۰
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان و باشگاه پرسپولیس گفت: در ابتدا بهتر است بازی‌ها بدون هوادار باشد، اما ورزشگاه‌ها می‌توانند به آرامی به هواداران اجازه بدهند در مسابقات شرکت کنند. ابتدا مجوز تعداد کمتری را صادر کنند تا آن‌ها با خیال راحت و دور از هم بنشینند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کد مطلب: ۲۵۵۷۶۰
قطبی: خدمت به مردم و فوتبال ایران رسالت زندگی‌ام است سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان و باشگاه پرسپولیس گفت: در ابتدا بهتر است بازی‌ها بدون هوادار باشد، اما ورزشگاه‌ها می‌توانند به آرامی به هواداران اجازه بدهند در مسابقات شرکت کنند. ابتدا مجوز تعداد کمتری را صادر کنند تا آن‌ها با خیال راحت و دور از هم بنشینند.
فوتبال ایران » لژیونرهابه گزارش خبرورزشی، برای آن‌هایی که فوتبال و اخبارش را ریزتر از بقیه دنبال می‌کنند، افشین قطبی یک مربی موفق محسوب می‌شود. مربی سابق تیم ملی ایران که بعد از مربیگری در شیمیزو اس‌پالس، بوریرام و شیجیاژوانگ در شرق آسیا، فصل قبل به ایران برگشت تا فولاد را از منطقه خطر نجات بدهد. او در کارش موفق بود، اما مدیران باشگاه جنوبی در اقدامی عجیب پای وعده‌های خود نماندند و در نهایت قطبی به دعوت شیجیاژوانگ به چین برگشت تا این تیم را برای صعود به لیگ حرفه‌ای آماده کند.

او اواسط فصل هدایت تیمی را بر عهده گرفت که در رتبه‌های میانی جدول حضور داشت، اما در پایان نام شیجیاژوانگ میان ۲ تیمی قرار گرفت که مجوز صعود را به دست آوردند. بی‌شک یکی از افتخارات قطبی، صعود با شیجیاژوانگ به لیگ حرفه‌ای چین است. اتفاقی که سرمربی سابق تیم ملی کمتر درباره‌اش صحبت کرده، اما حالا در گفتگو با ایران ورزشی از این اتفاق بزرگ و البته شیوع ویروس کرونا در چین و همچنین دوران قرنطینه صحبت می‌کند.

اول از همه دوست دارم بدانم چرا خیلی سخت تن به مصاحبه می‌دهید و کمتر نقل قولی از شما می‌بینیم؟

قبل از پاسخ به سوال شما، لطفاً عشق و احترام من را برای همه در ایران ارسال کنید. قلب من، عشق و اشک من با همه افرادی است که جان خود را از دست داده و یا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همه پزشکان، پرستاران، اولین داوطلبان و اهدا کنندگان قهرمان من هستند. آن‌ها مستحق تحسین، احترام و پشتیبانی ما هستند. از فداکاری آن‌ها سپاسگزاریم. لطفاً این را از طرف من بنویسید. درباره سوال شما هم باید بگویم تمرکز من روی موفقیت شیجیاژوانگ است و به همین خاطر دوست دارم تمام توان و انرژی‌ام را برای این کار صرف کنم.

کمی بیشتر درباره حضور در شیجیاژوانگ و البته صعود با این تیم به لیگ حرفه‌ای چین صحبت کنید.

شیجیاژوانگ مرا در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۹ دوباره به چین برگرداند. فقط ۱۳ بازی این تیم که در جایگاه ششم جدول قرار داشت باقی مانده بود. در مدت زمان کوتاهی، ما با پیروزی در ۱۰ بازی از ۱۳ مسابقه یک روند رویایی را طی کردیم. در ۲۰ دقیقه آخر مسابقه پایانی، باشگاه را ارتقا دادیم و به سطح بالاتر رساندیم. این یک دستاورد باورنکردنی بود، بخصوص که اکثر بازی‌های آخر ما مقابل تیم‌های برتر لیگ یک چین برگزار شد.

حضور در سوپر لیگ چین به طور قطع یکی از افتخارات شما محسوب می‌شود. با توجه به اتفاق‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر رخ داده، چقدر انتظار می‌کشید تا لیگ آغاز شود و چطور شیجیاژوانگ را برای موفقیت تجهیز کرده‌اید؟

تیم‌های حاضر در سوپر لیگ و لیگ یک چین مربیان مشهور و برتر و بازیکنان خارجی را جذب می‌کنند و یکی از جالب‌ترین لیگ‌های آسیا را رقم می‌زنند. بعد از صعود، ما راهبرد خاصی را تعریف کردیم تا تیمی را توسعه دهیم که بتواند در فصل ۲۰۲۰ با تیم‌های حاضر در سوپر لیگ رقابت کند و پایه و اساس موفقیت‌های بزرگتر را در آینده ایجاد کند. در لیگ چین، باشگاه‌ها فقط می‌توانند ۲۳ بازیکن چینی را برای هر فصل در لیست خود داشته باشند که هر یک از انتخاب‌ها فوق‌العاده مهم است. برای افزودن به انتخاب داخلی خود، ما ۳ بازیکن خارجی نیز جذب کردیم. سانزو (مدافع مرکزی از زامبیا)، روملو (هافبک از برزیل) و اسکار (مهاجم از کنگو) به بازیکنان برزیلی ما ماتئو و موریکی پیوستند تا با این تیم آماده حضور در رقابت‌ها شویم.

با ویروس کرونا چه می‌کنید؟ در اردو بودید که خبر شیوع آن به گوش‌تان رسید؟

ما بعد از آغاز سال نو چینی (۲۷ ژانویه) یک اردوی آموزشی ۱۲ روزه را در ابوظبی برنامه‌ریزی کردیم، اما بیماری همه گیر کرونا برای ۵۲ روز اقامت ما را تمدید کرد. این یک وضعیت دشوار بود، زیرا خانواده‌های بازیکنان ما در انزوا و قرنطینه خانگی بودند. از آن زمان و بعد از بازگشت به چین تمرینات خود را آغاز کردیم، اما تاریخ شروع سوپر لیگ (۲۱ فوریه) به حالت تعلیق در آمده و ما هنوز منتظر اعلام رسمی سازمان لیگ چین هستیم. در طول دوره اردوی ۵۲ روزه، تمرین‌های فشرده را برگزار کردیم و در پایان چهار بازی تدارکاتی هم برگزار کردیم.

در بازگشت به چین برنامه‌های شما چطور پیش رفت؟

۲۰ مارس به چین بازگشتیم و کادر مربیان و بازیکنان ما مجبور شدند به یک قرنطینه دولتی و ۱۴ روزه بروند و پس از آن یک هفته قرنطینه باشگاه در پایگاه ما در شیجیاژوانگ برگزار شد. آموزش خود را از سر گرفته‌ایم و منتظر اعلام برنامه جدید هستیم. زندگی در چین به آرامی در حال بازگشت به حالت عادی است، زیرا مردم به مشاغل خود باز می‌گردند. اینجا اقدامات احتیاطی و بازگشت تدریجی به زندگی عادی وجود دارد و از این بابت خیلی خوشحالیم. من از نظم و تعهد به شکست ویروس توسط یک ملت بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. این می‌تواند مثال خوبی برای تمام دنیا باشد.

در این مدت و بعد از پایان همکاری با فولاد، اخبار فوتبال ایران را هم دنبال می‌کنید؟

در ماه‌های اخیر و مثل همیشه اخبار فوتبال ایران را دنبال کرده و پیگیر هستم.

نظرتان درباره شرایط برای ادامه برگزاری لیگ چیست؟

معتقدم لیگ فوتبال ایران می‌تواند فصل را با یک برنامه تنظیم شده کامل کند، بخصوص وقتی علم پزشکی می‌تواند بیماران را ترخیص کند و اعتماد به نفس را به بازیکنان، داوران، مربیان و کارمندان ورزشگاه‌ها بدهد. فکر می‌کنم در ابتدا بهتر است بازی‌ها بدون هوادار باشد، اما ورزشگاه‌ها می‌توانند به آرامی به هواداران اجازه بدهند در مسابقات شرکت کنند. ابتدا مجوز تعداد کمتری را صادر کنند تا آن‌ها با خیال راحت و دور از هم بنشینند و به تدریج تعداد تماشاگران را افزایش بدهند و لیگ را به پایان برسانند.

وقتی بحث انتخاب سرمربی تیم ملی به وجود می‌آید، همیشه نام شما هم به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح می‌شود. می‌خواهم نظرتان را درباره کادر فنی جدید تیم ملی بدانم.

همیشه بهترین‌ها را برای تیم ملی آرزو می‌کنم. فعالیت به عنوان سرمربی تیم ملی ایران یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است. خدمت به مردم و فوتبال ایران رسالت زندگی‌ام است و همیشه تمام تمرکزم را به کار می‌گیرم تا اگر شرایط مهیا شود مفید باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی