نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بنا بر گزارش آسوشیتد پرس، فدراسیون فوتبال اسکاتلند ادامه لیگ برتر این کشور را به رأی باشگاه‌ها خواهد گذاشت و اگر باشگاه‌ها رأی به اتمام این مسابقات بدهند، فدراسیون سلتیک را به عنوان قهرمان این فصل معرفی خواهد کرد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کد مطلب: ۲۵۶۵۹۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
فوتبال کرونایی؛ چرایی تصمیم فدراسیون هلند
فدراسیون اسکاتلند: ۱۲ باشگاه رأی بدهند سلتیک قهرمان می‌شود! بنا بر گزارش آسوشیتد پرس، فدراسیون فوتبال اسکاتلند ادامه لیگ برتر این کشور را به رأی باشگاه‌ها خواهد گذاشت و اگر باشگاه‌ها رأی به اتمام این مسابقات بدهند، فدراسیون سلتیک را به عنوان قهرمان این فصل معرفی خواهد کرد.
فوتبال جهان » جهانبه گزارش خبرورزشی، فیفا و یوفا از لیگ‌های سراسر دنیا و اروپا درخواست کرده‌اند که با توجه به شرایط داخلی هر کشور و تابعیت از اوضاع داخلی و سیاست‌هایی که دولت هر کشور برای مردم- و نه فقط ورزش- در نظر گرفته‌اند، باید تصمیم به ادامه یا اتمام مسابقات در شرایط فعلی بگیرند.

تصمیم تعیین قهرمان یا معرفی سهمیه برای مسابقات باشگاهی قاره‌ای هم به فدراسیون‌های عضو واگذار شده، اما این تصمیمات باید بر اساس اصول ورزشی باشد و به همین دلیل طی سه هفته آینده شاهد تصمیمات متفاوت از فدراسیون‌های متفاوت در سراسر جهان خواهیم بود.

به طور مثال، دولت هلند تمامی اجتماعات ورزشی و غیر ورزشی را تا اول سپتامبر (چهار ماه و پنج روز آینده) کنسل کرده و این سیاست کشوری، فدراسیون فوتبال هلند را مجبور کرد تا فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ را در فاصله هشت هفته به پایان مسابقات بدون تعیین قهرمان پایان یافته اعلام کنند. «آژاکس آمستردام» تنها به لطف تفاضل گل بهتر و امتیاز مشابه با «آ. زد آلکمار» در فاصله هشت هفته به پایان لیگ این کشور در صدر جدول قرار داشت و هیچ توجیه ورزشی برای اهدای عنوان قهرمانی به آژاکس وجود نداشت، اما آژاکس به عنوان تیم نخست به طور مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد و آلکمار از مراحل حذفی وارد این مسابقات باشگاهی قاره‌ای خواهد شد.

نقطه مقابل اسکاتلند است که سلتیک در فاصله ۸ هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر این کشور، با ۱۳ امتیاز برتری و یک بازی بیشتر از رنجرز در جایگاه نخست قرار دارد. به فرض پیروزی رنجرز در دیدار عقب افتاده خود مقابل «سنت جانستون» این فاصله به ۱۰ امتیاز تقلیل پیدا خواهد کرد.

بنا بر گزارش آسوشیتد پرس، فدراسیون فوتبال اسکاتلند ادامه لیگ برتر این کشور را به رأی باشگاه‌ها خواهد گذاشت و اگر باشگاه‌ها رأی به اتمام این مسابقات بدهند، فدراسیون سلتیک را به عنوان قهرمان این فصل معرفی خواهد کرد. اگر باشگاه‌ها رأی به ادامه برگزاری مسابقات بدهند، آن تصمیم باید مورد تأیید دولت بریتانیا و دولت اسکاتلند قرار گیرد.

فدراسیون فوتبال اسکاتلند با اعلام اینکه اگر ۱۲ تیم لیگ برتر این کشور رأی به اتمام این مسابقات بدهند، سلتیک را قهرمان خواهد کرد، این رأی‌گیری را به سوی سلامت جامعه سوق داده و نه خصومت تاریخی که بین سلتیک و رنجرز وجود دارد.

مسلماً فدراسیون فوتبال اسکاتلند با این شیوه دست رنجرز و ۱۰ متحد پروتستان آن‌ها در لیگ که فقط به خاطر فاصله امتیازی زیاد در فاصله ۸ هفته به پایان و اختلافات مذهبی و رنگی بخواهند رأی به اتمام لیگ بدهند تا سلتیک (نماینده کاتولیک‌ها در اسکاتلند) قهرمان نشود را خواهد بست.

در قاره آسیا، کره جنوبی که رسماً شروع بازی‌هایش را اعلام کرد و چین هم به زودی چنین خواهد کرد. هر دو کشور چین و کره جنوبی مشغول بررسی چگونگی برگزاری مسابقات داخلی خود بودند تا اگر ضروری بود در شیوه برگزاری مسابقات این فصل- به دلیل ضیق وقت- تغییر ایجاد کنند.

به طور خلاصه یعنی کشور‌ها باید شیوه‌ای منطقی و دور از رقابت‌های معمول بین باشگاه‌ها را برای اتمام این فصل داخلی خود، معرفی کنند و یا بدون معرفی قهرمان لیگ و حذفی سهمیه‌های خود برای مسابقات قاره‌ای را معرفی کنند. مهم‌ترین نکته که در این تصمیم‌گیری باید مورد نظر قرار گیرد، سلامت جامعه و پیروی از سیاست‌های داخلی دولت متبوع در مبارزه با شیوع کووید ۱۹ است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی