۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی گل‌ریحان البرز گفت: لیگ یک را نمی‌توان اصلاً در ماه رمضان برگزار کرد، چون بازی‌ها باید بعد از افطار باشد که اکثر ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ یکی نورافکن ندارند.

فوتبال ایران » ليگ آزادگانبه گزارش خبرورزشی، گل‌ریحان از جمع مدعیان فاصله گرفته اما همچنان مدعی است و امیدوار. محمد نصرتی سرمربی تیم لیگ یکی گل‌ریحان البرز که سال‌ها هم در پرسپولیس بازی می‌کرد، درباره شرایط تیمش، بحث‌های پیش آمده برای علی کریمی و... صحبت می‌کند.

این روز‌ها را چطور می‌گذرانید؟

من این روز‌ها بیشتر تلویزیون می‌بینم، مطالعه می‌کنم، فیلم تماشا می‌کنم و البته کمی هم باغبانی می‌کنم.

شرایط تیم‌تان چطور است؟

برنامه دادیم به بچه‌ها که از اواخر اسفند که تمرینات گروهی تعطیل شد طبق آن کار را پیش ببرند. بعد از اینکه کرونا شیوع پیدا کرد و کار سخت شد، با این وضعیت دیگر نمی‌توانستیم در اماکن عمومی حاضر شویم و نگذاشتند تمرین کنیم، چون محل تمرین بسته شد. در خانه هم نمی‌شود تمرینات هوازی انجام داد. به همین دلیل با مشورتی که با کادرفنی داشتیم تصمیم گرفتیم کار را به خود بازیکنان بسپاریم تا آن‌ها تمرینات متنوع خودشان را به اختیار انجام دهند و هر بازیکنی هر طور که دوست دارد آمادگی جسمانی‌اش را حفظ کند. چون امکانات متفاوت است و شاید یکی خانه‌اش حیاط داشته باشد و یکی آپارتمانی باشد. طبق امکانات و شرایطی که دارند می‌توانند تمرینات را انجام دهند. در این بین هم ظاهراً بعضی از بچه‌ها ۳، ۴ نفری جمع شدند و سالن اجاره کردند تا در آن‌جا تمرین کنند.

در کل تیم گل‌ریحان در این فصل شرایط سختی را تجربه کرد.

بله، بحث جابه‌جایی مالکیت باشگاه که بعد هم گفتند نه، شرایط را سخت کرد. نسبت به فصل گذشته هم خیلی کم هزینه کردند. هم در بستن قرارداد بازیکنان و هم کادرفنی خیلی صرفه‌جویی کردند. اگر از بازیکنانی که فصل گذشته اینجا بودند بپرسید متوجه تفاوت قرارداد‌ها و کاهش آن می‌شوید. به هر حال ما کار را پیش بردیم و ۲ هفته بحث تغییر مالکیت به وجود آمد که در این زمان هم تیم با مس رفسنجان مدعی اصلی صعود بازی رودر رو داشت و باخت که این مسأله باعث شد از صدر جدول فاصله بگیریم. الان هم بلاتکلیفی برای همه تیم‌هاست و نه تنها ما بلکه حتی لیگ برتری‌ها هم نمی‌دانند شرایط چه می‌شود، چون فدراسیون منتظر تصمیم AFC و فیفا است که ظاهراً ۱۲ اردیبهشت اجلاس دارند.

اما ظاهراً قرار شد لیگ برتری‌ها تمرینات‌شان را از ۲۰ اردیبهشت شروع کنند و بعد از عید فطر که حدود ۳ هفته می‌شود، مسابقات را ادامه دهند.

هیچ نامه‌ای تا الان در این مورد به ما نرسیده و این اخبار را در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها خواندم که به تیم‌ها آماده باش دادند.

خب اگر لیگ برتر برگزار شود حتماً لیگ یک هم ادامه پیدا می‌کند.

درست است، اما لیگ یک را نمی‌توان اصلاً در ماه رمضان برگزار کرد، چون بازی‌ها باید بعد از افطار باشد که اکثر ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ یکی نورافکن ندارند.

اما اگر قرار بر ادامه مسابقات باشد ظاهراً بعد از عید فطر خواهد بود.

اگر بعد از عید فطر بیفتد خوب است و باید فشرده برگزار شود. یعنی هر ۳، ۴ روز یک بازی. این شرایط برای همه هم یکسان است و بعید می‌دانم کسی اعتراضی داشته باشد.

گل‌ریحان همچنان می‌تواند مدعی صعود باشد؟

۲، ۳ دلیل عمده وجود داشت که باعث شد از صدر جدول پایین بیاییم. بحث مالکیت به کنار، کیفیت زمین‌ها پایین آمد که این مسأله به تیم ما که روی زمین بازی می‌کنیم ضربه زد. تعدادی از بازیکنان ما فانتزی هستند که زمین‌های خراب زمستان باعث شد کیفیت فنی تیم پایین بیاید و به ما ضربه بزند.

البته رفت و آمد‌های عجیب کادرفنی هم به تیم ضربه زد.

قطعاً این مسأله هم ضربه زده، چون ما بازی‌های سخت را پشت سر گذاشته بودیم و بازی‌های آسان مانده بود، اما ناگهان تغییرات مالکیتی باعث تغییر کادرفنی هم شد که باز هم برگشتیم و این رفت و آمد‌ها به ضرر تیم شد.

سال ۹۸ کلاً چطور بود؟

سال خوبی برای عموم نبود و اتفاقات ناگوار زیادی افتاد. با توجه به بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و بعد از آن یکسری اتفاقات ناگوار دیگر که نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، سال خوبی رقم نخورد. ۹۸ به لحاظ فوتبالی هم خوب نبود و تیم ملی نتوانست نتایج خوبی بگیرد که مقابل عراق و بحرین باختیم. به شخصه برای خودم بد نبود، چون به مربیگری ورود کردم. البته مربیگری را از فصل قبل شروع کردم، اما این فصل برایم مهم بود که خدا را شکر به گفته کارشناسان و روی کاغذ عملکردم خوب بود.

برای سال ۹۹ چه آرزویی دارید؟

اول از همه سلامتی برای همه مردم دنیا و بعد هم اینکه امیدوارم واکسن کرونا زودتر کشف شود و این بلا از بین برود. آرزوی موفقیت و سلامتی هم برای خودم و خانواده‌ام دارم. ان‌شاءالله تیم ملی هم نتایج قابل قبولی بگیرد و دل مردم را شاد کند.

بهترین بازیکن سال ۹۸ چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک کدام بازیکنان بودند؟

در لیگ برتر، مهدی ترابی عملکردش خیلی خوب بود. البته وحید امیری هم خیلی خوب کار کرد و احسان حاجی‌صفی هم در شروع فصل خوب درخشید، اما در ادامه افت داشت. در بین استقلالی‌ها هم مهدی قایدی به خوبی خودش را نشان داد. البته دیاباته هم بهترین بازیکن خارجی لیگ امسال بود. در بین لژیونر‌ها هم سردار آزمون و طارمی شرایط خوبی داشتند. در لیگ یک هم محسن آذرپاد بازیکن مس رفسنجان خیلی خوب بود و بازیکنی در اختیار تیمش بود که توانست کمک زیادی به رفسنجانی‌ها کند.

با وجود اینکه فوتبال و در واقع کل ورزش تعطیل بود، اما حواشی زیادی در این روز‌ها به وجود آمد که علی کریمی را درگیر کرد. چه نظری در مورد این اتفاقات دارید و حق را به چه کسی می‌دهید؟

کم و بیش در جریان این اتفاقات بودم، اما جزئیات را نمی‌دانم. به هر حال پدر آرات توقع داشت علی کریمی حمایت کند. البته نه حمایت آن‌چنانی که مثلاً مادی باشد، نه. منظورش این بود که کریمی کامنت بگذارد و قوت قلب بدهد. کریمی هم اختیار دارد که هر جور دلش می‌خواهد تصمیم بگیرد و تصمیمش این بود که چنین کاری نکند، اما شلوغش کردند که یک‌سری جبهه گرفتند و تتلو و بقیه پریدند به علی کریمی. اصلاً چرا آن‌ها باید چنین کاری می‌کردند؟ ما اصلاً جزئیات را نمی‌دانیم و خبر نداریم که کریمی حمایت کرده یا نه و چه شده. اصلاً لازم بود حمایت کند؟ به نظرم، چون مسی کامنت گذاشت، توقع زیاد شده بود، اما ما مگر از جزئیات خبر داریم؟ مثلاً مسی شاید برای پسر کوچولوی آرژانتینی که چنین کار‌هایی انجام می‌دهد کامنت نگذارد. ما که نمی‌دانیم. پس وقتی این مسائل را نمی‌دانیم نباید اظهار نظر کنیم. تتلو هم شرایط نرمال ندارد و آن‌قدر حاشیه دارد که به خانواده‌اش هم بی‌احترامی کرده. این مسائل علی کریمی را کوچک می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی