روند، کارمان را ادامه بدهیم و به امتیازات بیشتری برسیم. البته این موضوع به تصمیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم ارتباط دارد. ما آماده ایم تا از هر تصمیمی که گرفته شد، تبعیت کنیم.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی