نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن اسبق باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: چطور بازیکنان امروز استقلال که خودشان می‌گویند تا امروز ۴۰ درصد قراردادشان را گرفته‌اند اعتراض می‌کنند؟

خبرورزشی/محمدرضا مدنی؛ میثم بائو در آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر همراه این تیم بود. این پیشکسوت دیروز از رفتاری که برخی بازیکنان در قبال باشگاه داشتند ابراز ناراحتی می‌کرد.
از ماجرای جعل سند بانکی در واریز پول به حساب دیاباته و میلیچ خبر دارید؟

با اطلاعاتی که از باشگاه استقلال گرفتم متوجه شدم همه این اتفاقات به شکلی رقم خورده که هیچ یک از مسئولان فعلی باشگاه هرگز انتظارش را نداشتند. در واقع مدیرعامل جدید با نیت خیر این کار را کرده ولی کسی که به او قول داده بود از اعتماد مدیریت باشگاه سوء‌استفاده کرده است.
بهتر نبود اول تحقیقات بیشتری در این باره انجام می‌شد؟

قطعاً! امیدوارم از این پس این موارد درباره دریافت کمک مالی از افرادی که بیرون از استقلال هستند تحقیق بیشتر و دقیق‎تری صورت بگیرد. استقلال باشگاهی بزرگ است که کوچک‌ترین اتفاقات هم در آن بزرگ دیده می‌شود چه برسد به این مسائل! از این رو باید خیلی دست به عصاتر حرکت کرد.
پیش‌بینی‌ات از آینده باشگاه با مدیریت جدید چیست؟

یادم می‌آید زمانی که به استقلال آمدم مدیرعاملش دکتر قریب بود. آن زمان اگر با ما قرارداد ۳۰ میلیونی می‌بستند نهایتاً ۵ میلیون از آن برای فصل بعد باقی می‌ماند و نه کسی دنبال بمب ترکاندن بود، نه آرپی‎جی زدن و نه فضای رقابت به شکل امروزی بود.
منظورت از طرح این بحث چیست؟

وقتی باشگاه بودجه‌ای ۳ میلیاردی داشت مدیریت در همان اندازه تیم می‌بست ولی بعد‌ها افرادی به استقلال آمدند که با بودجه ۱۰ میلیاردی و درآمدزایی ۵ میلیاردی به جای ۱۵ میلیارد تیمی با بودجه ۳۰ میلیاردی می‌بستند. تیم‌های کهکشانی و این مدلی که سرانجام هم به هر شکلی بود یک مقام و جام هم می‌آوردند و کاپش را بالای سر می‌بردند ولی به چه قیمتی؟ به این قیمت که مشکلاتی برای ۵ سال بعد استقلال ایجاد کنند؟ این قهرمانی‌ها چه ارزشی دارد که الان پس از آخرین قهرمانی استقلال در سال ۱۳۹۱ (لیگ دوازدهم) هشت سال است استقلال رنگ قهرمانی لیگ برتر را ندیده و در عوض بار‌ها مسئولانش دادگاه فیفا را به چشم دیده‌اند و برای رسیدگی به شکایت‌های مالی راهی سوئیس شدند! الان هم اگر کسی توقع دارد احمد سعادتمند ظرف یک ماه همه مشکلات استقلال را برطرف کند باید قبل از سعادتمند یقه مدیری را بگیرد که قرارداد‌های ۴۰۰، ۵۰۰ میلیونی را تبدیل به ۲ تا ۳ میلیاردی کرده است!
الان دارید به بازیکنان استقلال انتقاد می‌کنید که حقشان را خواسته‌اند؟

بازیکن باید حقش را بگیرد. خود من در همان سال‌هایی که برای استقلال توپ زدم و بعد راهی امارات شدم از ۳۰ میلیونی که با تیم بسته بودم ۸ میلیون تومان پولم مانده بود که پس از ترانسفر شدن از آن صرف‌نظر کردم. من در سال ۱۳۹۱ با تیم استقلال قهرمان لیگ برتر شدم ولی در همان فصل من و سایر بچه‌های تیم با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی فقط ۳۷ درصد قراردادمان را گرفتیم. آن وقت چطور بازیکنان امروز استقلال که خودشان می‌گویند تا امروز ۴۰ درصد قراردادشان را گرفته‌اند اعتراض می‌کنند؟ به خدا اوضاع فوتبالیست‌های امروزی خیلی جالب است!
آن‌ها ادعا می‌کنند وضعیت مالی خوبی ندارند.

همه این مسائل را می‌پذیرم ولی اینجا استقلال است و از این مشکلات همیشه در آن بوده است. همین که برند این تیم روی اسمشان خورده یعنی سالی یک میلیارد جلوتر از بقیه فوتبالیست‌های ایران هستند. مگر نبودند آن‌هایی که فصل قبل با ۳۰۰ میلیون آمدند، در این تیم دو تا بازی هم نکردند ولی این فصل 1/4 میلیارد قرارداد بستند؟ پس آقای بازیکن، اگر می‌بینی نمی‌توانی با این شرایط استقلال کنار بیایی از استقلال برو!در بحث اختلاف به‌وجود آمده بین افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی حق را به چه کسی می‌دهی؟

اصلاً بحث حق مطرح نیست. مهم حفظ حرمت‎هاست. متأسفانه این فضای مجازی است که به خیلی از این مسائل دامن می‌زند و آن را بزرگتر از چیزی که هست جلوه می‌دهد. برخی آدم‌ها برای ۴ تا لایک بیشتر هر پرت و پلایی می‌گویند تا فالوور بگیرند. در این مورد هم حق با هر کسی بوده من معتقدم افشین پیروانی که دستیاری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی را کرده و از نظر سنی هم از او کوچک‌تر است باید حرمت بزرگ‌ترش را حفظ می‌کرد و در این موضوع کوتاه می‌آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی