نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت بوندس‌لیگا آمار تیمو ورنر که در ۲۵ بازی، ۲۱ گل زده را بررسی کرده و سعی داشته به این سؤال پاسخ دهد که ورنر در کدام پست بهتر است؟

فوتبال جهان » آلمانبه گزارش خبرورزشی،هنوز ۹ بازی تا پایان فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ باقی مانده و همین الان هم تیمو ورنر بهترین فصل دوران بازی‌اش را پشت‌سر گذاشته. سایت بوندس‌لیگا آمار این مهاجم جوان که در ۲۵ بازی، ۲۱ گل زده را بررسی کرده و سعی داشته به این سؤال پاسخ دهد که «ورنر در کدام پست بهتر است؟» این روز‌ها مهاجم ۲۴ ساله لایپزیش از باشگاه‌های بزرگی پیشنهاد دارد و تحلیل عملکرد او می‌تواند برای تصمیم‌گیری درباره ورنر مفید باشد.

مهاجم نوک

واضح است که این بهترین پست برای تیمو ورنر خواهد بود و از وقتی رالف هازنهوتل مربی‌اش بوده خوب گلزنی کرده است. اولین فصلی که ورنر از اشتوتگارت به لایپزیش آمد، بهترین عملکردش را نشان داد و با ۲۱ گل زده خودش را بر سر زبان‌ها انداخت و در عین حال ۷ مرتبه هم پاس گل ارسال کرد. این فصل دوباره به همان جایگاه قبلی برگشت و وقتی یولیان ناگلزمن اون را به‌عنوان یکی از دو مهاجم نوک خودش به زمین فرستاد، همان مهاجم زهردار قبلی شد. در ۲۰ بازی از ۲۵ بازی مهاجم نوک و نزدیک به دروازه بوده است. ۱۶ گل از ۲۱ گل ورنر هم زمانی به ثبت رسیده که در مرکز خط حمله بوده. او در این پست هر ۱۰۰ دقیقه یک گل در بوندس‌لیگا زده است.

شماره ۱۰

در حالی که بهترین عملکرد ورنر در ۴ سالی که در ترکیب لایپزیش حضور داشته در نوک حمله بوده، اما ناگلزمن برخی اوقات از او خواسته کمی عقب‌تر و در نقش یک بازیکن شماره ۱۰ کنار پاتریک شیک یا یوسف پولسن بازی کند. نکته جالب اینکه ۶ پاس گل از ۷ پاس‌گل ورنر در این پست ارسال شده و نشان می‌دهد درخواست ناگلزمن از او بی‌دلیل نبوده تا هم بازیکن و هم مربی از تغییر پستش راضی باشند. ناگلزمن در این باره توضیح داده است: «او فضای بین خطوط را پیدا می‌کند و پیش‌بینی او سخت است.» ورنر هم در این‌باره می‌گوید: «من در پستی متفاوت به نوعی در نقش یک شماره ۱۰ بازی می‌کنم. این به من خیلی کمک کرده است. آزادی عمل زیادی دارم. اغلب باید برای به دست آوردن یک شانس صبور باشید، اما من در این رابطه پرورش پیدا کرده‌ام.» ورنر در این پست ۷۵ درصد خلق موقعیت داشته و ۷۲/۵ درصد پاس‌هایش هم سالم به مقصد رسیده است.

وینگر چپ

بدیهی است که تأثیر ورنر در این پست کمتر می‌شود، با این حال همچنان عملکردش چشمگیر است. ناگلزمن چندی پیش درباره استفاده از ورنر در پست وینگر چپ توضیح داد: «او اغلب برای ضدحملات در پست وینگر چپ حاضر می‌شود.» این ادعا درست است، چراکه او برای تیم باشگاهی‌اش و تیم ملی در این پست می‌کوشد فضایی پشت مدافعان پیدا کند. در دیدار هفته بیست‌ویکم مقابل بایرن‌مونیخ که بدون‌گل تمام شد این کار را انجام داد تا نفوذ بنژامن پاوار را محدود کند. ورنر در ۵ بازی که در نقش وینگر چپ بازی کرده، ۵ گل زده است. به عبارتی آمار او در این پست هر ۶۷ دقیقه یک گل است.

وینگر راست

جای تعجب نیست وقتی ورنر به کناره‌ها می‌رود، بازیکنی قدرتمند باشد. او هم می‌تواند سرعتش را نشان دهد، هم قدرت دریبل‌زنی‌اش را و هم جلوی دروازه عملکرد بی‌عیب خودش را نشان دهد. اگرچه این فصل او فقط یک مرتبه در نقش وینگر راست بازی کرده، اما در این پست درخشیده. این اتفاق در بازی مقابل بایرن رخ داد که دقایقی او در نقش وینگر راست هم به میدان رفت. ناگلزمن در آن بازی جای ورنر و انکونکو را در گوشه‌ها به تناوب تغییر داد. به طور کلی او سمت راست ۶۲ لمس توپ در یک بازی داشته، در حالی که میانگین کلی‌اش ۴۶/۳ است، در نوک حمله ۴۷/۲ و در سمت چپ این عدد برای او به طور میانگین 37/6 بوده.

نتیجه‌گیری

شما فکر می‌کنید بهترین پست برای ورنر کدام است؟ در کل بهترین تصمیم‌گیرنده ناگلزمن مربی اوست که درک متقابلی از عملکرد ورنر داشته و می‌داند چه زمانی در چه پستی از این بازیکن استفاده کند. همان‌طور که خود ورنر توضیح می‌دهد: «من زیر نظر یولیان ناگلزمن همه‌کاره شده‌ام و در چند پست بازی کرده‌ام. فقط این‌طور نیست که در سمت راست یا چپ بازی کنم، بلکه به‌عنوان بازیکن شماره ۱۰ یا مهاجم نوک تنها هم در ترکیب حضور داشته‌ام.» با وجود اینکه ممکن است پست ورنر در هر بازی تغییر کند، اما چیزی که برای او ثابت می‌ماند این است؛ گل زدن.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی