۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال به خبرورزشی گفت: فعلاً چند پیشنهاد از تیم‌های داخلی و خارجی دارم، اما منتظر پیشنهادات بهتر هستم تا بهترین انتخاب را داشته باشم.

منهای فوتبال » والیبالخبرورزشی/ مهری رنجبر؛ این یک اعتراف ساده است که سرعتی‌زن ملی والیبال می‌کند: «از زمانی که کولاکوویچ آمد به چشم آمدم.» علی‌اصغر مجرد بدون هیچ تعارفی این حرف را می‌زند. یعنی یک جور‌هایی خودش را مدیون مرد مونته‌نگرویی می‌داند. کولاکوویچ حالا دیگر سرمربی ایران نیست، اما بازیکنانی که رو کرد تا سال‌های سال می‌توانند کمک‌حال تیم ملی باشند.

کار با ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال چطور بود؟

کولاکوویچ مربی بزرگ و خوبی بود. نسبتاً هم در این سه سال نتایج خوب و رو به پیشرفتی برای ایران گرفت. حتی به من هم خیلی کمک کرد.

از چه نظر به تو کمک کرد؟

کولاکوویچ در این یکی، دو سال هم به من فرصت داد تا بازی در زمین خودی نشان دهم و هم نکات زیادی را به من یاد داد که خیلی به کارم آمد.

پس چرا بعضی‌ها به عملکرد کولاکوویچ انتقاد داشتند؟

یکسری انتقادات وارد است. همه حق انتقاد دارند، اما یکسری از انتقادادت به خاطر این است که بعضی مواقع نتیجه مد نظر مردم را نگرفتیم، اما همان جا هم بچه‌ها همه تلاش‌شان را به‌کار می‌برند. هیچ‌کس برای باخت به زمین نمی‌رود چه حریف ضعیف باشد و چه برزیل.

به نظرت مربی جدید در این فرصت یک‌ساله می‌تواند تیم ملی را برای نتیجه خوب آماده کند؟

من در فضای مجازی خواندم که سه گزینه خارجی مطرح شده است. به نظرم اگر مربی سطح بالا بیاید برای تیم ملی خوب است و برای المپیک آماده می‌شویم، اما اگر مربی سطح بالایی نباشد نباید انتظار نتیجه هم داشته باشیم و به نظرم در این صورت، مربیان ایرانی هم می‌توانند با تیم در المپیک نتیجه خوبی بگیرند. البته به نظرم تعویق یکساله المپیک به نفع ما شد تا با مربی نامی‌تری تمرین کنیم تا در توکیو نتیجه بگیریم.

در روز‌های کرونایی و تعطیلی لیگ تمرین هم داشتی؟

من هم مثل بقیه بعداز لیگ به خاطر مصدومیت کتفم فقط فیزیوتراپی کردم و استراحت. حالا هم بهتر شده‌ام، اما هنوز کامل، کامل نه. با شیوع کرونا با تعطیلی فیزیوتراپی‌ها، درمان من هم نصفه و نیمه ماند. حالا که کم‌کم دوباره مشاغل مختلف اجازه فعالیت گرفته‌اند من هم فکر کنم از چند روز آینده فیزیوتراپی را شروع می‌کنم. البته من در این مدت تمرین بدنسازی داشتم، اما نه زیاد. ولی یک روز در میان ۳۰ کیلومتر با دوچرخه رکاب می‌زدم و کوهنوردی هم در حد نیمه‌حرفه‌ای انجام می‌دادم، یعنی تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری بالا می‌رفتم. در واقع تمرین جدی و سنگین را گذاشته‌ام وقتی مصدومیت کتفم کامل خوب شد. در این مدت شک نکنید بدن همه ورزشکاران افت کرده، چراکه تمرین در باشگاه با تمرین در خانه فرق زیادی دارد.

باشگاه شهرداری ورامین با شما تسویه کرد؟

ما امسال صدرنشین لیگ بودیم با ۱۵ برد و ۲ باخت. شاید یکسری بازی‌ها سنگین بود، اما هر جور فکر کنیم باز هم ما خوب بازی کردیم و کم‌کاری نکرده‌ایم. باشگاه فعلاً قول داده تا آخر اردیبهشت یا خرداد تسویه می‌کند. معمولاً مسئولان باشگاه هم خوش‌قول بوده‌اند، حالا هم به خاطر شرایطی که کرونا به وجود آورده نتوانسته تسویه کنند وگرنه بدقول نیستند.

در فصل قبل فشار زیادی تحمل کردی؟

دقیقاً. من از تیم ملی خسته به باشگاه رسیدم. بعضی روز‌ها در تمرین دوقلو‌های پایم درد می‌گرفت. باید استراحت می‌کردیم، اما فرصت نداشتیم به خاطر شرایط حتی در بعضی بازی‌ها بدنم کم می‌آورد. برای من تابستان ۹۷ تا بهمن ۹۸ به هم وصل شد. دوسال پشت‌سر هم در اردو و مسابقه بودم. البته در تیم هم عملکرد بدی نداشتم، البته اگر مثل بقیه بازیکنان بدنسازی بیشتری داشتم صد برابر عملکردم بهتر می‌شد. فشار و خستگی به حدی بود که بچه‌ها یکی، یکی مصدوم شدند. خستگی بهانه نیست.

تو هم امسال به لژیونری فکر می‌کنی؟

من فعلاً چند پیشنهاد از تیم‌های داخلی و خارجی دارم، اما منتظر پیشنهادات بهتر هستم تا بهترین انتخاب را داشته باشم. من دوست دارم این فصل در لیگ‌های اروپایی بازی کنم نه به خاطر دلارهایش بلکه من ۲۲ ساله هستم و دوست دارم نکات زیادی یاد بگیرم، آن هم از مربی خوب خارجی تا پیشرفت کنم. البته برای شروع کار در اروپا به طور حتم سال اول باید خودم را ثابت کنم و نباید روی قرارداد بالا حساب کنم. من عاشق لیگ سری A ایتالیا هستم و پلاس‌لیگا را هم دوست دارم به حدی که بازی‌های آن را دنبال می‌کنم و حتی یکسری تکنیک‌ها را تصویر‌سازی می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی