نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: درباره انتقال غیرقانونی شکاری مدارک و مستندات لازم را به CAS ارائه کرده‌ایم و پرونده در دست بررسی است.

فوتبال ایران » لیگ برتر هنوز درباره مسائل مالی با بازیکنان صحبت نکرده‌ایم؛ ارسال 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن معتقد است تصمیم‌گیری درباره کاهش قرارداد بازیکنان و مسائل مالی باشگاه‌ها باید با توافق و رضایت طرفین همراه باشد.

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ استان‌ها اصفهان نظرات

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن: هنوز درباره مسائل مالی با بازیکنان صحبت نکرده‌ایم؛ ارسال مستندات پرونده شکاری به CAS

جواد محمدی، با اشاره به تصمیم فیفا مبنی بر ادامه لیگ‌ها و راهکار‌های ارائه شده در این خصوص اظهار داشت: همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام بهترین مرجعی که قادر باشد درخصوص سرنوشت لیگ‌ها به نحوی تصمیم‌گیری کند که با کمترین ضرر، تنش و مشکل مواجه شود فیفا است و اکنون نیز موضع من همان است. قطعاً فیفا در تصمیم‌گیری‌هایش به گونه‌ای عمل خواهد کرد که کمترین آسیب به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که در فوتبال فعالیت می‌کنند وارد شود و تمام موارد لازم در این زمینه را لحاظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: فیفا هم در چند وقت اخیر در حال آماده‌سازی پروتکل و راهکار برای سرنوشت لیگ‌ها است و این پروتکل‌ها را فعلاً در حد پیشنهاد ارائه داده و از کشور‌های عضو درخواست کرده است درباره لیگ‌ها با صبر و حوصله پیش بروند تا ببینیم در ادامه چه وضعیتی بر شرایط دنیا حاکم خواهد شد و اوضاع به چه صورت پیش خواهد رفت. با این حال معتقدم فیفا باید هر چه زودتر دستورالعمل را مشخص کند. ممکن است فیفا بعد از آنکه کشور‌های عضو شرایط را بررسی کرده و به اندازه کافی نیز صبر کردند، تصمیم به لغو لیگ‌ها بگیرد و یا پروتکلی برای برگزاری بازی‌ها ارائه دهد. ممکن است تصمیم به تغییر بازه زمانی پنجره نقل و انتقالاتی بگیرد و یا مجددا زمان برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را تغییر دهد. نهایتا فیفا به عنوان مرجع تصمیم‌گیری و قانون‌گذار فوتبال در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام خواهد داد و فدراسیون ما هم یکی از فدراسیون‌های عضو است و طبعاً در تصمیماتی که خواهد گرفت، ضمن در نظر گرفتن الزامات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ فیفا را هم لحاظ خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به دو ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر لغو رقابت‌های ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه و برگزاری بازی‌ها به شرط عدم حضور تماشاگران، خاطرنشان کرد: در این مورد یک نکته مهم را باید در نظر گرفت. برخی از تصمیمات در سطح کلان بین‌المللی است و مراجعی مانند فیفا در مورد آن تصمیم می‌گیرند، اما در برخی موارد دیگر، مرجع کلان بین‌المللی بسته به شرایط داخلی کشور‌ها این امر را تفویض می‌کند. فیفا ممکن است درباره ادامه و یا لغو شدن لیگ‌ها در سطح جهان تصمیم‌گیری کند، اما تصمیم‌گیری درباره پروتکل ادامه و اینکه زمان و نحوه برگزاری بازی‌ها در هر کشوری به چه صورت باشد قطعاً به نهاد‌های حاکمیتی و تصمیم‌گیرنده در آن کشور برمی‌گردد. مطمئناً در کشور ما هم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی موارد را لحاظ کرده و سپس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به خسارات مالی وارد شده به باشگاه‌های فوتبال موافق کاهش دستمزد بازیکنان است یا خیر، گفت: با توجه به شرایطی که حاکم شده است ما باید تمام ابعاد این مسئله را در نظر بگیریم. نباید در این مورد یک‌سویه نگاه کرد و نظر داد که حتماً باید بازیکنان دستمزدشان را کاهش دهند و یا الزاما با کاهش دستمزد‌ها مخالفت کنیم، چون بالاخره بازیکنان کار یا حرفه دیگری به جز فوتبال ندارند و حق و حقوق تمام فعالان در فوتبال از جمله مربیان و بازیکنان حتماً باید مدنظر باشد. نمی‌توان یک‌سویه در خواست کرد بازیکنان و مربیان بخشی از قراردادهایشان را دریافت نکنند و یا ببخشند و یا باشگاه‌ها مبلغی متضرر شوند یا نشوند. ویروس کرونا بحرانی است که تمام جامعه را درگیر کرده و قطعاً در زمان تصمیم‌گیری باید تمام موارد را لحاظ کرد.

محمدی افزود: البته باید ۲ نکته را نظر گرفت؛ نخست آنکه توصیه‌ها و راهکار‌های فیفا برای تصمیم‌گیری درباره کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان تاثیر به‌سزایی در این موضوع دارد و مورد دوم، تصمیم‌گیری در این مورد باید در قالب توافق و همراه با رضایت طرفین باشد. به هر حال بازیکنان و مربیان بخش مهم از جامعه فوتبال هستند و بهترین اتفاق درباره کاهش دستمزد‌ها این است که به صورت کاملاً منصفانه، کارشناسی‌های لازم صورت گرفته و با رضایت طرفین تصمیمات لازم اتخاذ شود و این تصمیم با همفکری، همراهی و وفاقی که بین طرفین ایجاد می‌شود، صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاخیر در برگزاری رقابت‌ها با توجه به ابلاغیه جدید فیفا مبنی بر عدم تمدید خودکار قرارداد بازیکنان علی‌رغم تغییر زمان پنجره نقل و انتقالاتی برای باشگاه‌ها مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر، بیان کرد: این مساله نیز همانند مباحث برگزاری یا لغو شدن لیگ‌ها و مسائل مالی فوتبال، به پروتکلی که فیفا بخواهد بر اساس آن تصمیم‌گیری کند بازمی‌گردد. نخسین مساله‌ای که در این مورد حائز اهمیت است بازه نقل و انتقالات و زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات است. قطعاً نهاد مرجع و بزرگی مثل فیفا، با توجه به شرایطی که حاکم است صلاح تمام ارکان فوتبال را در نظر خواهد گرفت و رویه و پروتکل اجرایی را در این مورد ابلاغ خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره شایعات به وجود آمده درباره فشار برخی باشگاه‌ها برای خاتمه لیگ به دلیل مشکلات مالی اظهار بی‌اطلاعی و تصریح کرد: از درخواست و عملکرد باشگاه‌های دیگر در این مورد اطلاعی ندارم، اما باشگاه ذوب‌آهن تابع تصمیمات فیفا و سازمان لیگ است و پای تمام برنامه‌ها و ابلاغیه‌هایی که صورت می‌گیرد هستیم. در این مورد تمهیدات لازم از سوی باشگاه و مجموعه سهامی ذوب‌آهن اصفهان انجام شده و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است و هیچ‌گونه تصمیم یا اقدامی را بدون بررسی‌های لازم انجام نخواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازیکنی از باشگاه ذوب‌آهن به صورت خودجوش تصمیمی درباره مطالباتش گرفته است یا خیر، اضافه کرد: نه فقط باشگاه ذوب آهن بلکه تمام باشگاه‌ها فعلاً منتظر هستند تا ببینند در این مورد تعیین تکلیف لازم صورت بگیرد. ضمن اینکه اصلا درباره مسائل مالی هیچ صحبتی با بازیکنان‌مان انجام نداده‌ایم و اصلا وارد این موضوع نشده‌ایم که بازیکنی بخواهد درباره قراردادش تصمیم‌گیری کند. عاقلانه‌ترین کار ممکن این است که فعلاً منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و سپس درباره مسائل مالی تصمیم‌گیری شود.

محمدی در خصوص روند فعلی پرونده رضا شکاری، خاطرنشان کرد: درباره این پرونده بحث حق رشد باشگاه ذوب‌آهن حل شد و به اتمام رسید. درباره انتقال غیرقانونی شکاری مدارک و مستندات لازم را به CAS ارائه کرده‌ایم و پرونده در دست بررسی است و فعلاً منتظر هستیم تا ببینیم رای چه زمانی و به چه نحوی صادر خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی